بیل‌گیتس دیگر بزرگ‌ترین سهام‌دار مایکروسافت نیست

شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
مطالعه 1 دقیقه
بیل‌گیتس، یکی از بنیان‌گذاران ابرکمپانی مایکروسافت که تا چندی پیش بزرگ‌ترین سهام‌دار این کمپانی نیز به شمار می‌رفت، بخشی از سهام خود را به ردموندی‌ها فروخته است و حالا جایگاه بزرگ‌ترین سهام‌دار مایکروسافت به شخص دیگری رسیده است: استیو بالمر!
تبلیغات

کمیسیون ارز و اوراق بهادار امریکا روز گذشته اعلام کرد که بیل‌گیتس ۴.۶ میلیون از سهم خود را به مایکروسافت فروخته است. به این ترتیب کل سهم بیل‌گیتس از سهام مایکروسافت به ۳۳۰.۱ میلیون می‌رسد. اما دیگر سهام دار بزرگ مایکروسافت، استیو بالمر، مدیرعامل سابق این شرکت است که حالا با ۳۳۳ میلیون سهم از بیل‌گیتس سهم بیشتری دارد. البته بالمر نیز پیش از این اعلام نموده بود که قصد دارد بخشی از سهام خود در مایکروسافت را به فروش برساند و باید دید او چه میزان از این سهام را واگذار خواهد کرد.

بیل‌گیتس از سال‌ها پیش شروع به فروش بخشی از سهام خود کرد و هر از چند سال یک بار بخشی از سهام خود را به فروش می‌رساند تا خرج امور خیریه کند. او یک موسسه خیریه را به نام خود و همسرش راه‌اندازی نموده و بیشتر وقت خود را صرف اموری می‌کند که به زندگی بهتر بشر مخصوصا در کشورهای فقیر می‌پردازند. فروش این میزان از سهام مایکروسافت،‌ همچنان بیل‌گیتس را در جایگاه ثروتمندترین مرد دنیا حفظ می‌کند.

در حال حاضر ارزش هر سهم از سهام مایکروسافت برابر با ۳۹.۶۹ دلار، و ارزش این کل سهام این شرکت نیز برابر ۳۲۷.۸۶ میلیارد دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات