محبوب ترین ها

شاخه: موبایل

مقایسه دوربین لومیا 1020 نوکیا با گلکسی اس 4 و آیفون 5

نویسنده: چهارشنبه, 02 مرداد 1392 ساعت 11:35 نظر (66)
lumia 1020 lumia 1020

 نوکیا تلفن لومیا 1020 را در اختیار رسانه‌های مطرح دنیا قرار داده و بررسی‌های آن پیش از عرضه رسمی‌اش، منتشر شده‌ است. سی نت نیز از این فرصت استفاده نموده و دوربین لومیا 1020 را با گلکسی اس 4 سامسونگ و آیفون 5 اپل مورد مقایسه قرار داده، تا بتوانیم به راحتی پی به قدرت این محصول خارق العاده نوکیا ببریم.

لومیا 1020 مجهز به سنسور خاص 41 مگاپیکسلی نوکیا است، گلکسی اس 4 سامسونگ نیز به سنسور 13 مگاپیکسلی و آیفون 5 اپل به سنسور 8 مگاپیکسلی تجهیز شده‌اند. در آزمایش اختصاصی زومیت که بین تلفن‌های گلکسی اس 4، اپتیموس جی، آیفون 5، HTC One، و لومیا 920 انجام شد، گلکسی اس 4 بیشترین رای کاربران زومیت را به خود اختصاص داد، اما این تلفن در مقابل 1020 چطور عمل می‌کند؟

توجه داشته باشید که تصاویر از یک زاویه و یک فاصله گرفته شده‌اند، اما به دلیل تفاوت در لنز و رزولوشن سنسور تلفن‌ها، تصاویر ممکن است متفاوت به نظر برسند. همچنین تمام تصاویر با تنظیمات پیش فرض و در حالت تماما خودکار ضبط شده‌اند.

برای مشاهده عکس‌ها در رزولوشن بالا تنها کافی است بررروی هر تصویر کلیک کنید:

عکاسی در استودیو

Nokia Lumia 1020

Apple iPhone 5

Samsung Galaxy S4

در این تصاویر لومیا 1020 میزان ISO را برروی 100 تنظیم نموده، اما گلکسی اس 4 و آیفون 5 ایزو 50 را انتخاب کرده‌اند. بدون شک با کمی دقت در تصاویر به راحتی می‌توان متوجه شد که دوربین لومیا 1020 جزئیات به مراتب بالاتری را نسبت به S4 و آیفون 5 ذخیره کرده است. با دقت در این تصاویر که در محیط استودیو گرفته شده‌اند، می‌توان متوجه شد که هیچ کدام از سه تلفن انتخاب شده نتوانسته‌اند در این شرایط نور سفید را به خوبی تشخیص دهند، اما لومیا 1020 نور را بهتر از دو تلفن دیگر جذب کرده و تصویر ضبط شده آن به واقعیت نزدیک‌تر است.

رنگ‌ها

color 1020cameratest 1 610x1377

این آزمایش نیز در استودیو انجام شده و در آن سی نت قصد داشت دقت تلفن‌ها را در ذخیره صحیح رنگ‌ها مورد آزمایش قرار دهد. به نظر می‌رسد که لومیا 1020 رنگ‌ها را کمی طبیعی‌تر از دو تلفن دیگر ذخیره می‌کند.

پرتره

در آزمایش عکاسی از چهره، ظاهرا دوربین آیفون 5 (تصویر میانی) نوردهی بهتری داشته است. لومیا 1020 نیز بیشترین جزئیات چهره را ضبط کرده است.

عکاسی در نور کم

Nokia Lumia 1020

Apple iPhone 5

Samsung Galaxy S4

ببخشید که ماه رمضان دل شما را با این تصاویر آب انداختیم! همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، تمام دوربین‌ها برروی حالت Auto تنظیم شده‌اند و هر سه تلفن برای این آزمایش، میزان ISO 800 را انتخاب نمودند. در این شرایط لومیا 1020 سرعت شاتر 1/12، آیفون 5 و گلکسی اس 4 نیز سرعت شاتر 1/15 را انتخاب کردند.

در این آزمایش لومیا به راحتی تلفن‌های اپل و سامسونگ را شکست داده است، چون عکس گرفته شده با این تلفن نویز بسیار کمی داشته و شارپ و واضح‌تر به نظر می‌رسد. گلکسی اس 4 سامسونگ وقتی روی حالت «تمام خودکار عکاسی در شب» تنظیم می‌شود، چندین عکس را از سوژه گرفته و سپس با ترکیب آنها نویز تصویر را به حداقل کاهش می‌دهد، اما این کار نیاز به پردازش بیشتر و زمان طولانی دارد.

بزرگنمایی

Nokia Lumia 1020

Apple iPhone 5

Samsung Galaxy S4

یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده نوکیا نسبت به استفاده از یک سنسور با رزولوشن بالا اقدام نموده، فراهم کردن امکان بزرگنمایی دیجیتال در تصاویر است. با نگاه به تصاویر کوچک متوجه کیفیت و جزئیات بیشتر در لومیا 1020 نسبت به دو تلفن دیگر می‌شوید، اما وقتی نوبت به برش و بزرگنمایی از تصاویر گرفته شده می‌رسد، لومیا 1020 به شکل غیرقابل انکاری بهتر از رقبای خود عمل می‌کند.

در نهایت لومیا 1020 تصاویر را با جزئیات بالاتری نسبت به دو تلفن دیگر ذخیره می‌کند و رزولوشن بالای عکس‌های گرفته شده کمک می‌کند تا در هر قسمت از تصویر که تمایل داشته باشید، بزرگنمایی کنید.

نظر شما در باره عکس های گرفته شده چیست؟

امتیاز دهید
(3 رای‌)

برای ارسال نظر، باید عضو سایت باشید.

نظرات   

most wanted
+221 -24
لینک نویسنده: most wanted تاریخ: 1392-05-02 11:40
واقعا جالبه نوکیا king of camera
آرمان والی
+113 -13
لینک نویسنده: آرمان والی تاریخ: 1392-05-02 11:51
برای اینکه باز هم بیشتر به قدرت لومیا 1020 و اختلافش به بقیه رقبا پی ببرید سری هم به این لینک بزنید.

connect.dpreview.com/post/1305711237/lumia-1020

واقعا اختلاف این گوشی با بقیه زیاده .. به نوکیا باید تبریک گفت . اون صحنه استودیو با اجسام مختلف رو ببینید.. واقعا انگار آیفون و گلکسی از صحنه عکس نگرفتن.. فقط لومیا بوده که صحنه رو به طور کامل به تصویر کشیده. وسعت دینامیکی و جزییات بسیار بالا باعث شده فقط تصویر نوکیا سه بعدی و واقعی به نظر بیاد. تصویر موبایلهای دیگه به دلیل شارپن کردن زیاد و کاهش نویز زیادتر ، تخت و بدون بعد به نظر میاد. حتی در شرایط نور پردازی مناسب
محمد حسین حیدرزاده
+56 -4
لینک نویسنده: محمد حسین حیدرزاده تاریخ: 1392-05-02 15:08
آقای والی و تیم cnet, با کاربرا تعارف دارین؟ خوب با لنز و سنسور به اون بزرگی و اون همه ادعا، واضحه که نوکیا ۱۰۲۰ با اختلاف زیاد بهترین دوربینو داره!
MASos
+98 -14
لینک نویسنده: MASos تاریخ: 1392-05-02 12:08
Lumia 1020 رو که باید با دوربین های حرفه ای مقایسه کرد 8)

مقایسه lumia با canon eos

host10.aparat.com/.../...
MASos
+120 -7
لینک نویسنده: MASos تاریخ: 1392-05-02 12:26
تو عکس های در نور کم S4 نور سفید رو زرد ثبت کرده :o
دستمال کاغذی
+82 -5
لینک نویسنده: دستمال کاغذی تاریخ: 1392-05-02 11:41
زومیت ، با این عکس ها گشنه مون شد ، حالا تا افطار چی کار کنیم ؟!؟!
شهریار
+61 -17
لینک نویسنده: شهریار تاریخ: 1392-05-02 13:55
نقل قول از دستمال کاغذی:
زومیت ، با این عکس ها گشنه مون شد ، حالا تا افطار چی کار کنیم ؟!؟!

تا حدی که گشنگی و تشنگیت رفع بشه می تونی آب و غذا بخوری!
محمد حسین حیدرزاده
+34 -11
لینک نویسنده: محمد حسین حیدرزاده تاریخ: 1392-05-02 15:09
ببخشید پس هدف از روزه گرفتن چیه؟!
:o
ساجد
+143 -88
لینک نویسنده: ساجد تاریخ: 1392-05-02 11:41
پرچم نوکیا و وینفون بالاست
از اندروید و سامسونگ [censored] حالم به هم میخوره
مهدی شفیعی
+68 -88
لینک نویسنده: مهدی شفیعی تاریخ: 1392-05-02 12:40
نقل قول از ساجد:
پرچم نوکیا و وینفون بالاست
از اندروید و سامسونگ [censored] حالم به هم میخوره

منم از اونایی که حالشون از اندروید به هم میخوره به هم میخوره


ببخشید واقعا اینجوری نیست ولی یه سری واقعا از اندروید وگوگل خوششون میاد مثل من من عاشق گوگلم و از مایکرو سافت متنفرم ولی تا حالا نگفتم پرچم این بالاس پرچم اون بالاس نوکیا همین الان میگم دوربیتش اون دوتارو خورده
مهدی شفیعی
+17 -67
لینک نویسنده: مهدی شفیعی تاریخ: 1392-05-02 12:46
نقل قول از مهدی شفیعی:
نقل قول از ساجد:
پرچم نوکیا و وینفون بالاست
از اندروید و سامسونگ [censored] حالم به هم میخوره

منم از اونایی که حالشون از اندروید به هم میخوره به هم میخوره


ببخشید واقعا اینجوری نیست ولی یه سری واقعا از اندروید وگوگل خوششون میاد مثل من من عاشق گوگلم و از مایکرو سافت متنفرم ولی تا حالا نگفتم پرچم این بالاس پرچم اون بالاس نوکیا همین الان میگم دوربیتش اون دوتارو خورده

از الان پیشبینی میکنم خیلی منفی بخورم :-|
مهدی شفیعی
+7 -42
لینک نویسنده: مهدی شفیعی تاریخ: 1392-05-02 13:37
نقل قول از مهدی شفیعی:
نقل قول از ساجد:
پرچم نوکیا و وینفون بالاست
از اندروید و سامسونگ [censored] حالم به هم میخوره

منم از اونایی که حالشون از اندروید به هم میخوره به هم میخوره


ببخشید واقعا اینجوری نیست ولی یه سری واقعا از اندروید وگوگل خوششون میاد مثل من من عاشق گوگلم و از مایکرو سافت متنفرم ولی تا حالا نگفتم پرچم این بالاس پرچم اون بالاس نوکیا همین الان میگم دوربیتش اون دوتارو خورده

میشه یگید با کجای نظرم مخالفید؟؟؟
مهدی شفیعی
+9 -41
لینک نویسنده: مهدی شفیعی تاریخ: 1392-05-02 17:31
نقل قول از مهدی شفیعی:
نقل قول از مهدی شفیعی:
نقل قول از ساجد:
پرچم نوکیا و وینفون بالاست
از اندروید و سامسونگ [censored] حالم به هم میخوره

منم از اونایی که حالشون از اندروید به هم میخوره به هم میخوره


ببخشید واقعا اینجوری نیست ولی یه سری واقعا از اندروید وگوگل خوششون میاد مثل من من عاشق گوگلم و از مایکرو سافت متنفرم ولی تا حالا نگفتم پرچم این بالاس پرچم اون بالاس نوکیا همین الان میگم دوربیتش اون دوتارو خورده

میشه یگید با کجای نظرم مخالفید؟؟؟

واقعا که هر چی مراعات میکردم حالا میفهمم طرفدارهای نوکیا خیلی عقده این :-x
مهدی شفیعی
+7 -23
لینک نویسنده: مهدی شفیعی تاریخ: 1392-05-02 17:57
نقل قول از مهدی شفیعی:
نقل قول از مهدی شفیعی:
نقل قول از مهدی شفیعی:
نقل قول از ساجد:
پرچم نوکیا و وینفون بالاست
از اندروید و سامسونگ [censored] حالم به هم میخوره

منم از اونایی که حالشون از اندروید به هم میخوره به هم میخوره


ب :بخشید واقعا اینجوری نیست ولی یه سری واقعا از اندروید وگوگل خوششون میاد مثل من من عاشق گوگلم و از مایکرو سافت متنفرم ولی تا حالا نگفتم پرچم این بالاس پرچم اون بالاس نوکیا همین الان میگم دوربیتش اون دوتارو خورده

میشه یگید با کجای نظرم مخالفید؟؟؟

واقعا که هر چی مراعات میکردم حالا میفهمم طرفدارهای نوکیا خیلی عقده این :-x
:-|
امیرحسین حسینی
+108 -10
لینک نویسنده: امیرحسین حسینی تاریخ: 1392-05-02 11:44
1020 از روی جفتشون رد شد!
معلومه با اون سنسوری که من دیدم بایدم رد بشه!!
mamall
+112 -9
لینک نویسنده: mamall تاریخ: 1392-05-02 11:47
تو آزمایش پرتره به نظر میاد دختره سرشو تکون داده!
زنیکه ثابت وایسا میخوایم بررسی کارشناسانه انجام بدیم
سامان سام
+43 -3
لینک نویسنده: سامان سام تاریخ: 1392-05-02 11:51
اول از همه اینکه گقتی : ببخشید که ماه رمضان دل شما را با این تصاویر آب انداختیم! من قبل خوندن این داشتم میگفتم وای این چیه چرا انقدر چندش میزنه !!!
دوم هم اینکه واقعا توی دوربین نوکیا یه چیز دیگست و الانم خیلی خوب بود اما فعلا توی این عکس ها با حالت اتومات بازم میگم تو اینا تفاوت به اندازه اسمشون نبود ! اما قطعا این دوربین شاهکار محسوب میشه و توی بررسی های بیشتر و عکس های تخصصی تر تفاوت خودشو نشون میده
JAVAD
+81 -38
لینک نویسنده: JAVAD تاریخ: 1392-05-02 12:12
galaxy s4 :-x :D :o
hamed jalali
+20 -37
لینک نویسنده: hamed jalali تاریخ: 1392-05-02 12:22
من خیلی با گوشی جدید نوکیا جال می کنم اما بدون جانب داری توی این عکس ها ( سایز اصلی عکس رو باز نکردم ) همینطور نگاه می کنم از رنگ ها و نور iphone 5 بیشتر خوشم اومده اما در سایز اصلی کسی فکر نمی کنم در برتری نوکیا حرفی داسته باشه ...
مجتبی
+69 -9
لینک نویسنده: مجتبی تاریخ: 1392-05-02 12:40
یه مقایسه هم با گلگسی زوم بگذارین لطفا!!! فک کنم بازم اسفالت بشه
Alireza-gh
+58 -2
لینک نویسنده: Alireza-gh تاریخ: 1392-05-02 13:04
خوب این دیگه معلومه که یه دوربین 41 مگاپیکسلی! دوربین 8 و 13 مگاپیکسلی رو شکست میده .. به نظرم این گوشی رو با دوربین عکاسی های حرفه ای مقایسه کرد.
منم
+12 -2
لینک نویسنده: منم تاریخ: 1392-05-02 16:14
نقل قول از Alireza-gh:
خوب این دیگه معلومه که یه دوربین 41 مگاپیکسلی! دوربین 8 و 13 مگاپیکسلی رو شکست میده .. به نظرم این گوشی رو با دوربین عکاسی های حرفه ای مقایسه کرد.

برو این لینک رو هم نگاه کن:
zoomit.ir/.../...
saeid
+29 -3
لینک نویسنده: saeid تاریخ: 1392-05-02 13:08
نوکیا همیشه دوربین گوشیش خوب بوده.من ان 8 نوکیا داشتم واقعا واقعا عالی بود هم کیفیت فیلم و هم عکسش.درسته سیستم عاملی ضعیف داشت اما واسه کسایی که دنبال دوربین با کیفیت بودن واقعا عالی بود.
amirhpr
+40 -38
لینک نویسنده: amirhpr تاریخ: 1392-05-02 13:10
زومیت جون نگران نباش هیشکی اینجا روزه نیس.
الانم اماده شدن واسه نهار :lol:
مبین هاشمیان
+33 -37
لینک نویسنده: مبین هاشمیان تاریخ: 1392-05-02 13:29
کافر‏ ‏همه‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏کیش‏ ‏خود‏ ‏پندارد...
شوما‏ ‏هم‏ ‏سریع‏ ‏بجنب‏ ‏و‏ ‏روزه‏ ‏هاتو‏ ‏بیگیر‏.
این‏ ‏از‏ ‏ما‏ ‏به‏ ‏نصیحت.میخوای‏ ‏گوش‏ ‏کن‏ ‏میخوای‏ ‏نکن.
amirhpr
+31 -26
لینک نویسنده: amirhpr تاریخ: 1392-05-02 13:48
من رفتم چن تا دختر خوشگلو صیغه کنم اخه میگن ثوابش از روزه گرفتن بیشتره در نتیجه کافر خودتی :lol:
بهاره بدیعی
+32 -0
لینک نویسنده: بهاره بدیعی تاریخ: 1392-05-02 13:16
در این مقایسه بیشترین جایی که 1020 خودشو از سایر دوربین های موبایل جدا میکنه زمان زوم کردنه که تصویر تقریبا بدون نویز و قابل ستایشی از ساختمان ثبت کرده .
نکته دلچسب دیگر ، ایجاد رنگ های گرم و زنده منتها بدون اغراق هست که در دو تصویر اول بخوبی مشخصه .

در کل نوکیا اسمارت فون دوربین محور قابل ستایشی معرفی کرده ،امید هست مایکروسافت هم لااقل بخشی از تلاش سخت افزاری نوکیا را با ارائه زودهنگام تر ویندوزز فون بعدی جبران بکنه .
DJ DOUBLE
+47 -8
لینک نویسنده: DJ DOUBLE تاریخ: 1392-05-02 13:37
چرا گلکسی اس4 عکس هارو زرد ثبت کرده ؟
خیلی ناجوره
واقعا آدم نمی تونه به همچین دوربینی حتی برای ثبت لحظات خانوادگی اعتماد کنه چه برسه به ...
micosoft
+15 -4
لینک نویسنده: micosoft تاریخ: 1392-05-02 13:52
خیلی خوبه و از galaxy s4 بالا تر زده حتی از گلکسی کمرا
www.zoomgame2020.tk
فناوری تک
+13 -6
لینک نویسنده: فناوری تک تاریخ: 1392-05-02 15:08
آخه عقل هم خوب چیزیه دوربین 41 مگارو با یه 25 مگاپیکسلی دوربین واقعی(یعنی موبایل نه)مقایسه بشه 25 مطمئنا می خورتش!خوب معلومه چرا چون این کمرافونه نه کمرای تنها!لنزش هم قابل مقایسه نیست از نظر اندازه با اون 25 مگی ها!خداییش شما عکسای canon ddr50 رو بیش تر قبول دارید یا عکسای 41 مگاپیکسلی 1020 رو؟من میگم این دوربین عالیه ولی در حد یه دوربین معمولی در دوربین ها عمل می کنه!قدرتش اونقدر ها هم نیست که فکر می کنید.تو موبایل ها از عالی هم بهتره!ولی در دوربین ها یعنی قسمت اول اسمش یه دوربین متوسط رو به بالا!
HTC
+24 -10
لینک نویسنده: HTC تاریخ: 1392-05-02 15:30
نوکیا مثل تانک هست و باتانک رفت رو سامسونگ و اپل و لهشون کرد وبا خاک یکیشون کرد :D :lol: :D من دیگه از اندروی و اپل دارم میارم بالا اخه اندروید هم شده سیستم عامل از یه بچه ی دوسال که گوشی تودستشه میپرسه سیستم عاملش چیه میگه اندروید :D :lol: :lol: فقط ویندوز فون :lol:
vahid
+8 -24
لینک نویسنده: vahid تاریخ: 1392-05-02 15:51
نظرم اینه که نوکیا بعد از کلی ادعا و مگا پیکسل کیفیت عکساش تو بعضی از عکسها به پا ایفون نمی رسه... ایفون گوشی که مال 1سال پیشه هنوز بهترینه...
حسن کاغذلو
+15 -8
لینک نویسنده: حسن کاغذلو تاریخ: 1392-05-02 16:28
نقل قول از vahid :
نظرم اینه که نوکیا بعد از کلی ادعا و مگا پیکسل کیفیت عکساش تو بعضی از عکسها به پا ایفون نمی رسه... ایفون گوشی که مال 1سال پیشه هنوز بهترینه...


شما به لینک زیر یه سری بزنید :
zoomit.ir/.../...
آیفون 5 از پس عکس های 5 مگاپیکسلی لومیا 1020 بر نیومده، اینجا که جای خود دارد.
فناوری تک
+13 -6
لینک نویسنده: فناوری تک تاریخ: 1392-05-02 17:02
چی میگی تو؟! با این که دوربین خوبی برای دوربین نیست اما منکر نمیشم که دروبین فوق العاده هم اونورتر برای موبایل هست.آیفون 5 سوسکه در برابرش!
M - R O Y A L   
+10 -15
لینک نویسنده: M - R O Y A L    تاریخ: 1392-05-02 16:00
با آیفون 5 اگه نور مناسب باشه عکسهای خیلی بهتری هم میشه گرفت
حسن کاغذلو
+3 -7
لینک نویسنده: حسن کاغذلو تاریخ: 1392-05-02 16:13
نقل قول از vahid :
نظرم اینه که نوکیا بعد از کلی ادعا و مگا پیکسل کیفیت عکساش تو بعضی از عکسها به پا ایفون نمی رسه... ایفون گوشی که مال 1سال پیشه هنوز بهترینه...


میشه بگید کدوم عکسش بهتر بوده؟
غیر از عکس پرتره که به نظر زاویه سر دختر تغییر کرده (چون منبع نور بالاست در میزان نوردهی تاثیر گذار هست) نور عکس متفاوت شده، البته میتونید به عکس سایز اصلی مراجعه کنید تا بهتر متوجه بشید.
آیفون 5 رقیبی برای این گوشی نیست و فقط برای نشان دادن برتری در این مقایسه آورده شده است.
البته شما میتوانید به عکس دوم هم مراجعه کنید و ببینید که چقدر آیفون 5 عکس رو روشن تر از واقعیت ثبت کرده (خط حاشیه مورب در بالای سمت چپ دیده نمیشود)

نقل قول از [censored]l -M:
با آیفون 5 اگه نور مناسب باشه عکسهای خیلی بهتری هم میشه گرفت


بله، در شرایط نوری قوی دیگه اندازه سنسور مهم نیست و بیشتر میزان مگاپیکسل اهمیت پیدا میکنه، مهم شرایط نوری متوسط و ضعیف هست تا کیفیت یک سنسور بررسی بشه.
وحید فضل الله زاده
+5 -6
لینک نویسنده: وحید فضل الله زاده تاریخ: 1392-05-02 17:41
بابا حسن جان واسه چی خودتو خسته میکنی؟!
اونی که ایفون یا s4 داره فکر میکنه گوشی خودش بهترینه، که البته آرک‌اس بهترینه :-*

در ضمن، مخلصیم حسن جون، بالاخره یه اسم آشنا دیدم 8)
حسن کاغذلو
+1 -6
لینک نویسنده: حسن کاغذلو تاریخ: 1392-05-02 17:58
نقل قول از وحید فضل الله زاده:
بابا حسن جان واسه چی خودتو خسته میکنی؟!
اونی که ایفون یا s4 داره فکر میکنه گوشی خودش بهترینه، که البته آرک‌اس بهترینه :-*

در ضمن، مخلصیم حسن جون، بالاخره یه اسم آشنا دیدم 8)


چاکرم داش وحید، بله بله بله، شما درست میفرمایید :lol:
آقا من شرمنده ام، فامیلیتو به جا نمیارم، از بچه های دانشکده ای؟ :sad:
وحید فضل الله زاده
+3 -0
لینک نویسنده: وحید فضل الله زاده تاریخ: 1392-05-03 05:21
نقل قول از حسن کاغذلو:
نقل قول از وحید فضل الله زاده:
بابا حسن جان واسه چی خودتو خسته میکنی؟!
اونی که ایفون یا s4 داره فکر میکنه گوشی خودش بهترینه، که البته آرک‌اس بهترینه :-*

در ضمن، مخلصیم حسن جون، بالاخره یه اسم آشنا دیدم 8)


چاکرم داش وحید، بله بله بله، شما درست میفرمایید :lol:
آقا من شرمنده ام، فامیلیتو به جا نمیارم، از بچه های دانشکده ای؟ :sad:


آره
مخلصیم
ا.کورلئونه
+16 -7
لینک نویسنده: ا.کورلئونه تاریخ: 1392-05-02 16:10
اس 4 که سهله 1020 اس 4 زوم رو هم زمین میزنه!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!
حسن کاغذلو
+10 -3
لینک نویسنده: حسن کاغذلو تاریخ: 1392-05-02 16:25
به لینک زیر یه سری بزنید اگر هیلتر شکن دارید :

www.youtube.com/watch?v=AhNQFoM5TSk

مقایسه عکس برداری لومیا 1020 و canon EOS 60D
برای متعصبان میتونه مقایسه خوبی باشه.
کیم کارداشیان
+17 -5
لینک نویسنده: کیم کارداشیان تاریخ: 1392-05-02 17:46
این گلکسیه چرا همش زرده؟!
yoneszarei
+11 -10
لینک نویسنده: yoneszarei تاریخ: 1392-05-02 18:44
بازگشت دوباره غول فناوری فنلادی شروع شده طرفدارای سامی پلاست پست ندارند.
مهدی مقدم
+8 -13
لینک نویسنده: مهدی مقدم تاریخ: 1392-05-02 19:35
من نوکیا رو قبول ندارم به چند دلیل :1.دوربین به اون بزرگی تمام ریخت گوشی رو بهم ریخته 2. نوکیا دوروغگویی بیش نیست به این اخبار توجه کنید :http://www.aza rnewsonline.com /fa/1441/%D8%B3 %D9%88%D8%AA%DB %8C-%D9%88%D8%A D%D8%B4%D8%AA%D 9%86%D8%A7%DA%A 9-%D9%86%D9%88% DA%A9%DB%8C%D8% A7-%D8%B9%DA%A9 %D8%B3/ یا farnet.ir/.../... یا abasaleh.nega.ir/?p=2779 . واقعا چرا باید این کارو بکنه شرکت هایی مثل سامسونگ و اپل همچین کاری هرگز نخواهند کرد . 3.دوربین گلکسی اس 4 هیچ وقت تصاویر را زرد ثبت نمی کند. میتونید برید جمهوری بازار موبایل ایرانیان تستش کنید. ادامه در نظر بعدی
افشین مصطفی
لینک نویسنده: افشین مصطفی تاریخ: 1392-05-02 20:43
گلکسی زوم رو دیدی؟؟؟؟؟اونو ببین به طراحی نوکیا 808 افتخار میکنی اینکه جای خود داره .
ضمنا زمانی اولین 41 مگاپیکسلی ارائه شد که تحقیقات فاز اول پیورویو تموم شده بود .
ویندوز فون هم که از نظر گسترش دست کمی از اندروید نداره برادر من . همچین میگی تعداد برنامه انگار 40000000 برنامه رو میشه رو یه گوشی نصب کرد .
در ضمن شرکتای دیگه عقلشون میرسه که دوربین خوب تولید کنند ولی دیر نمونه می خوای سونی هونامی
ضمنا تو گوشی می خوای باهاش پز بدی یا یا باهاش کار کنی برادر من . گوشی رو به کارایی میشناسن نه به پز و کلاس (دیگه اون دوران تموم شد )
حسن کاغذلو
+0 -5
لینک نویسنده: حسن کاغذلو تاریخ: 1392-05-03 14:02
نقل قول از مهدی مقدم:
من نوکیا رو قبول ندارم به چند دلیل :1.دوربین به اون بزرگی تمام ریخت گوشی رو بهم ریخته 2. نوکیا دوروغگویی بیش نیست به این اخبار توجه کنید :http://www.aza rnewsonline. ...و بکنه شرکت هایی مثل سامسونگ و اپل همچین کاری هرگز نخواهند کرد . 3.دوربین گلکسی اس 4 هیچ...


1- بالاخره دوربین با این سایز سنسور نیاز به فضای بزرگی داره دوست عزیز، ظاهر گوشی هم سلیقه ای هست، شما دوست نداریش؟ خیلی خوب، این نشون میده همه سلیقه ها یکی نیست!
در ضمن اس 4 زوم رو هم نگاه بنداز از نظر قیافه، میگی به خاطر زوم اپتیک اینجوریه؟ خب من هم بهت میگم شما با این گوشی عکس 41 مگا پیکسلی بگیر، بعد زوم کن، حالا ببین کیفیت کمتر از اس 4 زوم شده شده یا نه!
2- این خبر اول که فیلم برداری بود خیلی مشکوک بود، شما عقلت رو سپردی به نویسنده سایت، زاویه عکس رو روی شیشه نگاه کن، خود دوربین نباید تو فیلم باشه، همه ما هم میدونیم که در تیزر ها با چند دوربین همزمان فیلم میگیرن، پس دیدن چند دوربین دیگر در فیلم ایرادی ندارد!
خبر دوم هم که اصلا سندیت ندارد، لینک معتبر بدهید.
مهدی مقدم
+9 -11
لینک نویسنده: مهدی مقدم تاریخ: 1392-05-02 19:37
4. این همه دبدبه و کبکبه ای که برای دوربینش راه انداخته الکیه مثل این که یادتون رفته داشت برشکسته میشد که اولین گوشی 41 مگاپیکسلیشو داد بیرون چون کاری نمی تونست به جز این انجام بده. 5.سیستم عاملی که داره ساپورت برنامه ای کمتری داره و مثل اندروید هر کسی نمیتونه براش برنامه نویسی کنه پس برنامه هاش نسبت به اندروید خیلی کمتره . 6.هیچ وقت ندیدم کسی نوکیا بخره و بیاد به بقیه پز بده پس برندی نیست که بخای باهاش پز بدی . 7. به قسمت عکاسی در نور کم مراجعه کنید. طرفدارای نوکیا چرا میزو این رنگی نشون میده ؟ چرا رنگش سبزه؟ ولی اس4 و ایفون رنگ دیگه ای رو نشون میدن ادامه در نظر بعدی
حسن کاغذلو
+0 -4
لینک نویسنده: حسن کاغذلو تاریخ: 1392-05-03 14:08
نقل قول از مهدی مقدم:
4. این همه دبدبه و کبکبه ای که برای دوربینش راه انداخته الکیه مثل این که یادتون رفته داشت برشکسته میشد ..... 5.سیستم عاملی که .... . 6.هیچ وقت ندیدم..... 7. به قسمت عکاسی در نور کم مراجعه کنید. طرفدارای نوکیا چرا میزو این رنگی نشون میده ؟ چرا رنگش سبزه؟...


4- ربطی به ورشکستگی نداره دوست عزیز، یه پروژه ی تحقیقاتی بود به اسم پیورویو که پس از اتمام هر فاز به بهره برداری میرسه، حتی همین امروزه
5- برنامه هاش خیلی هم کم نیست دوست عزیز، 165,000 عدد کمی نیست، ولی خوب دیگه برای بهونه آوردن خیلی خوبه (مقایسه کن با عدد 30000 تا وقتی که اندروید همه گیر شده بود!)
6- حرفی ندارم،
7- رنگ میز رو شما تعیین نمیکنی، من هم تعیین نمیکنم، باید به واقعیت نزدیک باشه، نمیگم که 1020 دقیق انداخته، ولی دلیلی هم نیست که رنگ بندی دو گوشی دیگر درست باشه. (در مقایسه های بعدی با دوربین حرفه ای مشخص خواهد شد، من هم نمیدونم، همونطور که شما نمیدونی، پس نباید نظر بدیم)
مهدی مقدم
+8 -11
لینک نویسنده: مهدی مقدم تاریخ: 1392-05-02 19:38
8. به قسمت بزرگنمایی مراجعه کنید . اگر به موقعیت ابر ها نگاه کنید شرایط ابری بودن هوا در عکس های ایفون و سامسونگ یکی است و به همین خاطر هردو ساختمان های اطراف رو تاریک نشون دادن. حلا اگر بخاین بازم میگم واینو به شما ثابت میکنم که نوکیا در میان برندهای دیگر هیچه. همه چیز گوشی که دوربین نیست فکر می کنید شرکت های دیگه عقلشون نمیرسه دوربین 41 مگاپیکسلی تولید کنند؟چرا ولی اونا بیشتر فکرشونو روی سرعت و کارایی و زیبایی و... میگذارند ولی نوکیا چی؟ همش به فکر دوربینو و فلاشو اینچیزاس. تا حالا دیدید نوکیا گوشی ضد اب بزنه؟ پس حرف منو قبول کنید. با تشکر. اگه بازم دلیل خواستید میگم :-) :lol:
حسن کاغذلو
+0 -4
لینک نویسنده: حسن کاغذلو تاریخ: 1392-05-03 14:16
نقل قول از مهدی مقدم:
8. به قسمت بزرگنمایی ...اگر به موقعیت ابر ها نگاه کنید شرایط ابری بودن هوا در عکس های ایفون و سامسونگ یکی است و به همین .... شرکت های دیگه عقلشون نمیرسه دوربین 41 مگاپیکسلی تولید کنند؟چرا ولی اونا بیشتر فکرشونو روی سرعت و کارایی و زیبایی و... میگذارندنوکیا همش به فکر دوربینو و فلاشو اینچیزاس. تا حالا دیدید نوکیا گوشی ضد اب بزنه؟.... :-) :lol:


8- اول : از قدیم گفتن "عروس بلد نیست برقصه، میگه زمین کجه"، آخه مرد حسابی این که لومیا 1020 تعداد پیکسل های زیادی رو ثبت میکنه رو همه میدونن، دیگه شما انکار نکن، در هر صورت، چه با نور کم، چه با نور زیاد، زوم تو عکس های لومیا 1020 کیفیت بیشتری داره!
دوم : شما اصلا با ویندوزفون کار کردی (حالا اینجا میتونی بیای بگی آره ...) که میگی نوکیا رو سرعت و کارایی فکر نمیگذراه؟این سیستم عامل مشکل سرعت نداره، در ضمن نوکیا رو نرم افزارهای اختصاصی خودش خوب کار میکنه، پس تلاش نوکیا ستودنیست (شما که نمیدونی از چی حرف میزنم نیا بگو که ....)
سوم : ضد آب بودن هم مثل همین، مگه ضد ضربه نساخت؟شما بلدید بهونه بگیرید!
حسن کاغذلو
+0 -4
لینک نویسنده: حسن کاغذلو تاریخ: 1392-05-03 14:28
نقل قول از مهدی مقدم:
...اگه بازم دلیل خواستید میگم :-) :lol:


ماشاالله، علامه دهر هم که هستی، تو حتی نمیدونی این گوشی امولد هست یا نه، یا گوریلا گلس 3 داره یا نه، اونوقت اومدی میگی هر دلیلی داشتید در خدمتم؟؟؟
اگر در این پست کامنت نمیذاشتی کسی نمیگفت آقای (با نام مستعار یا واقعی) مهدی مقدم چیزی بلد نیست، ولی الان کاری کردی که اینجوری بشه!
مهدی
+13 -2
لینک نویسنده: مهدی تاریخ: 1392-05-02 22:11
با این مقایسه به ایفون بیشتر امیدوار شدم!!
مهدی مقدم
لینک نویسنده: مهدی مقدم تاریخ: 1392-05-03 03:03
اقای برادر من چی داری میگی؟ 1. اس 4 زوم بخاطر زوم بالاش انقدر کت و کلفته . هروقت نوکیا تونست صفحه نمایشی مثل سوپر امولد سامسونگ بزنه و اخرین گوریلا گلس رو رو گوشی بندازه انوقت بیا بگو نوکیا نوکیا!؟ 2. وقتی گوشیت ویندوزش خراب شد بعد تو مثلا یه شهری باشی مثل زنجان بعد خواستی درستش کنی همه میگن ما تعمیرات ویندوز فون نداریم اون موقه باید دودستی بزنی تو سرت.یا اصلا تهران خودمون بیا ببین اطلاعات مردم و گوشی فروشی ها از اندروید بالاتره یا ویندوزفون؟ ادامه در نظر بعدی
حسن کاغذلو
+0 -5
لینک نویسنده: حسن کاغذلو تاریخ: 1392-05-03 14:19
نقل قول از مهدی مقدم:
اقای برادر من چی داری میگی؟ 1. اس 4 زوم بخاطر زوم بالاش انقدر کت و کلفته . هروقت نوکیا تونست صفحه نمایشی مثل سوپر امولد سامسونگ بزنه و اخرین گوریلا گلس رو رو گوشی بندازه انوقت بیا بگو نوکیا نوکیا!؟ 2. وقتی گوشیت ویندوزش خراب شد بعد تو مثلا یه شهری باشی مثل زنجان بعد خواستی درستش کنی همه میگن ما تعمیرات ویندوز فون نداریم اون موقه باید دودستی بزنی تو سرت.یا اصلا تهران خودمون بیا ببین اطلاعات مردم و گوشی فروشی ها از اندروید بالاتره یا ویندوزفون؟ ادامه در نظر بعدی


البته این گوشی امولد هست برای اطلاع شما دوست عزیز.
همچنین از آخرین نسخه ی گوریلا گلس هم استفاده کرده.
خوب بالاخره این از مشکلات گوشی هایی هست که تازه وارد بازار شدن، ان شا الله به زودی حل خواهد شد. (از این منظر یک گوشی قدیمی نوکیا بهترین خواهد بود، حتی 1100)
مهدی مقدم
+4 -5
لینک نویسنده: مهدی مقدم تاریخ: 1392-05-03 03:13
از لحاظ تعداد برنامه هم شما نمیتونی که به قول خودت 40000000 تا برنامه رو یه گوشی نصب کنی ولی مشکل اونجاست که اندروید 1000 تا برای مثال برنامه دوربین داره که به فرض 200 تاشون خیلی خوبن و هر کدوم یه امکاناتی دارن ولی ویندوز فون چی؟ 3. شما دو تا عکس اس 4 و نوکیا رو از همین جا save کن بعد ببر تو یه برنامه مثل لایت روم بعد روشون زوم کن ببین تراکم پیکسل شون هیچ فرقی نداره.. بدون امتحان کردن الکی نظر نده اقای باسواد. ادامه در نظر بعدی
حسن کاغذلو
+1 -5
لینک نویسنده: حسن کاغذلو تاریخ: 1392-05-03 14:21
نقل قول از مهدی مقدم:
از لحاظ تعداد برنامه هم شما نمیتونی که به قول خودت 40000000 تا برنامه رو یه گوشی نصب کنی ولی مشکل اونجاست که اندروید 1000 تا برای مثال برنامه دوربین داره که به فرض 200 تاشون خیلی خوبن و هر کدوم یه امکاناتی دارن ولی ویندوز فون چی؟ 3. شما دو تا عکس اس 4 و نوکیا رو از همین جا save کن بعد ببر تو یه برنامه مثل لایت روم بعد روشون زوم کن ببین تراکم پیکسل شون هیچ فرقی نداره.. بدون امتحان کردن الکی نظر نده اقای باسواد. ادامه در نظر بعدی


اصلا توجیه هستی که باید چی رو مقایسه کنی؟
تراکم پیکسلی؟خوشحالی گمونم ...
مهدی مقدم
+4 -6
لینک نویسنده: مهدی مقدم تاریخ: 1392-05-03 03:17
4. در اخر هم تو چند سالته که میگی دوران پز دادن تموم شده؟ تموم که نشده هیچ بیشترم شده حالا تو داهات شما این طوریه دیگه مقصر من نیستم!!!!!! برای اکثر افراد گوشی هم باید باسرعت و ... باشد و هم بشه باهاش پز بدی یا هر چی که میخای اسمشو بذاری>>>حالا شما دیگه استثنائید.
حسن کاغذلو
+1 -4
لینک نویسنده: حسن کاغذلو تاریخ: 1392-05-03 14:25
نقل قول از مهدی مقدم:
4. در اخر هم تو چند سالته که میگی دوران پز دادن تموم شده؟ تموم که نشده هیچ بیشترم شده حالا تو داهات شما این طوریه دیگه مقصر من نیستم!!!!!! برای اکثر افراد گوشی هم باید باسرعت و ... باشد و هم بشه باهاش پز بدی یا هر چی که میخای اسمشو بذاری>>>حالا شما دیگه استثنائید.


من سن دوستمون رو نمیدونم، ولی سن شما گویا در حد دبیرستانه (لااقل سن فکری)، اگر هم سنتون زیاده که خدا به ما رحم کنه که با چه افرادی شدیم 70 میلیون ...
Se4fl0w3r
+5 -6
لینک نویسنده: Se4fl0w3r تاریخ: 1392-05-03 05:34
همیشه نظرم این بوده نوکیا تو لنز دوربین حرف اول رو میزنه :-)

من با همین اِن هفتاد و سهِ 3.2 مگاپیکسلیم عکس میگیریم خیلی طبیعی تر از اون گلکسیِ زرد !!!
شاداب شاه مرادی
+1 -5
لینک نویسنده: شاداب شاه مرادی تاریخ: 1392-05-04 15:08
کلا مقایسه خنده داری بود .
آخه لومیا کجا و اینا کجا که با هم قیاس می کنین؟؟؟
بچه های ویندوز فونی که دنبال اپلیکشن های جدید هستن حتما به صفحه "ویندوز فون نوکیا" توی GOOGLE PLUS سر بزنند.
شاداب شاه مرادی
+1 -4
لینک نویسنده: شاداب شاه مرادی تاریخ: 1392-05-04 15:10
کسایی که ویندوز فون دارن برای آشنایی از جدیدترین های ویندوز فونی به گوگل پلاس زیر سر بزنن حتماً . تکه صفحش

plus.google.com/111854987816599465726/posts
مهدی مقدم
+4 -2
لینک نویسنده: مهدی مقدم تاریخ: 1392-05-04 18:39
دوستان سود 51 میلیارد دلاری اس 4 اینو نشون میده که از تمامی لحاظ یک گوشیه ایده ال هست.برای اکثر مردم جهان.با سی پی یو 8 هسته ای و پر قدرت قیمت بسیار مناسبی داره.درجواب به اقای کاغذ لو که تراکم پیکسلیه که کیفیت عکسو بالا میبره و الکی به دیگران توهین نکنید این موضوع رو هم دیگه ببندید .بالاخره سامسونگ شاید به دوربین نوکیا نرسه ولی سرعتش خیلی بیشتر از نوکیاست توسایت اپارات میتونید سرعت نوکیا رو با اس 3 ببنید.
مهدی مقدم
+5 -2
لینک نویسنده: مهدی مقدم تاریخ: 1392-05-04 18:41
در ضمن سامسونگ خیلی خلاقه واگر به قول شما الان نوکیا از سامسونگ بالاتره بهتون قول میدم سر 1 یا 2 سال رو دست نوکیا میزنه. همین الانشم زده با سی پی یو قدرتمند اس4
شاداب شاه مرادی
+2 -0
لینک نویسنده: شاداب شاه مرادی تاریخ: 1392-05-08 23:30
سامسونگ میگن که خیلی خلاقه.
امروز خودش هم دیگه زد توی سایت موبایلش که یه آپارتمان رو S4 آتیش زده.
اینم لینکش ::::

sammobile.com/.../...

مردم ساده نباشین . آخه یه گوشی چیه که 8 هسته باشه ؟؟؟
اینقدر داغ شده که آتیش گرفته و افتاده روی مبل و بعدش هم خونه و آپارتمان.

اپل و نوکیا با اون همه عظمت هنوز روی 2 هسته ای هستن و هیچ جایی هم گیر نمی کنن.
امیر شصتی
لینک نویسنده: امیر شصتی تاریخ: 1393-02-27 22:21
عالی بود به نظرم
1:نوکیا
2:سامسونگ
3:اپل
امیر شصتی
لینک نویسنده: امیر شصتی تاریخ: 1393-02-27 22:24
اگه از نوکیا صرف نظر کنیم هیچ دوربینی به پای سامسونگ نمیرسه