گوگل، برنامه‌ی کنفرانس I/O امسال را اعلام کرد: بررسی سیستم‌های ابری، دوربین، ابزارهای پوشیدنی، اندروید و مواردی که احتمالاً به آن‌ها پرداخته نخواهد شد

شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
تقریباً نزدیک به یک ماه تا کنفرانس بزرگ I/O گوگل زمان باقی مانده است. تقریباً همه مطمئن بودند که در این کنفرانس بیش از هر چیز به اندروید و کروم‌بوک‌های جدید گوگل پرداخته خواهد شد. در این بین بسیاری نیز امیدوارند امسال بیشتر به عینک دوست‌داشتنی گوگل پرداخته شود. در همین راستا گوگل همانند سال گذشته لیست برنامه‌ی زمان‌بندی کنفرانس امسال را منتشر کرده است.
تبلیغات

لیست منتشر شده حاوی اطلاعاتی همچون مدت‌زمان نطق اصلی، جلسات متعدد، کلاس‌های تخصصی و در نهایت نیز تعامل توسعه‌دهندگان با یکدیگر است.

هنوز مشخص نیست در زمان 2 ساعته‌ای که برای نطق اصلی در نظر گرفته شده، قرار است چه موضوعاتی مطرح شوند. شاین ذکر است نطق اصلی سال گذشته بیش از زمان پیش‌بینی شده برای کنفرانس امسال به طول انجامید. پس از نطق اصلی، جلسات تخصصی و آزمایشگاه‌های کدنویسی کار خود را آغاز خواهند کرد.

در I/O امسال، سری نشست‌های تخصصی با موضوع عینک گوگل نیز برگزار خواهند شد که موارد گوناگونی از طراحی اپلیکیشن گرفته تا روش‌های هک‌کردن این ابزار در آن‌ها مطرح و بررسی می‌گردند. در همین راستا نشست‌های مشابهی برای سیستم‌عامل اندروید، سیستم‌عامل کروم و سرویس‌های ابری نیز برگزار خواهند شد. سری نشست‌های تخصصی در مورد HTML5 و این موضوع که چرا یوتیوب از پلتفرم وب استفاده می‌کند نیز برگزار می‌گردند.

همچنین فعالیت‌هایی در مورد طراحی رابط‌های کاربری، تجربه‌ی کاربری (User Experience)، بازی‌ها، کسب درآمد از اپلیکیشن‌ها و موارد مشابه صورت خواهند گرفت. قرار است یک نشست تخصصی در مورد بالا بردن عملکرد دوربین‌ها نیز برگزار می‌شود.

موارد مهمی که نامشان در لیست منتشر شده‌ی گوگل دیده نمی‌شود عبارت‌اند از شبکه‌ی اجتماعی گوگل پلاس و سرویس محبوب جی‌میل. به جای این دو سرویس، گوگل سعی دارد بیشتر توجه خود و توسعه‌دهندگان را معطوف به سرویس گوگل‌پلی یا به اصلاح خود سران این کمپانی، «هویت گوگل» نماید تا کاربران را بیش از پیش به سمت آن سوق دهد. جالب است بدانید سال گذشته چندین نشست تخصصی با محوریت موضوعی «افزایش تعداد مخاطبان با استفاده از شبکه‌ی اجتماعی گوگل پلاس» انجام شد.

همچنین در این لیست نامی از تلویزیون یا موارد مرتبط با آن دیده نمی‌شود. به جای آن اما یک نشست تخصصی با موضوع «Cast-Enable Your Application» برگزار می‌گردد که نشان از این موضوع دارد که گوگل در کنفرانس امسال سعی دارد گوگل‌پلی و ابزار کرو‌م‌کست را در مرکز توجه قرار دهد. اگر این موضوع صحت داشته باشد به نظر می‌رسد استراتژی گوگل در مورد توجه به اتاق نشیمن کاربران به بلوغ رسیده باشد. با استفاده از ابزاری مانند کروم‌کست و ارائه‌ی اپلیکیشن‌های گوناگون برای آن، می‌توان مطمئن بود که گوگل در این راستا گام‌های مؤثری را در آینده‌ی نزدیک بر خواهد داشت.

مورد بعدی مربوط به موتور زمان اجرای جدید اندروید، یعنی ART است که همزمان با عرضه‌ی کیت‌کت معرفی شد. گوگل تصمیم دارد تمامی قابلیت‌های ART را برای توسعه‌دهندگان به نمایش بگذارد تا از این به بعد طیف گسترده‌ای از توسعه‌دهندگان هنگام توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها بیشتر از ART استفاده نمایند.

همانطور که در تصویر ابتدای مقاله مشاهده کردید، مجسمه‌ی اندروید دیده می‌شود که یک عینک بر روی صورت خود دارد. این موضوع حاکی از توجه زیاد گوگل به ابزارهای پوشیدنی در کنفرانس امسال است. در کنفرانس پیش رو جلسات متعددی به این موضوع اختصاص داده خواهند شد. جالب است بدانید بسیاری از توسعه‌دهندگان در صفحه‌ی اختصاصی کنفرانس I/O امسال در گوگل پلاس، نگرانی خود را از تظاهرات احتمالی مخالفان استفاده از عینک گوگل در شهر سان فرانسیسکوی آمریکا و همچنین احتمال وضع قوانین ممنوعیت استفاده از این وسیله در مکان‌های عمومی در این شهر را اعلام کرده‌اند. البته توسعه‌دهندگانی که در اطراف مرکز Moscone قرار دارند می‌توانند امیدوار باشند زمانی که یکی از عینک‌های گوگل را بر روی چشم خود دارند، توسط ماموران پلیس فدرال آمریکا دستگیر نشوند. پیش از این شایعاتی مبنی بر وضع قوانین ممنوعیت استفاده از این محصول شنیده می‌شدند.

در نهایت کنفرانس امسال طی دو روز برگزار خواهد شد که برخلاف سال گذشته یک روز کمتر طول خواهد کشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و بروزتر می‎توانید به وب‌سایت اختصاصی Google I/O مراجعه نمایید.

نظر شما در مورد موارد مورد بحث در کنفرانس امسال گوگل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات