وزیر ارتباطات: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به کسب و کارهای نوپا و شبکه ملی اطلاعات تخصیص داده شد

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه‌ی اینستاگرام خود به موضوعاتی درباره مشکلات بنگاه‌های کاریابی و اعتباراتی که برای اشتغال جوانان اختصاص داده شده، پرداخته است.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی پستی در صفحه‌ی اینستاگرام خود نوشت:

پس از موانعی که در چند روز اخیر برای برخی بنگاه‌های کاریابی به‌ وجود آمد؛ با تصمیم هیئت دولت از این پس دستگاه‌های دولتی در صورت وجود اختلاف با کسب‌وکارهای نوپا، قبل از طرح شکایت در مرجع قضایی، مراتب را در کمیته‌ای با مسئولیت معاونت حقوقی رئیس جمهور و عضویت وزارت ارتباطات، کار و نیز معاونت علمی طرح و در صورت تأیید اقدام می‌کنند.

وی همچنین اعلام کرد:

پس از استماع گزارش دبیر شورای عالی فضای مجازی در دولت، مصوب شد که وزارت ارتباطات با تشکیل کارگروهی مرکب از وزاری اقتصادی دولت، معاونت علمی و با حضور مرکز ملی فضای مجازی، ظرف یک ماه، سند استراتژی جمهوری اسلامی ایران در توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال را تهیه و برای تصویب به دولت ارائه کند.

بر اساس گزارش وی، با پیشنهاد وزیر ارتباطات و تأیید رئیس جمهور برای توسعه اشتغال جوانان؛ مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار، طی دو سال برای تأمین مالی کسب‌وکارهای نوپا و توسعه‌ی لایه‌ی خدمات بر بستر شبکه‌ی ملی اطلاعات تخصیص داده شد. دستورالعمل این مصوبه با همکاری مرکز ملی فضای مجازی و معاون علمی در سه هفته‌ی آینده نهایی و اعلام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات