سامسونگ در حال ساخت گلکسی فولد لایت برای عرضه در ۲۰۲۰ است

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
درحالی‌که هنوز سامسونگ وجود گلکسی فولد لایت را تأیید نکرده است؛ گزارش‌ها از در دست ساخت‌بودن چنین محصولی خبر می‌دهند.
تبلیغات

یکی از محصولات سامسونگ که طراحی بسیار زیبایی داشت، گلکسی فولد بود که با وجود انتظارات فراوان، نتوانست فروش چشمگیری تجربه کند. شاید دلیل اصلی این امر نیز برچسب قیمتی آن بود که بسیاری از علاقه‌مندان را از خرید چنین گوشی هوشمندی منصرف می‌کرد.

در‌این‌بین، سامسونگ محصول دیگری با طراحی تقریبا مشابه با گلکسی فولد به نام گلکسی زد فلیپ عرضه کرد که با وجود برخورداری از مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تر از گلکسی فولد، توانست فروش تقریبا مناسبی داشته باشد و نظر بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات شرکت کره‌ای را به‌خود جلب کند.

داشتن قیمت نسبتا مناسب نیز به فروش گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ کمک شایانی کرد؛ به‌نحوی‌ که گزارشی منتشر شد که شرکت کره‌ای سفارش تولید پنل‌های مناسب برای گوشی‌های هوشمند تاشو را افزایش داده است.

درحالی‌که انتظار می‌رفت پنل‌های سفارش‌شده در گلکسی زد فلیپ استفاده شوند، به‌نظر می‌رسد سامسونگ در حال ساخت محصولات دیگری با قابلیت نمایشگر تاشو است. درواقع، انتظار می‌رود مدل‌های جدید با قیمت مقرون‌به‌صرفه تا انتهای سال ۲۰۲۰ معرفی و سپس به بازار عرضه شوند.

محصول جدید در دست ساخت سامسونگ احتمالا گلکسی فولد لایت نام خواهد داشت که درواقع، نسخه‌ای تضعیف‌شده از گلکسی فولد و احتمالا با ابعادی کوچک‌تر است. با‌این‌حال، هنوز مشخص نیست چه تفاوتی میان دو نسخه‌ی استاندارد و گلکسی فولد لایت وجود دارد.

به‌گفته‌ی افشاگری که خبر در حال ساخت‌بودن گلکسی فولد لایت را رسانه‌ای کرده است، گوشی هوشمند جدید سامسونگ نمایشگری با شیشه‌ای بسیار نازک ندارد و همین امر احتمال برخورداری شیشه‌ای مشابه با شیشه‌ی استفاده‌شده در گلکسی فولد را افزایش می‌دهد. یکی از ضعف‌های گلکسی فولد برخورداری از شیشه‌ای بسیار آسیب‌پذیر دربرابر ضربات بود و حتی استفاده نادرست از گوشی هوشمند امکان آسیب‌رساندن به نمایشگر را افزایش می‌داد.

با‌این‌حال، امکان دارد در برخی جرئیات شاهد برتری نسخه‌ی لایت درمقایسه‌با گلکسی فولد باشیم. گویا گلکسی فولد لایت به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز شده است و همین امر نسخه‌ی لایت را از دو گوشی هوشمند فولد و زد فلیپ توانمندتر می‌سازد. علاوه‌بر‌آن، گلکسی فولد لایت همراه با حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود و از طراحی پریمیوم برخوردار است.

گلکسی فولد لایت از بدنه‌ای با پنل‌های شیشه‌ای و قابی از جنس آلومینیوم احاطه شده است و احتمالا با قیمت ۱،۰۹۹ دلار عرضه می‌شود. درواقع، نسخه‌ی پایه‌ی گلکسی فولد لایت حدودا ۹۰ دلار از نسخه پایه گلکسی اس ۲۰ گران‌تر است؛ اما ضعف آن سازگارنبودن آن با ارتباطات 5G است.

در‌حالی‌که تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ سازگار با ارتباطات 5G است، به مودم 5G جداگانه نیاز دارد و کوالکام در تولید این تراشه به سازندگان گوشی هوشمند اجازه داده است تا در انتخاب مودم 4G یا 5G آزادی‌عمل داشته باشد. گویا سامسونگ نیز تصمیم گرفته است گلکسی فولد لایت با وجود برخورداری از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ از مودم 5G استفاده نکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات