شرکت KTM، موتورسیکلت برقی خود را با تخفیف عرضه می‌کند

چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برند مشهور موتورسیکلت اتریش، برای برداشتن گامی بلند در بازار برقی خارج‌جاده‌ای، آماده می‌شود و نسخه الکتریکی موتورسیکلت فری‌راید 250R را به نمایندگی‌های خود در ایالات متحده عرضه می‌کند.
تبلیغات

موتورسیکلت‌های خارج‌جاده‌ای، تریل یا موتورسیکلت‌های خاکی بخش اعظمی از گروه وسیله‌های دوچرخ را شامل می‌شوند. این موتورها به کمک تعلیق محکم و تایرهای برجسته خود به راننده امکان سفر در مسیر‌هایی خارج از آسفالت را می‌دهند. اما جدیدا مدل‌های برقی این موتورسیکلت‌ها ویژگی‌های مثبت بسیار جالب‌ و کاربردی‌تری را معرفی می‌کنند. موتورسیکلتی بدون کلاج و دنده، بدون سرصدا،‌ بدون سوخت فسیلی،‌ سبک و با سواری راحت را تصور کنید؛ تمام این ویژگی‌ها را یک موتورسیکلت برقی دارد. یکی از شرکت‌های سازنده این نوع موتورسیکلت KTM اتریش است. این شرکت در سال ۱۹۳۴ تاسیس شد و علاوه‌بر موتورسیکلت، در حوزه طراحی و ساخت خودروهای همه‌جارو، خودروهای اسپرت و دوچرخه هم فعالیت می‌کند.

ساختمان اصلی شرکت KTM اتریش

موتورسیکلت‌های خارج‌جاده‌ای KTM، در کلاس‌های مختلف طبقه‌بندی می‌شوند؛ کلاس فیری‌راید (Freeride) را می‌توان بین دو کلاس ایندورو (Enduro) و موتورسیکلت‌های تریل توصیف کرد. فیری‌راید 250R، از پیشرانه سبک‌تر و دستکاری شده مدل 250 EXC ایندورو، قدرت می‌گیرد. نسخه برقی موتورسیکلت 250R، فیری‌راید برقی E-XC نام دارد. این مدل به همراه برادر دوقلوی خود یعنی X-SX، از سال ۲۰۱۵ در اروپا عرضه می‌شد و حالا طی یک برنامه آزمایشی؛ KTM، این موتورسیکلت را با تخفیف به ایالات‌متحده عرضه می‌کند. ‍۱۱ نمایندگی این شرکت در ایالات مختلف، برنامه آموزش فنی ولتاژ بالای KTM را برای خدمات‌رسانی مناسب به این موتورسیکلت‌ها پشت سر گذاشته و تایید شده‌اند. موتورسیکلت برقی E-XC، به قیمت ۸,۲۹۹ دلار یعنی ۳۰۰ دلار کمتر از 250R بنزین‌سوز، فروخته می‌شود.

موتورسیکلت برقی KTM
موتورسیکلت برقی KTM

پیشرانه برقی مدل E-XC، قدرت ۲۱.۵ اسب‌بخار و گشتاور ۴۲ نیوتن‌متر تولید می‌کند. باتری لیتوم‌یون ۲۶۰ ولت و ۲.۶ کیلووات‌ساعته این موتورسیلکت در حدود ۸۰ دقیقه کاملا شارژ می‌شود. همچنین در غیاب اهرم کلاچ؛ عملیات ترمز به کمک اهرم سمت چپ فرمان صورت می‌گیرد.

تام اترینگتون، معاون فروش محصولات KTM در ایالات‌متحده می‌گوید:

KTM، این برنامه ‌آزمایشی را برای درک نیاز و علاقه مشتریان به موتورسیکلت‌های برقی و در راستای برنامه‌ریزی برای تولید انبوه این موتورسیکلت‌ها در سال‌های پیش‌رو، تنظیم‌ کرده است. نکته هیجان‌انگیز و مفید این برنامه برای مشتریان تخفیفی است که برای عرضه این مدل در نظر گرفته شده است و مسلما خارج از این برنامه خاص، موتورسیکلت‌ها به قیمت بیشتری فروخته می‌شوند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات