اپل سرویس پیشنهاد کتاب الکترونیک BookLamp را تصاحب می‌کند

یک‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
تک‌کرانچ گزارش می‌کند که اپل برای تقویت جایگاه خود در رقابت کتاب‌های الکترونیکی، یک کمپانی تجزیه و تحلیل محتوای کتاب را به تصاحب خود درآورده است. گفته می‌شود این شرکت که اپل اقدام به خرید آن کرده BookLamp نام داشته و سرویسی به منظور پیشنهاد کتاب‌های مشابه به کاربران ارائه می‌دهد.
تبلیغات

 سرویس BookLamp بر پایه‌ی زبان طبیعی انسان، محتوای کتاب‌های مطالعه شده توسط افراد در گذشته را تجزیه و تحلیل نموده و به ایجاد پیشنهاداتی برای خریداری کتاب‌هایی که احتمالا شخص به آن‌ها علاقه خواهد داشت می‌پردازد. شخصی که اطلاعات مربوط به این معامله را به تک‌کرانچ (در ازای دریافت مبلغ) واگذار نموده، اعلام کرده که مبلغ این قرارداد چیزی مابین ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار بوده و هدف از این تصاحب، ایجاد موقعیت رقابتی بهتر برای اپل در مقابل آمازون بوده است که از یک موتور ارائه‌ی پیشنهاد برای تمام محصولاتش استفاده می‌نماید.

زمانی که از اپل در خصوص این معامله سوال شد، این شرکت بیانیه‌ی کوتاه زیر را بدون ارائه‌ی جزئیات بیشتر در اختیار رسانه‌ها قرار داد:

اپل هر از گاهی به خریدن کمپانی‌های کوچک‌تر حوزه‌ی تکنولوژی اقدام می‌کند و ما در حالت کلی در خصوص اهداف و برنامه‌های خود به صحبت نمی‌پردازیم.

BookLamp از این پس هیچ وب‌سایت فعالی نداشته و به جای آن صفحه‌ای در آدرس آن ارائه شده که حکایت از این دارد که سرویس مذکور از این پس بدلیل تحول در ماموریت این شرکت در دسترس نخواهد بود. در صورتی که اطلاعات بیشتری در خصوص این خرید بدست آمد بلافاصله شما را در جریان قرار خواهیم داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات