سامسونگ احتمالا از تراشه مجهز به هوش مصنوعی خود در MWC 2018 رونمایی کند

جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از معرفی پردازنده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دو شرکت هواوی و اپل، حالا نوبت سامسونگ است تا پردازنده‌ی اختصاصی خود با قابلیت‌های هوش مصنوعی را معرفی کند.
تبلیغات

 دو شرکت اپل و هواوی به ترتیب پردازنده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) خود را با نام A11 Bionic و Kirin 970 سال گذشته معرفی کردند. شرکت سامسونگ نیز به طور جدی روی واحد پردازش عصبی (NPU) مشغول به کار است، به نحوی که سامسونگ توانسته خود را با آخرین فناوری در دنیای تلفن همراه همگام کند.

بر اساس گزارش‌هایی از منابع ناشناس در کشور کره گفته می‌شود که سامسونگ در حوزه‌ی تلفن‌های همراه به پیشرفت‌های قابل‌توجهی دست یافته و از لحاظ فناوری هوش مصنوعی در سطح شرکت‌های اپل و هواوی قرار دارد. همچنین گفته می‌شود سامسونگ احتمالا تراشه‌های بهتری را نسبت به اپل و هواوی در نیمه‌ی دوم امسال به بازار عرضه خواهد کرد.

شرکت سامسونگ توسعه‌ی واحد‌های پردازش عصبی را با تاخیر نسبت به رقبای اصلی خود در دنیای گوشی‌های هوشمند در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ آغاز کرده است. یک گوشی هوشمند با داشتن واحد پردازش عصبی می‌تواند بدون نیاز به سرور ابری، داده‌ها را پردازش، تجزیه تحلیل و ذخیره کند.

سامسونگ احتمالا ماه آینده بعضی از قابلیت‌های واحد پردازش عصبی را در 2018  MWC در شهر بارسلونا به نمایش می‌گذارد، البته هنوز مشخص نیست که این رونمایی در حضور عموم صورت می‌گیرد یا در پشت درهای بسته. گلکسی نوت ۹ اولین گوشی خواهد بود که از این فناوری پشتیبانی می‌کند و ظاهرا قرار است در ماه سپتامبر عرضه شود.      

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات