Binance اجرای قوانین ضد پول‌شویی را آغاز کرد

پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
صرافی دیجیتال بایننس با همکاری یکی از شرکت‌های تحلیلی بلاک‌چین، راهکارهای ضد پول‌شویی را به مرحله‌ی اجرا در می‌آورد.
تبلیغات

 بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، به‌طور داوطلبانه راهکارهای ضد پول‌شویی را به پلتفرم خود اضافه می‌کند.

سال‌ها است که عدم وجود معیارهای حفظ حریم خصوصی در شبکه‌های بلاک‌چین‌ عمومی نظیر بیت‌کوین و اتریوم، پتانسیل تراکنش‌های غیرقانونی و نامشروع را بالا برده است. از همین‌رو، روایت‌های مرتبط با استفاده‌ی جنایتکاران و خلاف‌کاران از ارزهای رمزنگاری، هر روز بیشتر می‌شود.

کاربران بیت‌کوین، اتریوم، ریپل، بیت‌کوین کش، EOS و سایر ارزهای رمزپایه، به‌طور طبیعی ناشناس نیستند. از زمانی که راهکارهایی نظیر «مشتریان خود را بشناسید» یا KYC و سیستم‌های مبارزه با پول‌شویی (AML) معرفی‌شده‌اند؛ مجرمان به‌راحتی نمی‌توانند با استفاده از دارایی‌های دیجیتال، عواید و دارایی‌های غیرقانونی خود را جابجا و منتقل کنند.

مقامات و سازمان‌های دولتی در سرتاسر جهان به‌خوبی از ویژگی‌های قابلیت شناسایی کاربران بلاک‌چین آگاه‌ هستند. به همین دلیل هم دولت‌هایی مانند آمریکا و ژاپن و کره‌ی جنوبی، بازار ارزهای دیجیتال را به رسمیت می‌شناسند.

این هفته بایننس، همکاری خود را با شرکت Chainalysis آغاز کرد. Chainalysis یکی از شرکت‌های پیشرو در تجزیه‌وتحلیل بلاک‌چین است که تراکنش‌ها و آدرس‌های مشکوک را ارزیابی می‌کند. هدف این شرکت، بهبود سیستم مبارزه با پول‌شویی و افزایش مشروعیت بخش ارزهای دیجیتال است.

Eliminating Money Laundering

جاناتان لوین، هم‌بنیان‌گذار و مدیر عملیات Chainalysis می‌گوید:

همه‌ی کسب‌وکارهایی که درزمینه‌ی ارزهای رمزپایه فعالیت می‌کنند، با یک چالش مشابه مواجه‌اند: کسب اعتماد رگولاتورها، مؤسسات مالی و کاربران. ما امیدواریم شرکت‌های دیگر نیز به پیروی از بایننس، برنامه‌های اجرایی AML را تصویب و اجرا کنند. بدین‌وسیله آن‌ها، هم نظر مساعد رگولاتورها را در سطح جهانی به دست می‌آورند و هم اعتماد مؤسسات بزرگ مالی را جلب می‌کنند.

در سال ۲۰۱۸، مشخص شد که برخی از بانک‌های پرنفوذ جهانی نیز پول‌شویی کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، بانک Danske حدود ۲۴۳ میلیارد دلار را برای باندهای بزهکار و فاسد پول‌شویی کرده بود. همچنین طبق گزارشی که CNN در تاریخ ۲۸ مهر ۱۳۹۷ (۲۰ اکتبر ۲۰۱۸) منتشر کرد، بانک Nordea، یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های مالی اروپای شمالی نیز چندین پرداخت غیرقانونی از بانک‌های منطقه بالتیک داشت.

درحالی‌که طبق آمار تحقیقاتی، بازار نهادی رمز ارزها رو به گسترش است، انتظار می‌رود با تحکیم و تثبیت قوانین ضد پول‌شویی صرافی‌های دیجیتال، رمز ارزها به‌عنوان یک گروه دارایی رسمی شناخته شوند. در این صورت بازار دارایی‌های دیجیتال نیز به‌عنوان بخشی که به‌خوبی مدیریت و نظارت می‌شود، رسمیت پیدا می‌کند.

Binance Chainalysis

به گفته‌ی وی ژائو، مدیر مالی شرکت Binance، وفاداری صرافی‌های دیجیتال به قوانین رگولاتوری، هم‌راستا و با حفظ چشم‌انداز اصلی آن‌ها، یعنی گسترش آزادی پولی در سطح جهانی صورت می‌گیرد. او گفت:

ما با همکاری Chainalysis برنامه‌ای را برای اجرای قوانین ضروری راه‌اندازی می‌کنیم که در حقیقت مرحله‌ی بعدی رشد ما را امکان‌پذیر می‌کند. چشم‌انداز ما این است که زیرساخت‌های لازم را برای اکوسیستم بلاک‌چین فراهم کنیم و آزادی پول را در سطح جهانی افزایش دهیم. هم‌زمان، به قوانین و مقررات کشورهایی که در آن خدمت می‌کنیم نیز وفادار می‌مانیم.

اهمیت شناسایی و اجرای الزامات قانونی

به عقیده‌ی ژائو، بخش ارزهای رمزنگاری شده وارد مرحله‌ی جدیدی از رشد و توسعه می‌شود.

سال ۱۳۹۶ (۲۰۱۷)، سال پررونق و فوق‌العاده‌ای برای ارزهای دیجیتال بود و ارزش بازار این دارایی‌ها تا ۸۰۰ میلیارد دلار بالا رفت. درنتیجه، سطح آگاهی جاری در مورد این دارایی‌ها، چه در کشورهایی که از رمز ارزها حمایت می‌کردند و چه در کشورهایی که چهارچوب‌های نظارتی غیرقابل اجرا و بی‌فایده‌ای را برای جلوگیری از شکوفایی بازارهای بلاک‌چین در نظر گرفتند، افزایش یافت.

در حال حاضر اغلب دولت‌ها، در تلاش‌ هستند که کسب‌وکارهای بلاک‌چین و ارزهای رمزپایه را به‌عنوان بخشی از انقلاب صنعتی چهارم بپذیرند. فعالیت‌های داوطلبانه‌ی شرکت‌هایی مانند بایننس برای مشروعیت بخشیدن و قانونی کردن این صنعت، گام مهمی در تسریع روند به رسمیت شناخته شدن بازار جهانی دارایی‌های دیجیتال خواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات