توضیحات سامسونگ درباره جزئیات ساخت DeX و آینده‌ این ابزار

شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ به تازگی توضیحاتی را در مورد ساخت ابزار دکس (Dex) و برنامه‌های آینده خود برای این محصول ارائه کرده است.
تبلیغات

سامسونگ اخیرا جزئیاتی را در مورد ساخت DeX که در کنار دو گوشی‌هوشمند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس معرفی شد، منتشر کرده است. علاوه بر این دو نفر از کارمندان رسمی گروه مدیریت محصولات سرویس‌های سامسونگ در مورد برنامه‌های آینده این شرکت برای پلتفرم یاد شده صحبت‌هایی کرده‌اند. مینچول کیم و هیانگساک کیم اعلام کرده‌اند که ساخت سامسونگ DeX از سال ۲۰۱۴ آغاز شده اما این محصول تا پیش از انتشار اندروید ۷.۰ نوقا و دستگاه‌هایی که این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی گوگل را به صورت پیش‌فرض اجرا می‌کنند به صورت تجاری آماده نبوده است. سه سال قبل چیپ‌ست‌های موبایلی به قدری پیشرفته نبودند تا یک تجربه‌ی کاربری شبیه به پی‌سی را ارائه دهند و فناوری HDMI نیز در آن زمان سرعت مدنظر سامسونگ را ارائه نمی‌داد. علاوه بر این تا چند سال قبل اندروید انعطاف‌پذیری کمتری داشت و شیوه‌ی عملکرد آن نسبت پلتفرم‌های دسکتاپی کاملا متفاوت بود. کارکنان سامسونگ در ادامه به این نکته اشاره کرده‌اند که به دلیل پیشرفت‌های گسترده صنعت در سراسر جهان حالا این مشکلات کاملا حل شده‌اند.

هدف سامسونگ از ساختن DeX منسوخ کردن کامپیوترهای شخصی نیست بلکه این شرکت کره‌ای قصد دارد تا برای کاربرانی که یک رایانه یا لپ‌تاپ دارند ولی بیشتر کارهای خود را با گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهند، یک راه‌کار مناسب و ساده ارائه دهد. کیم گفته که این محصول از ابتدا بر اساس همین استراتژی طراحی شده، و بعید است که این ایده در آینده تغییر کند. اکوسیستم سامسونگ از مدتی قبل در حال گسترش بوده و این روند در طی سال‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت‌ چرا که این شرکت راه‌کار خود را به نحوی توسعه داده تا این پلتفرم با اپلیکیشن‌های اساسی و اپ‌هایی که بر روی اندروید ۷.۰‌ نوقا و نسخه‌های جدیدتر این سیستم‌عامل تجرا می‌شوند، سازگاری داشته باشد. کارمندان سامسونگ همچنین گفته‌اند که بهینه کردن اپلیکیشن‌ها برای سازگار شدن با سامسونگ DeX کار بسیار راحتی است و این شرکت تلاش می‌کند با انتشار اسناد راهنما و سوال و جواب‌های رایج در این زمینه، به توسعه‌دهندگان در انجام این کار کمک کند.

سامسونگ DeX در آینده‌ای نزدیک در دستگاه‌های بیشتری به کار گرفته خواهد شد ولی با این وجود تاکنون سامسونگ در این زمینه هیچ جزئیاتی منتشر نکرده است. بر اساس شایعاتی که اخیرا منتشر شده انتظار می‌رود فبلت مورد انتظار گلکسی نوت ۸ با پلتفرم DeX سازگاری داشته باشد. افزون بر این احتمال دارد که در طی چند ماه آینده به‌روزرسانی جدیدی در ارتباط با سامسونگ DeX ارائه شود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات