۱۲ میلیون ایرانی زیر خط فقر مطلق

شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ۱۲ میلیون ایرانی زیر خط فقر هستند در حالی که ایران مانند کشور بورکینافاسو نیست و سرشار از منابع است.
تبلیغات

محمد مخبر دزفولی وضعیت فقر در کشور را بسیار نامناسب ارزیابی کرد و گفت:

۱۲ میلیون نفر زیر خط فقر مطلق قرار دارند و ۲۵ تا ۳۰ میلیون تن، زیر خط نسبی فقر بسر می‌برند.

وی شیب شتابی که فقر در کشور دارد را بسیار تند دانست و به منابع سرشاری که کشورمان دارد اشاره کرد و گفت:

ایران، بورکینافاسو نیست، کشوری است که منابع دارد. چهارمین ذخائر نفتی دنیا را داریم یعنی ۹.۳ درصد ذخائر نفتی در اختیار ماست.

به گفته‌ی محمد مخبر دزفولی ما از طریق عدم خام فروشی نفت می‌توانیم ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشیم و همچنین در مورد گاز هم ایران با در اختیار داشتن ۱۸.۲ درصد از ذخایر گاز، اولین دارنده‌ی ذخایر گاز دنیاست که می‌توانیم با عدم خام فروشی تنها در همین زمینه تعداد زیادی شغل ایجاد کنیم.

دزفولی اعلام کرد زعفران بازاری ۸.۵ میلیارد دلاری دارد و ۹۵ درصد از این بازار برای ایران است در حالی که تنها ۴۰۰ میلیون دلار از آن برداشت می‌کنیم. ایران همچنین رتبه‌ی نخست در تولید پسته، خاویار، زرشک و انار در دنیا را دارد. با توجه به اینکه مرکز زعفران در خراسان شمالی و مرکز پسته در کرمان است، وضعیت اشتغال در این دو شهر چندان خوب نیست.

دزفولی همچنین اشاره کرد که ایران دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی بین‌المللی دارد، هر کشوری با ۲۰۰ کیلومتر مرز دریایی می‌تواند ۲۰۰ میلیون نفر را اداره کند، تمام شهرهای آباد دنیا در کنار دریاها هستند در حالی که در ایران فقیرترین شهرها در کنار دریا هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد

تبلیغات