تمرکز اپل بر روی سرویس Beats Music است

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
اگر شایعات پیرامون خرید کمپانی Beats Audio توسط اپل به مبلغ 3.2 میلیارد دلار صحت داشته باشد و این قرارداد رسماً بسته شود، به نظر می‌رسد بر خلاف تصور همگان که فکر می‌کردند اپل به خاطر هدفون‌های شیک و خوش ساخت Beats Audio حاضر شده چنین مبلغ کلانی را خرج کند، کوپرتینویی ها در صدد تصاحب سرویس استریم موسیقی این کمپانی هستند که این روزها طرفداران زیادی دارد. همچنین شنیده می‌شود سران اپل در نظر دارند پس از تصاحب این سرویس، کلیه‌ی مشترکین رایگان را مجبور به پرداخت هزینه‌ کنند.
تبلیغات

توجه به سرویس استریمینگ باعث نشده تا اپل توجه خود را از هدفون‌های شیک Beats Audio برگرداند. این کمپانی قصد دارد در آینده هدفونهای بیتس را دستخوش باز‌طراحی اساسی کرده و هدفون‌هایی با کیفیت صدای بهتر و زیباتر را عرضه‌ کند؛ زیرا در حال حاضر کسب و کار فروش هدفونهای بیتس به شدت پر درآمد است.

حقیقت پنهانی که در مورد فروشگاه آیتونز و سرویس استریمینگ موسیقی اپل وجود دارد این است که این کسب و کار به هیچ عنوان برای این کمپانی بزرگ سودآور نیست. بین یک تا دو درصد از کاربرانی که اقدام به گوش دادن آهنگ و ترانه می‌کنند، اقدام به خرید می‌نمایند. اپل معتقد است که سرویس Beats می‌تواند نیرو و انرژی تازه‌ای را به سرویس موسیقی آیتونز ببخشد. اکنون دیگر بر کسی پوشیده نیست که اپل و بیتس مدت‌ها است که با هم در ارتباط هستند. استیو جابز یکی از اولین کسانی بود که از هدفون‌های ساخت بیتس استفاده کرد و «Jimmy Iovine» یکی از مؤسسان بیتس، از اولین کسانی بود که نظرات جابز در مورد آیتونز را شنید و جزو معدود نفراتی بود که برای اولین بار موفق به تست آیپاد شد. وی معتقد بود اپل تقریباً به تمام خواسته‌های خود در زمینه موسیقی دست پیدا کرده است، به جز این مورد که اهمیت چندانی به کیفیت صدا در آیپاد داده نشده بود. وی که یکی از تهیه‌کنندگان مشهور موسیقی در آمریکا نیز هست، در این زمینه و طی یک مصاحبه که در سال 2013 انجام شده گفته:

اپل همه چیز را درست انجام داده است. آیپاد یکی از بهترین محصولاتی است که تابحال توسط یک کمپانی ساخته شده؛ اما موردی که باعث تعجب و حیرت من شده این است که چرا اپل به کیفیت صدای تولید شده توسط هدفون‌های آیپاد توجهی نکرده است؟ کیفیت صدای این هدفون‌ها واقعا بد است.

چنانچه معامله 3.2 میلیارد دلاری خرید بیتس توسط اپل انجام پذیرد، Iovine به زودی به لیست میلیاردرهای جهان اضافه خواهد شد. مضاف بر اینکه احتمال اینکه وی به عنوان معاون ارشد «تیم کوک» در این شرکت مشغول به کار شود بسیار زیاد است. دیگر مؤسسین بیتس یعنی Dr.Dre و دیگران نیز هرکدام مبلغ 640 میلیون دلار دریافت خواهند کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات