۱۴۳ نفر به آمار مبتلایان شناسایی‌شده به کرونا در کشور افزوده شد

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
کیانوش جهانپور آخرین آمار مبتلایان قطعی به بیماری کووید۱۹ در کشور و افراد جان‌باخته را اعلام کرد.
تبلیغات

کیانوش جهانپور امروز پس از جلسه‌ی ستاد مقابله با کرونا، به ذکر آمار تشخیص قطعی کرونا در کشورمان پرداخت. وی گفت از دیروز تا ظهر امروز تعداد ۱۴۳ نفر جدید به آمار مبتلایان قطعی افزوده شده که به تفکیک استان‌ها، تهران ۶۴ مورد، گیلان ۲۵، قم ۱۶، اصفهان ۱۰، مازندران ۹، اردبیل ۱، البرز ۳، سمنان ۲، کردستان ۲، قزوین ۲، آذربایجان شرقی ۴، خوزستان ۳، گلستان ۲ مورد مبتلا داشته‌اند. از این میان ۸ نفر نیز جان باخته‌اند.

درنتیجه مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشور به ۳۸۸ تن با ۷۳ مورد بهبود و ترخیص از بیمارستان و ۳۴ مرگ رسیده است.

جهانپور اضافه کرد که میانگین سن افراد بستری‌شده بیش از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت‌شده‌ها بالای ۶۰ سال بوده است. او در ادامه گفت که باتوجه به فعال‌شدن سیستم بیماری‌یابی و افزایش آزمایشگاه‌ها، که اکنون به ۱۵ مورد و در روزهای آتی به ۲۲ مورد در سرتاسر کشور خواهد رسید، آمار در روزها و شاید هفته‌های آتی صعودی خواهد بود. صعودی شدن آمار به دلیل بودن در دوره افزایش ابتلا نیز است.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت گفت کند شدن رشد نمودار و کاهش شیب صعودی آن منوط به مشارکت مردم در کاهش ترددها و سفر است. ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت در راه مقابله با بیماری وابسته به خودمراقبتی، رعایت نکات بهداشت فردی و توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر کاهش تردد خواهد بود.

جهانپور اعلام کرد که ورودی به برخی استان‌ها همچنان بالا است و گزارش وزیر راه و شهرسازی این را نشان می‌دهد؛ در مازندران میزان ورودی بیش از خروجی بوده که شرایط را برای افراد ساکن در آن‌ خطرناک می‌کند.

جهانپور گفت در خانه‌ها بمانیم و تردد را تنها برای تهیه‌ی اقلام ضروری منزل و انجام دادن مشاغلی انجام دهیم که امکان دورکاری برای آن‌ها وجود ندارد؛ بدین‌گونه می‌توان زنجیره‌ی شیوع را ۸۰ تا ۸۸ درصد کاهش داد.

وی در حساب توییتر خود، خبر از تولید بومی کیت تشخیص کرونا داد.

کیت تشخیص قطعی #کووید_۱۹ با تلاش فناوران وزارت دفاع، پس از تایید نهایی بزودی و ظرف هفته آتی، تولید و وارد نظام آزمایشگاهی کشور میشود ...#سربازان_سلامت#COVID2019 #کورونا— Kianush Jahanpur (@drjahanpur) February 28, 2020
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات