آیا گوگل درصدد توقف تولید ابزار‌های‌هوشمند نکسوسی است؟

چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا گوگل در نظر دارد تا سری تلفن‌های‌هوشمند نکسوس را با تلفن‌های‌هوشمند پرچمدار با مشخصات فنی بالا با نام Silver به بازار عرضه کند.
تبلیغات

پیش از این نیز اخباری در مورد احتمال عدم ادامه‌ی تولید ابزار‌های نکسوسی در زومیت منتشر شد. حال گزارشی در The Information منتشر شده است که حکایت از عدم تولید ابزار‌هایی تحت نام نکسوس توسط گوگل دارد. به‌نظر می‌رسد گوگل در نظر دارد تا سری تلفن‌های‌هوشمند نکسوس را با تلفن‌های‌هوشمند پرچمدار با مشخصات فنی بالا با نام Silver به بازار عرضه کند.

این گزارش هدف گوگل را جایگزین ساختن برنامه‌ی ارائه‌ی گواهی Silver با تولید تلفن‌های‌‌هوشمند نکسوسی عنوان کرده است. گوگل در نظر دارد تا با اجرای برنامه‌ی Silver شرکای سخت‌افزاری خود را تشویق به تولید گوشی با مشخصات فنی بالا و اپلیکیشن‌های گوگلی نماید. همچنین غول جستجو در پی آن است تا محصولات سری Silver را از طریق فروشگاه‌ها و همچنین اپراتور‌های مخابراتی نیز در دسترس علاقمندان قرار دهد. گوگل با این اقدام هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات و عرضه‌ی محصولات را متقبل خواهد شد، اما در عوض گوگل کنترل نرم‌افزارها و سیستم‌عامل عرضه‌ شده به‌همراه این تلفن‌های‌هوشمند را خود به عهده خواهد گرفت.

گزارش‌ها حکایت از سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری گوگل برای تشویق شرکای سخت‌افزاری خود دارد. این پروژه بازار ایالات متحده و سایر کشورهای توسعه یافته را هدف گرفته است. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این تلفن‌های‌هوشمند در دست نیست.

The Information دو کمپانی ال‌جی و موتورولا را مشتاق به همکاری در این پروژه خوانده‌ است. به‌نظر می‌رسد سامسونگ و اچ‌تی‌سی علاقه‌ای به همکاری با گوگل در این پروژه ندارند.

همانطور که می‌دانید ال‌جی دو نسل آخر از تلفن‌های‌هوشمند نکسوس را تولید و به بازار عرضه کرده است. شاید سامسونگ و اچ‌تی‌سی به‌دلیل محبوبیت بالای رابط کاربری خود که در تلفن‌های‌هوشمند سامسونگ و اچ‌تی‌سی شاهد آن هستیم، علاقه‌ای به مشارکت در این پروژه ندارند.

نکسوس وان اولین گوشی گوگل از سری نکسوس است که توسط اچ‌تی‌سی تولید و به بازار عرضه شد. پس از تلفن‌هوشمند موفق موتورولا دروید، نکسوس وان اولین تلفن‌هوشمندی بود که به‌همراه اندروید 2.1 روانه‌ی بازار شد.

ابزار‌های هوشمند سری نکسوس به‌دلیل داشتن ویژگی‌هایی چون سرعت بالا به‌دلیل بهره‌گیری از اندروید خالص محبوبیت خاصی بین علاقمندان دارند. در صورتی که برنامه‌ی Silver اجرا شود، تنها مجرای عرضه‌ی اندروید خالص نسخه‌های گوگل‌پلی ابزار‌های هوشمند تولید شده توسط سایر کمپانی‌ها خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات