اپل در حال مذاکره با اپراتورها جهت افزایش 100 دلاری قیمت آیفون 6

سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
مطالعه 1 دقیقه
اینطور که پیداست تنها سایز صفحه نمایش آیفون ۶ نیست که بزرگتر می‌شود. طبق گزارشی از یک تحلیل‌گر بازار به نام پیتر میسک، اپل در حال گفتگو با اپراتورهای تلفن همراه است تا ۱۰۰ دلار قیمت آیفون بعدی را افزایش دهد. خبر خوب این که واکنش اولیه از سوی اپراتورها، در ارتباط با افزایش قیمت نسل جدید آیفون منفی بوده است.
تبلیغات

برخی دیگر از تحلیل‌گران  پیش‌ بینی می‌کنند که نهایتا اپراتورها با اپل هم سو خواهند شوند. اندی هارگ‌ریوز& تحلیل گر موسسه Pac Crest پیش بینی کرده که قیمت قراردادی آیفون جدید با محاسبه مالیات، حدود ۲۹۹ دلار و قیمت غیر قراردادی آن ۷۵۰ دلار خواهد بود؛ با این حال اگر اپل آنطور که انتظار می‌رود فبلت خود را نیز ارایه کند، احتمالا قیمت آن ۱۰۰ دلاری بیشتر از آیفون ۶ خواهد بود.

شاید عجیب به نظر برسد که چرا اپل برای افزایش قیمت نیاز به مذاکره با تامین کننده‌های ارتباطات رادیویی دارد، طبق قرارداد بلند مدتی که بین طرفین منعقد شده، ظاهرا در صورت هر گونه تغییری در قیمت، طرفین قرارداد باید بر سر آن به توافق برسند. درحالیکه مدت‌هاست مصرف کننده‌گان این شرکت تقاضای قیمت پایین‌تر و نمایشگر بزرگتر را دارند، اما اپل حاضر نیست قیمت‌های خود را رقابتی کند و دستگاه‌های خود را به واسطه نام اپل مقاوم در برابر رقبا می‌داند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات