نام Nexus 6 و Nexus 8 در کدهای فاش شده از کرومیوم رویت شد

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
سری محصولات نکسوس گوگل همواره به دلیل قیمت‌های مناسب در کنار کیفیت خوب، شهره‌ی خاص و عام بوده‌اند. امسال پیش‌بینی می‌شود کمپانی گوگل حداقل دو محصول جدید از خانواده‌ی نکسوس خود را معرفی نماید. امروز اما با درز کردن دو نام نکسوس 6 و نکسوس 8 گمانه‌زنی‌های زود هنگام پیرامون این دو محصول آغاز شده است.
تبلیغات

نام این مدل‌ها توسط دو مهندس نرم‌افزار آلمانی به نام‌های «Florian Kierch» و «Carstan Knobloch» هنگام بررسی کدهای پروژه‌ی کرومیوم گوگل کشف شده‌اند. به همین دلیل شانس حضور یک تبلت و یک گوشی جدید تحت نام‌های نکسوس 8 و نکسوس 6 بیش از پیش قوت گرفته است.

انتظار می‌رود نکسوس 6 بسیار شبیه به گوشی جی3 ال‌جی باشد. ال‌جی اعلام کرده که جی3 را ششم خردادماه امسال به طور رسمی معرفی خواهد کرد. متاسفانه جزئیات بیشتری در مورد نکسوس 6 از این اطلاعات منتشر شده دیده نمی‌شود، اما علاقه‌مندان به این گوشی می‌توانند امیدوار باشند گوگل در کنفرانس I/O امسال اطلاعات بیشتری از نکسوس 6 را ارائه کند. اگر گوگل طبق روال قبلی عمل کند، نکسوس 6 اواسط پاییز امسال روانه‌ی بازار خواهد شد.

nexus-6-8

نکسوس 8 هم که قطعا یک تبلت است نام آن در کدهای کرومیوم درج شده است. به نظر می‌رسد گوگل این‌بار به جای همکاری با ایسوس در ساخت تبلت‌های نکسوس با کمپانی صاحب‌نام HTC وارد مذاکره شده و این کمپانی تایوانی وظیفه‌ی ساخت نکسوس 8 را بر عهده دارد. شایعات مختلف حاکی از معرفی این محصول در تابستان هستند و گوگل برنامه دارد آن را به نسخه‌ی 4.5 از اندروید تجهیز نماید.

جالب است بدانید نکسوس 6 و نکسوس 8 احتمالا آخرین محصولات از سری نکسوس گوگل خواهند بود چرا که با معرفی پروژه‌ی Android Silver گوگل تصمیم دارد شرکت‌های سازنده گوشی و تبلت را متحد کند تا محصولات خود را همراه با اندروید خالص همانند سری نکسوس عرضه کنند. اگر این اتفاق بیفتد، پس از این دو محصول باید برای همیشه با خانواده‌ی محبوب نکسوس خداحافظی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات