گلکسی اس 11 5G به فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی مجهز می‌شود

پنج‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
مطالعه 4 دقیقه
گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که سامسونگ قصد دارد در گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۱ از فناوری شارژ سریع سیمی ۲۵ واتی در کنار فناوری 5G بهره بگیرد.
تبلیغات

گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد با برگزاری کنفرانسی اختصاصی در ماه فوریه‌ی سال آینده‌ی میلادی به‌صورت رسمی از جدیدترین گوشی‌هایش رونمایی کند. پرچمداران خانواده‌ی گلکسی اس ۱۱ ( Galaxy S110) به‌طور قطعی بهبودهای درخورتوجهی نسبت‌به نسل قبل به‌خود خواهند دید. درحالی‌که هنوز چندین ماه تا برگزاری کنفرانس سامسونگ فاصله داریم، اما شایعات و گزارش‌ها مرتبط به گلکسی S11 از مدتی پیش آغاز شده‌اند تا ما را با جنبه‌های مختلف این گوشی آشنا کنند. 

در راستای گزارش‌های مربوط به گلکسی اس ۱۱، ساعاتی پیش شاهد اعطای گواهی به این گوشی از سوی وب‌سایت رسمی مؤسسه‌ی 3C کشور چین بودیم. گواهی اعطاشده به گلکسی اس ۱۱ سامسونگ در وب‌سایت رسمی مؤسسه‌ی 3C چین، شماره‌مدل این گوشی را برملا می‌کند؛ بر این اساس، گلکسی اس ۱۱ دارای شماره‌مدل SM-G9860 است. همچنین براساس ادعای همین وب‌سایت، گوشی موردبحث قرار است از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی (5G) پشتیبانی کند و از شارژ سریع سیمی ۲۵ واتی بهره بگیرد. گلکسی اس ۱۱ معمولی در حقیقت قرار است مدل پیشرفته‌ی گلکسی اس ۱۰ معمولی باشد؛ سامسونگ در مدل چینی گلکسی اس ۱۰ از شماره‌مدل SM-G9730 استفاده کرده است.

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ / Samsung Galaxy S10

گلکسی اس ۱۰ پلاس سامسونگ

سامسونگ در گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی استفاده کرده است؛ با این‌ اوصاف بهره‌مندی گلکسی اس ۱۱ از شارژ ۲۵ واتی اتفاقی مهم به‌شمار می‌آید و تفاوت‌های محسوسی را در زمینه‌ی شارژ شدن گوشی ایجاد می‌کند. ناگفته نماند شارژ سریع ۲۵ واتی گلکسی اس ۱۱ همچنان کندتر از گلکسی نوت ۱۰ پلاس خواهد بود؛ گلکسی نوت ۱۰ پلاس سامسونگ از شارژ سریع سیمی ۴۵ واتی استفاده می‌کند.

افزون بر موارد بالا، ساعاتی پیش شاهد انتشار شایعه‌ای جدید نیز درمورد گلکسی اس ۱۱ بودیم. ظاهرا سامسونگ در این گوشی پرچم‌دار از نمایشگری با نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۱۲۰ هرتز استفاده خواهد کرد. چنین نمایشگری می‌تواند محتوای بصری را به‌شکلی بسیار نرم و روان به‌نمایش بگذارد و تجربه‌ی دیداری لذت‌بخشی را به‌کاربر هدیه دهد. شایعه‌های پیشین همچنین می‌گویند که گلکسی اس ۱۱ قرار است به تراشه‌های اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام یا اکسینوس ۹۸۳۰ مجهز شود. مدل مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ در آمریکا عرضه خواهد شد و مدل مجهز به اکسینوس ۹۸۳۰ در بازارهای دیگر در دسترس قرار خواهد گرفت. در ضمن برخی رسانه‌ها به‌نقل از منابعی مؤثق از احتمال بهره‌مندی گلکسی اس ۱۱ از حافظه‌ی رم LPDDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت UFS 3.0 سخن به‌میان آورده‌اند.

گلکسی اس 11

رندر غیررسمی از گلکسی اس ۱۱ سامسونگ

افزون بر موارد یادشده، گفته می‌شود سامسونگ تغییراتی مهم در دوربین گلکسی اس ۱۱ ایجاد کرده است و به‌طور کلی قصد دارد در این گوشی، تمرکزی بسیار ویژه روی قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری داشته باشد. بر این اساس جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ قرار است از دوربینی چهارگانه با حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره بگیرد؛ ظاهرا این حسگر از نوع ایزوسل برایت HMX است که مدتی پیش معرفی شده بود. شیائومی پیش‌تر در برخی از گوشی‌هایش از این حسگر بهره گرفته است. همچنین برخی رسانه‌ها می‌گویند گلکسی اس ۱۱ دارای دوربینی پریسکوپی با بزرگ‌نمایی ۵ برابری خواهد بود. 

ظاهرا سامسونگ قصد دارد در اپلیکیشن دوربین گلکسی اس ۱۱ از قابلیت‌های جدیدی استفاده کند؛ این یعنی تغییرات دوربین اس ۱۱ قرار نیست صرفا محدود به سخت‌افزار باشند و کره‌ای‌ها تمهیدات ویژه‌ای را برای بخش نرم‌افزار نیز اندیشیده‌اند. یکی از قابلیت‌های جدید دوربین اس ۱۱، Director’s View نام دارد و از قابلیت دیگر با نام Night Hyperlapse یاد می‌شود. برخی شایعات حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و گفته‌اند که گلکسی اس ۱۱ حتی توانایی ضبط ویدئو با وضوح 8K را نیز خواهد داشت. پیش‌بینی می‌کنیم سامسونگ در مدل معمولی گلکسی اس ۱۱ از نمایشگری با اندازه‌ی ۶/۷ اینچ استفاده کند. این نمایشگر احتمالا در مقایسه با گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی نوت ۱۰ نیز حاشیه‌های باریک‌تری در اطرافش خواهد داشت.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این رابطه دارید؟

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات