BOB؛ اولین گوشی هوشمند ماژولار جهان مبتنی بر بلاک چین

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
در رویداد CES سال ۲۰۱۹ اولین گوشی هوشمند ماژولار جهان که بر پایه بلاک‌چین طراحی شده است با عنوان BOB معرفی شد. با ما همراه باشید تا با باب بیشتر آشنا شویم.
تبلیغات

Blok on Blok که به‌اختصار باب نامیده‌ می‌شود، اولین گوشی هوشمند ماژولار جهان است که بر پایه بلاک‌ چین طراحی و تولید شده است. این گوشی هوشمند توسط Pundi X یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های فروش غیرمتمرکز رمزارز توسعه یافته است.

باب اولین‌بار در رویداد CES 2019 رونمایی شد و توانست نشان افتخار نوآوری CES ۲۰۲۰ را نیز از آن خود کند.

شرکت Pundi X سرویس رمزارزی با نام XWallet دارد و همچنین وسیله‌ای با نام ایکس‌پوز به مشتریان خود ارائه می‌کند که به‌وسیله آن، خرید و فروش و پذیرش ارزهای دیجیتال ممکن می‌شود. درهرصورت تلفن هوشمند باب که پیش از این ایکس‌فون نامیده می‌شد، برای کاربران خود محیطی کاملا غیرمتمرکز برای مدیریت کامل بر داده‌ها فراهم می‌کند.

سیستم‌عاملی که روی گوشی هوشمند باب نصب شده، سیستم‌عاملی متن‌باز با نام Function X است. ازآنجاکه این گوشی بر پایه بلاک‌چین بنا شده، تمامی وظایف آن مانند ارسال پیامک، تماس‌های تلفنی، مرور صفحات وب و اشتراک‌گذاری فایل‌ها، بر بستر یک شبکه‌ی غیرمتمرکز انجام می‌شود که رمزگذاری شدیدی شده و امن است.

BOB modular smartphone

تمامی بخش‌های باب، قطعاتی هستند که از سیستم‌عامل مبتنی بر بلاک‌چین ایکس به‌طور کامل پشتیبانی می‌کنند. همچنین حالت سنتی اندروید ۹ نیز روی باب اجرا می‌شود که تمامی امکانات یک گوشی اندرویدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در بخش سخت‌افزار، این تلفن هوشمند به ریزپردازنده کوالکام اسنپدراگون ۶۶۰، GPU آدرنو ۵۱۲، رم ۶ گیگابایت و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی مجهز است و در صورت تمایل امکان ارتقاء آن تا ۵۱۲ گیگابایت هم وجود دارد.

صفحه نمایشگر ۴/۹۷ اینچی آمولد باب نیز Full HD و با رزولوشن ۱۰۸۰در ۱۹۲۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۶ به ۹ است. این گوشی هوشمند یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی F/2.0 و یک دوربین جلوی ۱۶ مگا پیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی دارد.

BOB modular smartphone

ظرفیت باتری گوشی باب ۳۳۰۰ میلی آمپرساعت است و از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند.

از دیگر امکانات آن می‌توان به حسگر اثر انگشت، جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری، NFC، بلوتوث و پشتیبانی هم‌زمان از دو سیمکارت نانو اشاره کرد.

BOB modular smartphone

ناگفته نماند که باب یک گوشی ماژولار است و کاربر می‌تواند با جایگزین‌کردن اجزاء سفارشی، ظاهری منحصربه‌فرد برای گوشی خود بسازد. تمام بخش‌ها در یک کیت اسمبل تحت عنوان MOD عرضه می‌شود که شامل تعدادی از قطعات استاندارد است و کاربر در صورت تمایل می‌تواند قطعات سفارشی مورد نظر خود را از وب‌سایت این شرکت خریداری کند.

قیمت این گوشی هوشمند ۵۹۹ دلار است و برای خرید آن باید از طریق اپلیکیشن‌ XWallet یا وب‌سایت Kikstarter  اقدام کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات