لری اِلیسون، بنیان‌گذار اوراکل از مقام مدیرعاملی کنار رفت

جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
اوراکل از جمله‌‌ی بزرگ‌ترین کمپانی‌هایی است که در زمینه‌ی نرم‌افزار و ارائه‌ راهکارهایی برای طراحی و توسعه‌ی سیستم‌های چند لایه و پایگاه‌داده‌های برای مشتریان تجاری فعالیت می‌کند. این کمپانی چند ملیتی توسط Larry Ellison بنیان‌گذاری شده و وی سمت مدیر عاملی را نیز بر عهده دارد، حال آن که اِلیسون دیروز از قصد خود برای کنار کشیدن از سمت مدیرعاملی خبر داد.
تبلیغات

جای اِلیسون توسط دو تن از کهنه‌کارترین کارکنان کمپانی پر خواهد شد که شامل مارک‌هورد و سافرا کتز می‌شود. هورد با تمرکز روی فروش محصولات و بازاریابی و مدیریت استراتژی‌های بازاریابی به فعالیت ادامه خواهد داد، در حالی که کتز وظیفه‌ی مدیریت مالی در کنار تولید محصولات را زیر نظر خواهد گرفت.

موسس کمپانی اوراکل اعلام کرد که تصمیمی در خصوص خداحافظی با اوراکل و کنار کشیدن کامل را نداشته و پس از استعفا از شغل خود بر صندلی ریاست هیئت‌مدیره در این کمپانی تکیه خواهد زد. این اقدام را باید در دست گرفتن جایگاهی با اختیارات و قدرت تصمیم‌گیری بیشتر بدانیم که تصمیمات مهمی در خصوص تولید و توسعه‌ی محصولات و استراتژی‌های پیش روی کمپانی از سوی وی اتخاذ خواهد شد. اِلیسون با تکیه زدن بر صندلی ریاست هیئت مدیره‌ی این کمپانی جای Jeff Henley را خواهد گرفت که در دهه‌ی گذشته ریاست هیئت‌مدیره را بر عهده داشت.

براساس اخبار منتشر شده، تغییرات عنوان شده که منجر به تحولاتی در کمپانی شده موجب اظهار خوشحالی اعضای هیئت‌مدیره شده است، چراکه تمامی تیم‌ها و متخصصان این کمپانی با انرژی به پیاده‌سازی برنامه‌های آتی خواهند پرداخت. اِلیسون نه‌تنها یک مدیر تجاری موفق، بلکه به‌عنوان یک مدیر خلاق نیز شناخته می‌شود که کمپانی خود را در دره‌ی سیلیکون رو به سوی موفقیت رهنمون ساخته است. کمپانی اوراکل هم‌اکنون ارزشی برابر ۱۸۵ میلیارد دلار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات