اطلاعاتی از هدست واقعیت مجازی اکسینوس وی آر سامسونگ منتشر شد

سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعاتی از هدست واقعیت مجازی سامسونگ با نام اکسینوس وی آر منتشر شده که در واقع هدست مستقل این کمپانی با بهره‌گیری از تراشه‌ی اکسینوس است.
تبلیغات

هدست‌های واقعیت مجازی توسعه‌یافته توسط کمپانی‌های مختلف دارای ساختار متفاوتی هستند. شماری از این هدست‌های واقعیت مجازی برای کار نیازمند اتصال به یک رایانه هستند. گروه دوم از هدست‌ها در واقع قابی مجهز به لنز برای جایگیری گوشی‌های هوشمند هستند که قدرت پردازشی خود را از طریق این گوشی‌ها تأمین می‌کنند. در این بین برخی از کمپانی‌ها به سراغ طراحی و توسعه‌ی هدست‌های واقعیت مجازی مستقل رفته‌اند که از جمله‌ی آن می‌توان به اچ‌تی‌سی اشاره کرد که در حال توسعه‌ی هدست وایو با عملکرد مستقل از رایانه است؛ اصطلاحا به این نمونه‌ها هدست‌های آل-این‌-وان اطلاق می‌شود. حال اطلاعاتی در رابطه با هدست آل-این-وان سامسونگ منتشر شده است که از وجود تراشه‌ی پردازشی اکسینوس بهره می‌برد.

پیش از آنکه شاهد انتشار اخباری در رابطه با هدست واقعیت مجازی آل-این-وان سامسونگ باشیم، در هفته‌های اخیر گمانه‌هایی در رابطه با این محصول منتشر شده بود. برای مثال می‌توان به استفاده از فناوری تعقیب نگاه چشم در این هدست اشاره کرد که توسط Visual Camp توسعه یافته است. فناوری تعقیب نگاه ویژوال کمپ برای استفاده در هدست‌های واقعیت افزوده موبایل بهینه شده؛ حال آنکه انتشار جزئیات توافق این دو کمپانی گویای این موضوع است که سامسونگ برای استفاده از آن در هدست واقعیت مجازی اکسینوس برنامه‌ریزی کرده است.

هدست واقعیت مجازی اکسینوس وی آر

استفاده از فناوری تعقیب نگاه کاربر امکان بسیار جالبی در اختیار تولیدکنندگان هدست‌ واقعیت مجازی قرار می‌دهد. با استفاده از این فناوری و درک سوی نگاه کاربر، تنها نقطه‌ای از نمایشگر با استفاده از منابع سخت‌افزاری اقدام به رندر ۱۰۰ درصدی جزئیات در تصویر می‌کند که کاربر به آن نگاه می‌کند. در واقع تنها محلی از نمایشگر به‌صورت کامل و با جزئیات ۱۰۰ درصدی محتوای ویدیویی را برای کاربر نمایش می‌دهد که کاربر به آن نگاه می‌کند. این روش برای نسل بعدی هدست‌های واقعیت مجازی بسیار حیاتی است؛ چراکه از پردازش بی‌مورد را حذف می‌کند و در نتیجه تولید گرما را کاهش می‌دهد.

بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، سامسونگ در نظر دارد ویژگی‌های دیگری نیز در هدست واقعیت مجازی اکسینوس وی آر قرار دهد که از جمله‌ی آن‌ها باید به شناسایی حرکت دست‌ها، شناسایی دستورات صوتی و شناسایی حالات چهره اشاره کرد. سامسونگ در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل که در چین برگزار شد از توسعه‌ی سری جدیدی از پردازنده‌های خود با نام اکسینوس ۳ با در نظر گرفتن پردازش‌های هدست‌های واقعیت مجازی سخن گفت.

فناوری تعقیب سوی نگاه کاربر از اهمیت زیادی در هدست‌های واقعیت افزوده برخوردار است؛ به‌طوری‌که سایر کمپانی‌های فعال در این حوزه نیز در راستای دستیابی و بهبود این فناوری در حال تلاش هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات