سامسونگ کمپانی SmartThings، تولیدکننده‌ی ابزار‌های هوشمندسازی خانه‌ را مال خود کرد

جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
در حدود یک ماه پیش شایعاتی مبنی بر احتمال خرید کمپانی تولیدکننده‌ی ابزار‌های اتوماسیون منازل، SmartThings توسط سامسونگ منتشر شد؛ اما صبح امروز شاهد انتشار خبر رسمی حصول توافق طرفین و خرید این کمپانی توسط سامسونگ هستیم. SmartThings ابزار‌های چون سنسور شناسایی حرکت، کلید‌های‌هوشمند و ابزار‌های این چنین را با قابلیت کنترل توسط گجت‌های اندرویدی و iOS تولید می‌کرد.
تبلیغات

براساس پستی که توسط آلکس هاوکینسون، موسس و مدیرعامل کمپانی SmartThings منتشر شده، وی جزئیات توافق صورت گرفته را تشریح کرده و همچنین به این نکته نیز اشاره کرده که کمپانی SmartThings همچنان به‌عنوان یک کمپانی مستقل برای فعالیت زیر نظر سامسونگ به فعالیت ادامه خواهد داد.

هاوکینسون در پست خود رفتن زیر پرچم سامسونگ را چنین تشریح کرده است:

ما همچنان به روشی که پیش از این کمپانی را اداره می‌کردیم، ادامه خواهیم داد. ما به فعالیت خود ادامه داده و جامعه‌ی متعلق به محصولات خود را که شامل مشتریان، توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان ابزار‌های الکترونیک است با تولید محصولاتی مستقل از پلتفرم برای خانه‌های‌هوشمند در کنار خود نگاه خواهیم داشت. تیم در حال توسعه‌ی ما همچنان باقی مانده و به محل جدید خود در پالوآلتو منتقل خواهد شد. به بیان بهتر و مختصر، SmartThings همچنان SmartThings باقی خواهد ماند.

همانطور که گفتیم، کمپانی SmartThings ابزار‌هایی را که شامل سنسورهای تشخیص حرکت، کلید‌های روشن و خاموش کردن چراغ‌ها و پریزهای برق هوشمند را برای هوشمندسازی خانه‌ها تولید می‌کند. ابزارهای تولیدی این کمپانی قابلیت کار با اندروید و iOS را از طریق اپلیکیشن موبایل توسعه داده شده دارد. هنوز اطلاعاتی از توافقات مالی حاصل شده منتشر نشده، اما گزارش‌ها حکایت از این دارند که سامسونگ، کمپانی SmartThings را با مبلغی برابر 200 میلیون دلار از آن خود کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات