قابلیت Continue on Pc مایکروسافت برای کاربران آیفون فعال شد

شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت قابلیت Countinue On PC را برای کاربران گوشی‌های آیفون نیز فعال کرد.
تبلیغات

مایکروسافت اخیرا قابلیت Countinue On PC را به‌عنوان بخشی از ویژگی‌های جدید نسخه‌ی پیش‌نمایش جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ معرفی کرده و حالا این قابلیت برای دارندگان گوشی‌های هوشمند آیفون نیز در دسترس است.

این قابلیت در ابتدا به‌طور انحصاری و در بیلد ۱۶۲۵۱ برای دارندگان گوشی‌های اندروید که عضو کاربران فست‌رینگ اینسایدر هستند، ارائه شده است. قابلیت Continue on PC این امکان را برای کاربران به وجود می‌آورد تا تجربه‌ی مرور وب خود را از سیستم‌عامل‌های موبایل رقیب (و نه ویندوز موبایل) با رایانه‌ی شخصی خود به اشتراک بگذارند.

به این ترتیب کاربران اندروید و آی‌اواس می‌توانند صفحات وب مرورشده روی گوشی‌های موبایل خود را به پی‌سی ارسال کنند و سپس ویندوز ۱۰ این امکان را فراهم می‌آورد تا ادامه‌ی مرور وب را روی دسکتاپ انجام دهید. این قابلیت تا چند وقت فقط روی بیلد ۱۶۲۵۱ ویندوز ۱۰ کار می‌کرد، اما با انتشار به‌روز‌رسانی پاییز کریترز ویندوز ۱۰، از ماه سپتامبر برای تمامی کاربران این سیستم‌عامل در دسترس قرار می‌گیرد.

چگونه از قابلیت Continue on PC استفاده کنیم

تنظیم این ویژگی روی یک آیفون بسیار آسان است. بدین منظور باید به منوی تنظیمات در مسیر Settings -> Phone مراجعه و دستگاه مد نظر خود را به رایانه‌ی دسکتاپ متصل کنید. در این مرحله باید شماره موبایل خود را ثبت کنید تا شرکت مایکروسافت یک پیام کوتاه متنی برایتان ارسال کند. در این پیام یک لینک وجود دارد که با کلیک روی‌ آن، به صفحه‌ی دانلود اپلیکیشنی به نام Microsoft Apps در فروشگاه اپ‌استور اپل هدایت خواهید شد. سپس باید اپ یادشده را دانلود و روی آیفون خود نصب کنید.

این اپلیکیشن وظیفه‌ی کار با ویژگی Continue On PC را به‌طور کامل بر عهده دارد. این اپ در روز‌های اولیه‌ی فعالیت خود به سر می‌برد و بنابراین در صورتی که مشکلی در هنگام کار با آن پیدا کردید، بهتر است گزارش آن را برای مایکروسافت ارسال کنید تا این شرکت نسبت به رفع آن‌ها در آپدیت‌های بعدی اقدام کند. 

پس از نصب اپلیکیشن مورد بحث، به‌سادگی روی دکمه‌ی Share تپ کنید و در مرورگر آیفون خود، گزینه‌ی Continue on PC را انتخاب کنید. اولین باری که این کار را انجام دهید، یک پیام برای شما نمایش خواهد یافت که از شما درخواست می‌کند به حساب کاربری مایکروسافت خود وارد شوید.

دو گزینه برای هر جلسه‌ی مرور وب در اختیار کاربر قرار دارد که یکی Continue now و دیگری Continue later است. گزینه‌ی دوم، جلسه‌ی مرور وب را در اکشن‌سنتر قرار می‌دهد و بدین ترتیب می‌توانید بعدا با یک کلیک روی آن، وب‌گردی خود را دقیقا از جایی که آن را متوقف کرده‌اید، ادامه دهید.

همین ویژگی برای دارندگان گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید نیز در دسترس است. روش کارکرد قابلیت یادشده در اندروید به روش کارکرد این ویژگی در آی‌اواس شباهت دارد و باید به مسیر Settings -> Phone مراجعه و شماره‌ی موبایل خود را برای دریافت لینک دانلود اپلیکیشن مربوطه، در این بخش وارد کنید. 

نظر شما در مورد این ویژگی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات