پایان دوران برند نوکیا در گوشی‌های هوشمند؟!

پنج‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
همان‌طور که می‌دانید مایکروسافت برای تقویت سهم ویندفون در دنیای گوشی‌های هوشمند بخش موبایل نوکیا را خریداری کرد اما یکی از سوالاتی که در آن زمان برای بسیاری از علاقه‌مندان نوکیا ایجاد شده بود، آینده‌ی برند لومیای نوکیا بود؛ اما در آن ایام خبرهای چندانی در این مورد شنیده نشد.
تبلیغات

طبق بندهای قرارداد بین مایکروسافت و نوکیا، شرکت مایکروسافت می‌تواند تا 18 ماه از نام نوکیا برای گوشی‌های هوشمند سری لومیا استفاده کند و این 18 ماه در تاریخ 31 دسامبر ۲۰۱۵ (10 دی‌ماه 94) به اتمام می‌رسد. همچنین مایکروسافت می‌تواند تا 10 سال از نام نوکیا در گوشی‌های عادی خود استفاده کند.

به نظر می‌رسد طبق اسلایدی که به‌تازگی درevleaks@ منتشر شده است مایکروسافت مصمم است تا به محض اینکه اولین محصول ویندوز‌فونی خود را به بازار عرضه کرد از شر مسائل مربوط به برند خلاص شود. همانطوری که در تصاویر هم مشاهده می‌کنید؛ در استراتژی ارسالی به کارمندان نوکیا آمده است:

برند مایکروسافت تنها زمانی که مایکروسافت محصول جدیدی را روانه بازار کند، جایگزین برند نوکیا در محصولات و نرم‌افزارها خواهد شد.

Leaked-slide-hints-that-Microsoft-plans-to-replace-the-Nokia-branding-with-its-own

این امر می‌تواند نشانه‌ای بر این امر باشد که هر گوشی ویندوز‌فونی مهمی که امسال معرفی شود (برای مثال گوشی پرچم‌دار McLaren که شایعاتی از آن مطرح است)، برندی خواهد داشت که تیم بازاریابی ردموندی‌ها برایش در نظر گرفته است. اما این نکته که آیا اسامی دیگری مانند PureView نیز تغییر خواهند کرد یا نه، نکته‌ای است که گذشت زمان پاسخ آن را به ما خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات