سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد دلاری اپل با ایجاد ۲۰ هزار شغل در اقتصاد آمریکا طی ۵ سال

پنج‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در یک بیانیه‌ی رسمی اعلام کرد که در نظر دارد طی ۵ سال آینده، سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد دلاری همراه با ایجاد ۲۰ هزار شغل در اقتصاد آمریکا انجام دهد.
تبلیغات

اپل دقایقی پیش اعلام کرد که در پی انجام سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد دلاری در طول ۵ سال آینده است. این کمپانی در نظر دارد این سرمایه‌ی هنگفت را با استفاده از روش‌های متعددی نظیر سرمایه‌گذاری مستقیم، خرید از تأمین‌کنندگان داخلی و ایجاد خطوط تولید اشاره کرد. 

براساس بیانیه‌ی رسمی منتشرشده توسط اپل، این کمپانی در نظر دارد با سرمایه‌گذاری در سه حوزه هدف خود را محقق کند؛ این سه حوزه شامل اشتغال‌زایی مستقیم توسط اپل، سرمایه‌گذاری روی تأمین‌کنندگان محلی و تولیدکنندگان آمریکایی در کنار رونق بخشی به اقتصاد اپ استور دیجیتال این کمپانی اشاره کرد. 

در واقع اپل به‌یکباره مبلغ ۳۵۰ میلیارد دلار را وارد اقتصاد آمریکا نخواهد کرد؛ هرچند جزئیات این سرمایه‌گذاری بزرگ تشریح نشده است. هنوز مشخص نیست که اپل چگونه برای سرمایه‌گذاری این مبلغ به نتیجه رسیده است؛ البته بخش بزرگی از سرمایه‌گذاری را می‌توان به خرید‌ انواع ماژول‌ها و کامپوننت‌های مورد نیاز این کمپانی برای تولید محصولاتش مرتبط دانست. براساس بیانیه‌ی اپل، ۷۵ میلیارد دلار از این سرمایه‌گذاری عظیم از طریق پرداخت مالیات، سرمایه‌گذاری در فرایند تولید محصولات و سرمایه‌گذاری مستقیم صورت خواهد پذیرفت.

انتظار می‌رود پرداخت مالیات ۳۸ میلیارد دلاری در‌ آینده‌ی نزدیک اتفاق بیافتد. دولتمردان آمریکایی به‌منظور تسهیل وارد کردن سرمایه‌ی نقدی اپل به داخل خاک آمریکا، تغییراتی در قوانین مالیاتی ایجاد کرده‌اند که از این‌رو، اپل نزدیک به ۲۵۲ میلیارد دلار از سرمایه‌ی نقدی خود را وارد خاک آمریکا خواهد کرد. ۳۰ میلیارد دلار از این سرمایه‌گذاری نیز شامل هزینه‌ی خرید املاک و خریدهای مستقیم خواهد بود. 

اپل متعهد شده است طی پنج سال آینده ۲۰ هزار شغل جدید نیز ایجاد کند و همچنین دومین مقر خود را که میزبان نیروهای فنی خواهد بود، در محلی که بعدا اعلام خواهد شد، احداث کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات