ویژگی‌ Anti-Theft آیفون موجب کاهش آمار سرقت آن شده است

شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
هرچه فروش گوشی‌های هوشمند افزایش می‌یابد، میزان سرقت این گوشی‌ها هم بیشتر می‌شود. این همان نکته‌ای است که جورج گاسکان و اریک اشنایدرمن دادستان‌های دو شهر سن‌فرانسیسکو و نیویورک بیش از یک سال است که در مورد آن هشدار می‌دهند و حالا به نظر می‌رسد کمی موفق شده‌اند.
تبلیغات

به گزارش نیویورک تایمز، پس از این که آنها موفق شدند تا اپل را به استفاده از Kill switch راضی کنند، پلیس لندن و سن‌فرانسیسکو از کاهش به ترتیب 24 و 38 درصدی سرقت این گوشی‌ها خبر دادند؛ نکته‌ای که از بکارگیری ویژگی Activation Lock در iOS 7 حاصل شد. همچنین در نیویورک‌ هم سرقت گوشی‌ها در 5 ماه اول سال 2014 نسبت به همین دوره در سال 2013 حدود 19 درصد کاهش یافته است.

بسیار واضح است که چنین تغییرات کوچکی در گوشی‌های هوشمند اثرات مثبت خوبی را در پی دارد و قانون‌گذارن به درستی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را برای افزودن این قابلیت‌های  امنیتی سخت گیرانه‌تر تحت فشار قرار داده‌اند. به هرحال از جولای 2015 همه چیز طبق روال درست پیش خواهد رفت و از این تاریخ به بعد تمامی گوشی‌هایی که در ایالات متحده به فروش خواهند رفت دارای ویژگی ضد سرقت بصورت پیش فرض خواهند بود. اپل، سامسونگ، گوگل، اچ‌تی‌سی، هوآوی، مایکروسافت (و نوکیا)، موتورولا و بزرگترین اپراتورهای خدمات اینترنت وای‌فای از این قاعده پیروی خواهند کرد. این امر منجر به صرفه‌جویی 2.5 میلیارد دلاری در تعویض گوشی‌ها و هزینه‌های بیمه سرقت خواهد شد و البته از فشارهای عصبی ناشی از سرقت هم کاسته خواهد شد.

البته این طرح منتقدان فراوانی هم داشته و همواره شرکت‌ها از انجام آن شانه خالی می‌کردند چرا که همانطور که ذکر شد حق بیمه‌هایی که بابت سرقت گوشی‌ها پرداخت می‌شد و همینطور خرید گوشی جدید توسط مال‌باختگان همواره سود زیادی را نصیب شرکت‌های تولید گوشی و همچنین شرکت‌های بیمه می‌کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات