اینتل وجود حفره‌های امنیتی Meltdown و Spectre در تراشه‌های جدید را تایید کرد

پنج‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اعلام اینتل، به‌نظر می‌رسد که تراشه‌های جدید این شرکت نیز دچار حفره‌ی امنیتی Meltdown و Spectre نیز هستند.
تبلیغات

اینتل روز چهارشنبه تأیید کرد که دیتاسنترهای مبتنی بر تراشه‌های جدیدتر این شرکت، به‌دلیل بروز مشکلاتی در وصله‌های امنیتی مربوط به باگ‌های Spectre و Meltdown، احتمالا بیش‌تر از حالت عادی ریبوت خواهند شد. به گفته‌ی نوین شنوی، مدیر کل گروه دیتاسنترهای اینتل، این شرکت تأیید می‌کند که وصله‌های امنیتی منتشرشده، می‌توانند نرخ ریبوت در کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های آیوی بریج، سندی بریج، اسکای‌لیک و کبی‌لیک را به‌صورت غیرقابل انتظاری افزایش دهند. در حال حاضر، تراشه‌‌های کبی‌لیک، جدیدترین محصولات اینتل محسوب می‌شوند.

هفته‌ی گذشته اینتل اعلام کرد که گزارش‌هایی را مبنی بر بروز مشکل توسط وصله‌های امنیتی این شرکت در سیستم‌های قدیمی‌تر با تراشه‌های برادول و هزول دریافت کرده است. شنوی می‌گوید که اینتل وصله‌ی امنیتی را برای ۹۰ درصد از تراشه‌هایی که طی پنج سال گذشته روانه‌ی بازار شده‌اند، منتشر کرده است؛ اما کماکان باید «اقدامات بیش‌تری» را در این زمینه صورت دهد. به‌گفته‌ی شنوی، اینتل احتمالا نسخه‌های ابتدایی از به‌روزرسانی‌های مربوط به وصله‌های امنیتی دارای باگ را از هفته‌ی آینده منتشر خواهد کرد. وی می‌گوید:

ما این مشکلات را در داخل شرکت شبیه‌سازی کرده‌ایم و اکنون در تلاش برای شناسایی ریشه‌ی آن‌ها هستیم.

اینتل در تاریخ ۳ ژانویه (۱۳ دی) تأیید کرد که تراشه‌های این شرکت در برابر حفره‌های امنیتی Spectre و Meltdown آسیب‌پذیر هستند و این موضوع به هکر اجازه‌ی دسترسی به اطلاعاتی را می‌دهد که گفته می‌شود بسیار حساس و شخصی هستند. حفره‌ی امنیتی Spectre تقریبا تمام کامپیوترهای مدرن، شامل نمونه‌هایی با تراشه‌های اینتل، ای‌ام‌دی و آرم را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. 

اینتل روز چهارشنبه‌ اطلاعات کمی را درباره‌ی تأثیر وصله‌های امنیتی منتشرشده بر عملکرد دیتاسنترها نیز منتشر کرد. براساس این گزارش، برای تسک‌های عادی، نظیر اجرای سرور وب‌سایت‌ها، وصله‌های امنیتی یادشده، حدود ۲ درصد از سرعت پردازش پردازنده‌های می‌کاهند. همچنین تست دیگری که تراکنش‌های آنلاین در کارگزاری‌های سهام را شبیه‌سازی می‌کرد، نشان از کاهش ۴ درصدی سرعت پردازنده‌ها داشت. برای برخی از تسک‌ها که شامل ذخیره‌سازی حجم زیادی از داده توسط سرورها و سپس دسترسی سریع به آن‌ها می‌شوند، میزان کاهش سرعت پردازنده‌ها بین ۱۸ تا ۲۵ درصد برآورد می‌شود. با این حال مشخص نیست که این شرایط تا چه حد رایج خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات