آپدیت جدید تلگرام: ارسال پیام های محو شونده، بیوگرافی و موارد دیگر

یک‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
آپدیت جدید تلگرام با شماره نسخه 4.2 و با امکانات جالبی همچون پیام های محو‌شونده و بیوگرافی منتشر شد.
تبلیغات

لحظاتی پیش آپدیت جدید تلگرام با شماره نسخه 4.2 منتشر شد که پیرو آن امکانات کاربردی و مفیدی مانند پیام‌های حذف‌شونده، امکان ثبت بیوگرافی (استاتوس)، نمایش تمام‌صفحه پنل استیکرها و ادیتور جدید برای ویرایش تصاویر به تلگرام اضافه شد. در ادامه هر مورد را به طور جزئی بررسی خواهیم کرد.

ارسال پیام های حذف شونده

توسط این امکان جالب از این پس در چت‌های عادی نیز می‌توانید مانند سکرت‌چت‌ها، عکس و ویدیوهایی ارسال کنید که بعد از مدتی مشخص (تا سقف یک دقیقه) به صورت خودکار حذف می‌شوند. برای این امر کافیست تا در زمان ارسال یک عکس یا ویدیو، روی آیکون جدیدی که به شکل ساعت به ادیتور اضافه شده است لمس کنید و زمان مورد نظرتان را مشخص کنید و سپس آن را برای شخص مقابل بفرستید. تصویر یا ویدیوی مورد نظر به شکل تار و Blur شده برای شخص مقابل ارسال می‌شود و به محض آنکه آن را اجرا کند، تایمر مشخص شده توسط شما محاسبه و پس از اتمام به صورت خودکار حذف خواهد شد.

نکته ی جالبی که در این ویژگی وجود دارد این است که اگر شخص مقابل از پیام محو شونده ی شما اسکرین شات بگیرد، این موضوع به شما اطلاع داده خواهد شد.

امکان نوشتن بیوگرافی برای یوزرهای شخصی

امکان نوشتن استاتوس یا بیوگرافی نیز که پیش از این تنها در کانال‌ها و گروه‌ها امکانپذیر بود، در این بروزرسانی برای اکانت‌های شخصی نیز فعال شده است و از این پس کاربران عادی هم می‌توانند برای پروفایل خود استاتوس یا بیوگرافی بنویسند.

نمایش تمام صفحه پنل استیکر

امکان جدیدی نیز که در بخش استیکرها اضافه شده، قابلیت نمایش تمام‌صفحه‌ی پنل استیکرها است. از این پس بعد از اجرای پنل استیکرها، می‌توانید با لمس آیکون Up (فلش رو به بالا)، پنل را به صورت تمام‌صفحه مشاهده کنید تا مرور و انتخاب استیکر مورد نظر آسان تر باشد.

استفاده از CDN و سرعت دانلود بالاتر

تلگرام از این نسخه استفاده از CDN را برای ارائه‌ی محتوا در کانال‌های بزرگ (بیشتر از 100 هزار عضو) آغاز خواهد کرد تا در نتیجه، سرعت دریافت اطلاعات برای کاربران افزایش پیدا کند.

دانلود به‌روزرسانی 4.2

اندروید (پلی‌استور)  |   آی‌او‌اس (اپ‌استور)

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات