اپل و IBM برای عرضه‌ی اپلیکیشن‌های تجاری برای iOS به توافق رسیدند

چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
دو کمپانی بزرگ IBM‌ و Apple که در شمار شناخته‌شده‌ترین کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی فناوری هستند، توافقی را در جهت توسعه‌ی چندین اپلیکیشن تجاری برای استفاده در ابزار‌های مبتنی بر iOS به امضا رساندند. براساس توافق حاصل، IBM آیفون‌ها و آیپد‌های اپل را با نصب اپلیکیشن‌های تجاری بصورت پیش‌فرض روانه‌ی بازار خواهد کرد.
تبلیغات

 این توافق برای طرفین مزیت‌های فراوانی دارد. تولید اپلیکیشن‌های اختصاصی و تجاری منجر به کسب سهمی ثابت برای اپل در این حوزه از بازار خواهد شد. هم‌‌اکنون در بازار اپلیکیشن‌های تجاری، اندروید دارای سهم بزرگی است و این یکی از طلایی‌ترین فرصت‌ها برای اپل به‌منظور ورود به این حوزه و کسب سهمی از این بازار است. IBM پکیجی از اپلیکیشن‌های iOS را روانه‌ی بازار خواهد کرد که شامل ابزارها و سرویس‌های تحلیلی این کمپانی است که بسیار مورد توجه کسب‌و‌کارها قرار خواهد گرفت.

یکی دیگر از فاکتورهای مثبت این توافق برای اپل، فعالیت در کنار یک شریک تجاری قدرتمند، بدون نیاز به تولید و بازاریابی یک محصول خاص است. توافق حاصل بین طرفین با نام MobileFirst for شناخته می‌شود و مفاد آن به شرح ذیل است:

  • اپل و آی‌بی‌ام با همکاری یکدیگر بیش از 100 اپلیکیشن در حوزه‌ی تجاری را برای استفاده در آیفون‌ها و آیپد‌های اپل توسعه خواهند داد. از جمله‌ی بازار‌های هدف برای این اپلیکیشن‌ها می‌توان به بانکداری، سلامت، سفر و حمل و نقل، ارتباطات، بیمه و خرید و فروش اشاره کرد که عرضه‌ی این محصولات از پاییز سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.
  •  سرویس‌های ابری IBM در زمینه‌ی مدیریت ابزار، امنیت و تحلیل برای استفاده در ابزار‌های مبتنی بر iOS بهینه‌سازی خواهند شد. سرویس‌ها تحت پلتفرم توسعه‌ی Blumix کمپانی آی‌بی‌ام نیز در دسترس خواهد بود.
  • AppleCare نیز برای عرضه به مشتریان تجاری مورد بازنگری واقع شده و توسط IBM برای پشتیبانی عرضه خواهد شد.
  • همچین طی توافق طرفین، برای مدیریت ابزار‌های موبایل از Fiberlink MaaS360 استفاده خواهد شد.
  • اپل نیز اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های تحلیل‌ و مدیریت داده‌های حجیم IBM را استانداردسازی خواهد کرد.
  • IBM طی این توافق بسته‌ای تجاری را با محوریت ابزار‌های اپلی شامل آیفون‌ها و آیپد‌های اپل و به‌همراه اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نصب شده‌ی تجاری تولید شده، تحت یک بسته‌ی تجاری به بازار عرضه خواهد کرد.
  • از این پس 100,000 مشاور IBM ابزار‌های اپلی را در اختیار مشتریان تجاری خواهند گذاشت.

تیم‌کوک در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های تجاری و تحلیلی بزرگ IBM را در ابزار‌های لمسی خود زیر انگشتان مشتریان خود قرار خواهیم داد. این حرکت یک فرصت ایده‌آل را در حوزه‌ی محصولات تجاری در اختیار اپل خواهد گذاشت.

براساس آمارهای ارائه شده توسط تیم‌کوک بیش از 98 درصد از لیست 500 کمپانی برتر فورچون و 92 درصد از 500 کمپانی‌ برتر جهان از ابزار‌های مبتنی بر iOS استفاده می‌کنند که اضافه شدن اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های تجاری به این مجموعه منجر به افزایش سهم اپل در حوزه‌ی اپلیکیشن‌های تجاری نیز خواهد شد. Ginni Rometty نیز این همکاری را منجر به تغییر روش کار افراد، فعالیت صنایع بزرگ و کمپانی‌ها خوانده است.

این همکاری توسط دو کمپانی کهنه‌کار بسیار جالب توجه است. شاید هنوز بسیاری از افراد تبلیغات اپل در نخستین سال‌های فعالیت را به یاد داشته باشند که در آن‌ها اپل انگشت اتهام به انحصارگرایی را به سمت بیگ‌بلو نشانه رفته بود و با انتشار آگهی‌هایی الهام گرفته از رمان 1984 جورج اورول در حال دعوت کاربران به سوی آزادی محصولات اپل بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات