نوجوان ۱۱ ساله برنده مسابقه Doodle 4 Google شد

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
گوگل همه ساله مسابقه‌ای را برای معرفی یک Doodle جدید برگزار می‌کند و در مسابقه امسال هم، طرح یک نوجوان ۱۱ ساله انتخاب شده است. جایزه این مسابقه در نوع خود بی‌نظیر است که در ادامه جزییات آن را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

هر وقت که یک تب جدید در مرورگر کروم باز می‌کنید یا به صفحه اصلی گوگل مراجعه می‌کنید با لوگو این کمپانی روبرو می‌شوید. اما بعضی اوقات گوگل لوگوی خود را به شکلی تغییر می‌دهد که با رویداد مهم آن روز همخوانی داشته باشد. این رویداد می‌تواند به سالگرد تولد یک هنرمند، مخترع یا انسان تاثیر گذار اختصاص یابد یا مربوط به یک موضوع فرهنگی باشد.

برنده جدیدترین مسابقه Doodle 4 Google یک نوجوان ۱۱ ساله به نام Audrey Zhang است. طرح او مربوط به محیط زیست است و در آن به خوبی تاثیر زندگی ماشینی بر طبیعت نشان داده شده است.

براساس گزارش واشینگتون پست، آنچه اندری را خاص می‌کند آن است که او از سه سال گذشته هر سال در مسابقه Doodle 4 Google شرکت کرده است. این اولین بار است که گوگل، به Doodle طراحی شده توسط یک دانش‌آموز، انیمیشن اضافه می‌کند و آن را در صفحه اصلی خود قرار می‌دهد.

 رایان گرمیک، مدیر ارشد بخش Google Doodle در باره طرح این دختر ۱۱ ساله اینگونه اظهار نظر کرده است: «در این اثر همه جا سبز و غنی از طبیعت است، به نظر می‌رسد تک تک برگ‌های موجود در این طرح پر از زندگی هستند.» او همچنین گفته است که اضافه کردن انیمیشن به این طرح، کار بزرگی بوده است چرا که ۱۵۰ شی در آن متحرک خواهند بود.

اما جایزه اندری چیست؟ کمک هزینه ۳۰ هزار دلاری برای تحصیل در کالج، ۵۰ هزار دلار کمک به مدرسه او که در نیویورک قرار دارد و همچنین ۲۰ هزار دلار سرمایه گذاری در جهت تمیز نمودن آب و ساخت ۱۰ مدرسه در بنگلادش به نام اندری که همگی توسط گوگل پرداخت می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات