تدارک اپل برای حضور قدرتمند در شبکه‌های اجتماعی

سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
مطالعه 3 دقیقه
باز هم شاهد حضور یک مدیر رده بالای دیگر در اپل هستیم. در جدیدترین تحول روی داده در این زمینه اپل اقدام به استخدام Musa Tariq متخصص رسانه‌های اجتماعی کرده است. به نظر می‌رسد اپل درصدد رفع نقات ضعف خود در شبکه‌های اجتماعی است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

موسی طارق سابقه کار در کمپانی های نایکی و Burberry را دارد. پست کاری طارق در اپل طبق اطلاعات موجود در حساب توییترش مدیر بازاریابی دیجیتال خواهد بود. در این صورت این امر به این مفهوم است که او زیر نظر Angela Ahrendts مدیر فروش فعلی اپل و همکار سابقش در Burberry کار خواهد کرد.

این جدیدترین استخدام اپل در زنجیره‌ای از استخدام مدیران رده بالا به حساب می‌آید. اپل اخیرا به استخدام متخصصانی در زمینه‌های غیر تخصصی خودش پرداخته است. برای مثال مدیرانی در زمینه کالاهای لوکس یا مهندسانی در زمینه کالاهای پزشکی از این دسته‌اند. استخدام این افراد ارایه یک محصول پوشیدنی از اپل با تمرکز بر حوزه‌ی سلامت و فیتنس را محتمل‌تر کرد. پیش از این طارق در زمینه بازاریابی برای Fuelband نایکی فعالیت کرده است؛ محصولی که بسیار به محصول پوشیدنی که اپل در پی ارایه آن به بازار است، شباهت دارد.

ihGGc4hq

موسی طارق

اما اپل چه نیازی به یک متخصص رسانه‌های اجتماعی دارد؟ بعنوان یک شرکت اپل هیچگاه در زمینه ارتباطات مستقیم شرکت قدرتمندی نبوده است. بجز برخی حساب‌های توییتر و فیسبوک این شرکت در مورد آیتیونز، حساب‌های چندان زیادی در شبکه‌های اجتماعی که بصورت رسمی متعلق به اپل باشند، وجود ندارد. حتی حساب توییتر apple@ نیز هیچگاه توییتی نداشته و مشخص نیست که آیا این حساب توییتری متعلق به اپل است یا خیر!

یکی از اولین اقداماتی که طارق در کمپانی نایکی انجام داد این بود که کنترل تمامی تعاملات شبکه‌های اجتماعی با مشتریان را به داخل شرکت آورد و از واگذاری آنها به آژانس‌های تبلیغاتی خودداری کرد. حالا یکی از احتمالات مطرح شده این است که همین سیاست در اپل نیز پیاده‌سازی خواهد شد و البته نباید از اپل انتظار پست‌های منظم و با تعداد بالا داشته باشید، چرا که یکی از توصیه‌های طارق به تمام برندها همیشه این بوده که کمتر پست بگذارید.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد اپل برنامه‌ی بزرگی برای بازاریابی آی‌واچ دارد و فقط به تبلیغات این محصول از طریق تلویزیون و تبلیغات بصری بسنده نمی‌کند.

اپل که از شرکت بازاریابی TBWA Media Arts Lab رضایت چندانی نداشته اخیرا تبلیغاتش را خود می‌سازد و افرادی را برای ساخت آگهی‌های تبلیغاتی به استخدام خود درآورده است. بنابراین طبیعی است که فردی را برای مدیریت مسائل مربوط به شبکه‌های اجتماعی استخدام کند؛ بخصوص که حالا بیتس نیز با مشتریان و چهره‌های سرشناس خود متعلق به اپل است. باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا در ماه‌های پیش رو تغییراتی در عملکرد شبکه‌های اجتماعی اپل روی می‌دهد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات