بهانه‌جویی‌ تازه تاکسیرانی از تاکسی‌ های آنلاین

پنج‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از کش و قوس‌های مختلفی که تاکسی‌یاب‌های آنلاین با تاکسیرانی داشتند، حالا ظاهرا با مشکلات تازه‌ای روبه‌رو شده‌اند.
تبلیغات

به تازگی خبری منتشر شده مبنی بر اینکه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اختلاف‌نظر جدی با اسنپ و تپسی، نسبت به نقش موثر تاکسیرانی مجازی در تشدید آلودگی‌ هوا هشدار داده است

در همین راستا به سراغ مدیر روابط عمومی تپسی رفتیم و نظر وی را در این رابطه جویا شدیم.

علیرضا رمضانی اعلام کرد که «تاکنون با همه‌ی شرایطی که شهرداری و تاکسیرانی برای تاکسی‌های آنلاین در نظر گرفته، توافق کرده‌ایم؛ اما چند مورد باقی‌مانده کمی عجیب و غیر منطقی هستند.»

به گفته‌ی وی، موضوع آلودگی هوا توسط تاکسی‌های آنلاین، کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد؛ چرا که بیشترین میزان آلودگی‌ هوا مربوط به آلاینده‌هایی همچون وسایل نقلیه‌ی عمومی و در نهایت اتومبیل‌های شخصی است. همچنین بخشی از این آلایندگی مربوط به تاکسی‌هایی می‌شود که مدام در سطح شهر در حال تردد هستند و تنها بخش کوچکی را تاکسی‌های آنلاین و از جمله تپسی تشکیل می‌دهند؛ چرا که در این سامانه سعی کرده‌ایم بهره‌وری را بالا ببریم و در عین حال تاکسی‌ها کمترین تردد را خواهند داشت. به این شکل که تاکسی‌های تپسی در اکثر موارد خالی حرکت نمی‌کنند و از زمان خالی شدن تاکسی تا سوار شدن مسافر بعدی، تاکسی در جایی متوقف می‌شود و این موضوع به کاهش ترافیک کمک می‌کند.

وی افزود: این در حالی است که تاکسی‌های معمولی مدام در حال تردد هستند و معمولا خالی حرکت می‌کنند و این موضوع بیشتر در افزایش ترافیک و در نتیجه آلودگی هوا تاثیرگذار خواهد بود.

رمضانی همچنین اعلام کرد که تپسی سرویس جدیدی با نام تپسی لاین در راه دارد که به زودی معرفی خواهد شد؛ با این سرویس مسافر در صورتی که عجله نداشته باشد می‌تواند سفر خود را به اشتراک بگذارد و به این ترتیب در میزان هزینه صرفه جویی می‌‌‌کند و از سوی دیگر این سرویس به کاهش ترافیک منجر خواهد شد و در نهایت از میزان آلایندگی هوا خواهد کاست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات