همراه اول مجوز ارائه خدمات 3G و 4G را دریافت کرد

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
مطالعه 4 دقیقه
عصر روز سه شنبه طی مراسمی مجوز ارتقاء پروانه ارائه خدمات تلفن همراه به نسل ۳ و بالاتر همراه اول اعطا شد. این مراسم که با حضور دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس کمیته مخابرات و جمعی از نمایندگان مجلس، مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتورهای تلفن همراه کشور برگزار شد، مجوز ارتقاء پروانه خدمات تلفن همراه به نسل ۳ و بالاتر همراه اول امضاء شد.
تبلیغات

در این مراسم دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:

تصمیم داشتیم تکنولوژی را آزاد کنیم، زیرا اگر می خواستیم در هر مرحله سرمایه گذاری کنیم، امکانات کشور از بین می‌رفت. عملاً کاری که انجام شده سرمایه گذاری روی خدمات است. از امروز اپراتورها این آزادی عمل را دارند که بر اساس تکنولوژی روز (نسل ۳، ۴ و بالاتر) به مردم سرویس دهند.

واعظی با بیان اینکه برای ارائه خدمات نسل ۳ و بالاتر، سرمایه گذاری بسیار بزرگی شده است گفت: «فکر می‌کنم اپراتورهای اول و دوم چیزی حدود ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان در این بخش سرمایه‌گذاری کرده و می‌کنند. امروز ما از مراکز استان‌ها شروع می‌کنیم و بلافاصله شهرهای بزرگ و به تدریج سراسر کشور را پوشش می‌دهیم.»

وی افزود: درخواست ما از اپراتورها این است که پوشش با حفظ کیفیت ایجاد شود. عجله نباید باعث کیفیت پایین خدمات گردد.

واعظی ضمن درخواست از اپراتورها برای توجه ویژه به مسائل فرهنگی در این خصوص بیان داشت: «باید خدماتی به مردم بدهیم که شیرین باشد و برای مردم، مراجع و بزرگان دغدغه درست نکنیم.»

اپراتورها اگر می‌خواهند کارشان رونق یابد باید وارد حوزه‌ی تولید محتوا و اپلیکیشن شوند

وی در ادامه به بحث نهضت تولید محتوا و اپلیکیشن پرداخت و اظهار داشت: این کار نباید فقط توسط یک یا دو مرکز انجام شود. اپراتورها اگر می‌خواهند کارشان رونق یابد باید وارد این حوزه شوند.

واعظی افزود: با بهره برداری امروز از نسل ۳ و ۴ یک گام جدی به سمت دولت الکترونیک و بخصوص دولت همراه برداشته شد. مطالبه مردم، دولت و تکالیف برنامه پنجم توسعه، تسریع در این حوزه است و همه پذیرفته اند ICT پیشران و زیرساخت توسعه کشور است. ان شاءالله این فناوری مبارک همه مردم ایران باشد.

سرمایه گذاری ۲۳۰۰ میلیارد تومانی همراه اول در سال جاری

در مراسم اعطای مجوز ارتقاء پروانه ارائه خدمات تلفن همراه به نسل ۳ و بالاتر، مهندس کاظم ابراهیمی صدرآبادی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز گفت:

شرکت مخابرات ایران به عنوان اولین اپراتور فعال در زمینه تلفن ثابت، تلفن همراه و دیتا در سطح کشور فعالیت دارد. همچنین این شرکت به بخش تلفن همراه که خدمات نوین و گسترده‌ای داشته و رو به رشد حرکت می کند، نگاه ویژه‌ای دارد.

ابراهیمی افزود: بر اساس دستورات مقام عالی وزارت، با تأمین اعتبارات لازم، در تمام نقاط کشور از جمله روستاها و جاده‌های مواصلاتی پوشش مناسبی ایجاد کرده‌ایم. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به برنامه ۵ ساله همراه اول بیان داشت: «در سال جاری حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف توسعه تلفن همراه کشور شده است.»

وی اظهار امیدواری کرد با تکمیل برنامه های مخابرات در حوزه های مختلف، مردم روز به روز شاهد افزایش کیفیت و سرویس دهی مطمئن باشند.

ابراهیمی تصریح کرد: رویکرد مخابرات تعاملی است و هیچ رقیبی ندارد و همه برای مخابرات رفیق هستند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم مخابرات، مشتری مداری است، گفت: مشتری مداری جزو اولویتهای کاری ماست و امیدواریم در این زمینه موفق‌تر عمل کنیم.

مدیرعامل مخابرات ایران اظهار داشت:

به یمن و برکت هفته دولت، فعالیت جدیدی را در زمینه تلفن همراه آغاز می کنیم و آن‌را به فال نیک می گیریم. از تمام کسانی که ما را برای ارائه این خدمات نوین یاری کردند مخصوصاً وزیر محترم، سازمان تنظیم مقررات، کمیسیون تنظیم مقررات و همکاران خود قدردانی می کنم.

وی افزود: ما با رعایت ضوابط فرهنگی دولت جمهوری اسلامی و آیین نامه ها و ضوابط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آماده ارائه بهترین سرویس در سطح 3G هستیم. امروز در پاره ای از شهرها این سرویس ارائه می شود و با برنامه فشرده ای که داریم امیدواریم بزودی ۱۰۰ درصد شهرهای اصلی تحت پوشش ۳G قرار گیرد.

ابراهیمی با اشاره به خدمت رسانی این شرکت به ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت و بیش از ۶۰ میلیون مشترک تلفن همراه گفت: شبکه وسیع و گسترده مخابرات، وضعیت مطلوبی برای مردم عزیز فراهم کرده که با راه اندازی نسل ۳ تلفن همراه، امکان بهره برداری بهتری برای مردم ایجاد می شود.

وی در پایان سخنان خود، ضمن تشکر از زحمات و همکاری شرکت زیرساخت بابت ایجاد و تأمین پهنای باند مورد نیاز اپراتورها بیان داشت: ما آمادگی داریم هر زمانی که اعلام شود رومینگ 3G را فعال کنیم.

اعطای مجوز ارتقاء پروانه ارائه خدمات نسل ۳ و بالاتر به همراه اول

در پایان مراسم موافقتنامه ارتقاء پروانه خدمات تلفن همراه به نسل ۳ و بالاتر همراه اول به امضاء مهندس صدوقی مدیرعامل این اپراتور و دکتر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رسید و موافقتنامه توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مدیرعامل همراه اول اعطا شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات