گوشی موتورولا موتو زد 2 فورس ادیشن با نمایشگر نشکن و دوربین دوگانه معرفی شد

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
کمپانی موتورولا از گوشی‌ هوشمند جدید موتو زد ۲ فورس ادیشن رسما رونمایی کرد.
تبلیغات

گوشی‌ هوشمند موتورولا موتو زد ۲ فورس ادیشن همانند نسل قبلی خود به مشخصات فنی سطح بالا مجهز شده است. این دستگاه امروز رسما معرفی شد و حالا می‌توانیم نگاهی نزدیک‌تر به ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن داشته باشیم. پیش از شروع بد نیست اشاره کنیم که گوشی هوشمند موتو زد ۲ فورس ادیشن همانند مدل قبلی‌اش یعنی گوشی هوشمند موتو زد ۲ فورس، از بدنه‌ای آلومینیومی بهره می‌برد. لازم به ذکر است که مدل قبلی موتو زد ۲ فورس ادیشن در ژوئن سال گذشته رونمایی شد. در ادامه با زومیت همراه باشید.

گوشی‌ هوشمند موتو زد ۲ فورس جدید موتورولا از یک سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر بهره می‌برد و در بخش پشتی آن شاهد حضور پین‌های مخصوص گوشی‌های ماژولار سری موتو زد موتورولا هستیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از تعدادی ماژول جداگانه که برای این سری از محصولات تولید شده است، بهره ببرید. این دستگاه به یک دوربین دوگانه‌‌ی پشتی مجهز شده است. هر دو سنسور پشتی این گوشی هوشمند ۱۲ مگاپیسکلی هستند و در زیر آن‌ها فلش ال‌ای‌دی تعبیه شده است. دوربین جلویی موتو زد ۲ فورس ادیشن ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده که می‌توانید از آن برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های تصویری استفاده کنید. موتورولا در کنار این دوربین نیز یک فلش ال‌ای‌دی تعبیه کرده است تا کیفیت تصاویر آن در شرایط نوری نامناسب، بهبود یابد. موتو زد ۲ فورس ادیشن به یک باتری با ظرفیت ۲۷۳۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده و البته این باتری قابل تعویض نیست. حال که صحبت در مورد باتری به میان آمد، باید اشاره کنیم که این دستگاه از فناوری شارژ سریع کوالکام موسوم به Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند. البته موتو زد ۲ فورس ادیشن به شارژ بی‌سیم مجهز نشده است.

سیستم‌عامل پیش‌فرض گوشی‌ هوشمند مورد بحث، اندروید ۷.۱.۱ نوقا است. موتورولا مثل همیشه ترجیح داده سیستم‌عامل اندروید را تقریبا به‌صورت دست‌نخورده به مشتریان خود ارائه کند و فقط یک سری قابلیت کاربردی و بسیار مفید به آن اضافه کرده است تا بدین ترتیب رنگ و بوی رابط کاربری موتو زد ۲ فورس ادیشن کمی اختصاصی‌تر شود. همچنین موتورولا چند اپلیکیشن اختصاصی را به‌صورت پیش‌فرض روی این دستگاه نصب کرده است. گوشی هوشمند موتو زد ۲ فورس ادیشن به پردازنده‌ی ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام مجهز شده است. این چیپ‌ست از هشت هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد و تراشه‌ی گرافیکی آن، آدرینو ۵۴۰ است. صفحه‌نمایش در نظر گرفته‌شده برای موتو زد ۲ فورس ادیشن ۵.۵ اینچی و از نوع امولد است و رزولوشن کیو اچ‌دی (۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) ارائه می‌دهد. همچنین باید توجه داشته باشید که یکی از ویژگی‌های خاص این گوشی، نمایشگر ضد ضربه‌ی آن است. حافظه‌ی رم این گوشی هوشمند برای بازار آمریکا، ۴ گیگابایت و حافظه‌ی داخلی آن ۶۴ گیگابایت است که البته می‌توانید با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس‌دی، حافظه‌ی داخلی آن را افزایش دهید. موتورولا مدل بین‌المللی موتو زد ۲ فورس ادیشن را به ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز کرده است. علاوه بر این، مدل مخصوص بازار چین از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. هنوز مشخص نیست که مدل مخصوص آمریکا یا مدل مخصوص چین در سایر کشورهای جهان نیز عرضه خواهد شد یا خیر. همان‌طور که اشاره کردیم تمام مدل‌های گوشی هوشمند موتو زد ۲ فورس ادیشن از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس‌دی تا سقف ۲ ترابایت پشتیبانی می‌کنند. از جمله قابلیت‌های ارتباطی این محصول می‌توان به پشتیبانی از شبکه‌های پرسرعت ۴جی ال‌تی‌ای تحت باندهای (B1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 25, 26, 28, 66) و CDMA و نیز جی‌اس‌ام/ جی‌پی‌آراس/ اج (850, 900, 1800, 1900 مگاهرتز) یو‌ام‌تی‌اس/اچ‌اس‌دی‌پی‌آ پلاس (B1, 2, 5, 8) اشاره کرد. ابعاد دستگاه مورد بحث، ۷۶ در ۱۵۵.۸ در ۶.۱ میلی‌متر است و ۱۴۲.۸۸ گرم وزن دارد. در زیر می‌توانید تصاویر بیشتری از این محصول مشاهده کنید.

موتورولا موتو زد ۲ فورس ادیشن

نظر شما در مورد گوشی هوشمند موتو زد ۲ فورس ادیشن موتورلا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات