اضافه شدن تقویم شمسی و امکان دسترسی به فروشگاه ویندوز بزرگترین خواسته کاربران ایرانی از ویندوز 10 [بروز شد]

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت چند هفته پیش، ویندوز ۱۰ را رونمایی کرد و پس از گذشت چند ساعت از زمان رونمایی، نسخه پیش‌نمایش فنی آن را برای کاربران و توسعه‌دهندگان ارائه کرد تا با دریافت بازخورد‌های کاربران بتواند به اصلاح و بهبود سیستم عامل خود بپردازد و نسخه‌ای کامل و آماده استفاده را برای کاربران خود در سال ۲۰۱۵ منتشر کند. جالب است که یکی از پرخواسته‌ترین مواردی که در بازخورد‌های مختلف، مایکروسافت دریافت کرده، اضافه کردن تقویم شمسی به ویندوز ۱۰ بوده است.
تبلیغات

سیستم عامل رومیزی که تقویمی شمسی را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد، قطعا به گزینه‌ای بسیار عالی برای کسانی تبدیل خواهد شد که همواره بر طبق برنامه پیش‌ می‌روند و از تقویم‌ زیاد استفاده می‌کنند.

در گزارشی که وب‌سایت The Verge آماده کرده، گفته شده که ۹۸۳ نفر اضافه شدن تقویم شمسی به ویندوز ۱۰ را از مایکروسافت درخواست کرده‌اند. این تعداد افراد از طریق بخش صدای کاربر (UserVoice) رای به اضافه شدن تقویم شمسی یا ایرانی در ویندوز ۱۰ را از مایکروسافت طلب کرده‌اند.

شاید این تغییر زیاد در چشم مهندسان مایکروسافت بزرگ به نظر نرسد، اما قطعا یکی از مورادی است که بسیار از این شرکت درخواست شده و وقت آن رسیده تا غول نرم‌افزاری دنیا، به خواسته کاربران ایرانی خود پاسخ مثبت دهد. با اینکه بسیاری از کاربران ایرانی نسخه‌های مختلف ویندوز را از آن طریقی که مایکروسافت مد نظر دارد، تهیه نمی‌کنند و حقوق کپی رایت نیز در ایران رعایت نمی‌شود، اما کاربران ایرانی تقویم شمسی را خواسته اصلی خود از مایکروسافت می‌دانند و احتمال زیادی وجود دارد که این شرکت نیز به این خواسته جواب دهد.

ما نیز همچون شما امیدواریم مایکروسافت تقویم شمسی را به ویندوز ۱۰ اضافه کند و شاهد استفاده کاربران ویندوز از این تقویم باشیم. در صورت تمایل شما هم می‌توانید به این جمع ۹۸۳ نفره بپیوندید و این خواسته یا خواسته‌های دیگر خود را از طریق سایت Uservoice feedback به گوش مهندسان و توسعه‌دهندگان ویندوز ۱۰ برسانید.

به‌روزرسانی:

دیشب به شما اطلاع دادیم که یکی از خواسته‌های بسیار تکرار شده کاربران ایرانی از ویژگی‌های ویندوز ۱۰، اضافه شدن تقویم شمسی است. پیش از این اطلاع‌رسانی و انتشار مطلب، تنها ۹۸۳ نفر رای به اضافه شدن تقویم شمسی در ویندوز ۱۰ داده بودند اما از دیشب تاکنون این رقم ناگهان نزدیک به ۳۷۰۰ رتبه افزایش پیدا کرده است و حالا با ۴۷۱۵ رای داده شده، این درخواست از مایکروسافت در صدر درخواست‌ها قرار گرفته است. ما نیز همچون شما بسیار از این موضوع خوشحالیم و پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌توانید این موضوع را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا اینکه از دوستان خود بخواهید به این مورد رای دهند تا مایکروسافت با توجه به درخواست بسیار زیاد، تقویم شمسی که تقویم اصلی ما کاربران ایرانی محسوب می‌شود را به ویندوز ۱۰ اضافه کند.

همچنین جالب است این موضوع را نیز ذکر کنیم که با اطلاع کاربران بیشتر از این رای گیری که مایکروسافت آن را صدای کاربر (User voice) می‌داند، حالا ایرانی‌ها رای به یکی دیگر از درخواست‌های مهم خود داده‌اند و اکنون باز شدن فروشگاه ویندوز (Windows Store) نیز تبدیل به یکی از خواسته‌های اصلی و با تعداد رای زیاد شده است. باز کردن فروشگاه ویندوز برای ایرانی‌ها (با عبارت windows store for iranian people مطرح شده) تا به این لحظه از زمان نوشتن این به‌روزرسانی، توانسته ۱۴۷۹ رای جمع کند. همان‌طور که خود شما نیز می‌دانید فروشگاه ویندوز به دلیل تحریم‌ها روی کاربران ایرانی بسته است و نمی‌توان به اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و دیگر موارد به صورت عادی دسترسی داشت. می‌توانید از این آدرس به خواسته‌های اصلی خود از ویندوز ۱۰ رای دهید و مایکروسافت را متوجه خواسته‌های خود کنید. به یاد داشته باشید، که هر کدام از شما قادرید در این رای‌گیری، ۲۰ رای بفرستید و مایکروسافت اجازه دادن حداکثر ۳ رای را به هر خواسته می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات