انویدیا کارت گرافیک اکسترنال ارائه خواهد کرد

شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا قصد دارد کارت‌های گرافیک تایتان و کوادرو را به‌صورت اکسترنال (eGPU) وارد بازار کند.
تبلیغات

هنگامی که بحث از ویژگی‌های محصولات کامپیوتری به میان می‌آید،‌ می‌توان دلایل زیادی ا برای بهتر بودن سیستم‌های دسکتاپ از لپ‌تاپ‌ها برشمرد؛ برای مثال، سیستم خنک‌کننده‌ی بهتر، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و قابلیت به‌روزرسانی آسان‌تر قطعات از جمله‌ی این ویژگی‌ها هستند. ولی برخی مواقع، استفاده از لپ‌تاپ اجتناب‌ناپذیر است، مخصوصا زمانی که زیاد سفر می‌کنید (سفر کاری یا تفریحی و ...).

با این حال، لپ‌تاپ‌ها یا سبک هستند، یا قدرتمند. شما باید با توجه به نیاز خود از بین این دو دسته، لپ‌تاپ خود را انتخاب کنید.

معمولا لپ‌تاپ‌های قدرتمند قطعات پیشرفته‌تر و پرمصرف‌تری دارند. کارت گرافیک اختصاصی و باتری بزرگ‌تر از ویژگی‌های این دسته از محصولات هستند. با این‌که این محصولات معمولا قابلیت جابجایی و استفاده در شرایط مختلف را دارا هستند، ولی استفاده از آن‌ها به‌راحتی لپ‌تاپ‌های سبک نیست. انویدیا امیدوار است با معرفی کارت‌های گرافیک اکسترنال خود (سری کوادرو و تایتان) راه حل جدیدی پیش پای کاربران قرار دهد.

Air MacBook

کارت‌های گرافیک اکسترنال، مبحث جدیدی نیستند؛ ولی انویدیا به‌زودی محصولات جدید خود را با همکاری شرکای تجاری خویش مانند ماگما، سونت و بیزون روانه‌ی بازار خواهد کرد. کارت‌های گرافیک اکسترنال Titan Xp آماده‌ی ورود به بازار هستند و eGPU-های سری کوادرو در عرض ۲-۳ هفته آماده خواهند شد.

باب پیت، سرپرست بخش جلوه‌های بصری پیشرفته‌ی انویدیا، می‌گوید:

با وجود نیاز روزافزون به محاسبات کامپیوتری برای واقعیت مجازی (VR)، رندرینگ فوتورئال و مباحث هوش مصنوعی، سیستم‌های قابل حمل نازک‌تر و سبک‌تر می‌شوند که این مسئله، کارایی را محدود می‌کند. هم‌اکنون، eGPU-های ما می‌توانند این مشکل را حل کنند. کاربران می‌توانند با اتصال دستگاه‌های قابل حمل خود به این محصولات، نیازهای پردازش گرافیکی خود را برطرف کنند.

هنوز قیمت محصولات جدید انویدیا منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات