مدیرعامل ساندکلاد: بدون اسپاتیفای هم دوام خواهیم آورد

چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پلتفرم محبوب اشتراک موسیقی ساندکلاد مدتی است با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند، اما مدیر‌عامل این شرکت هنوز امیدوار است.
تبلیغات

شاید ساندکلاد پلتفرم محبوبی در میان کاربران باشد؛ اما این بدین معنی نیست که این پلتفرم از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار دارد. مدتی پیش اسپاتیفای که یکی از رقبای ساندکلاد به شمار می‌رود، در نظر داشت این پلتفرم را خریداری کند؛ اما پس از مدتی اعلام شد که اسپاتیفای دیگر به دنبال تصاحب ساندکلاد نیست.

با این‌ حال، الکس لیونگ،، مدیرعامل شرکت آلمانی ساندکلاد طی نامه‌ای سرگشاده اعلام کرده است که مشکل مالی این شرکت به معنی پایان قریب‌الوقوع حیات آن نیست. این نامه در حالی منتشر شد که یک هفته پیش از انتشار آن، ساندکلاد ۱۷۳ نفر از نیروی کار ۴۲۰ نفری خود را اخراج کرده بود.

لیونگ در این نامه، نگرانی‌های مربوط به مشکلات این شرکت را بی‌دلیل خواند. پیش‌تر، وب‌سایت TechChrunch گزارشی منتشر کرده بود مبنی بر اینکه حتی با وجود اخراج‌های اخیر، ساندکلاد تنها ۸۰ روز دیگر می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. لیونگ در واکنش به این گزارش اعلام کرده است که قرار نیست در ۵۰ یا ۸۰ روز آینده و یا حتی پس از آن، فایل‌های صوتی کاربران حذف شوند.

هفته‌ی پیش یک خواننده‌ی سبک رپ به نام چنسلر بنت که با نام هنری Chance the Rapper نیز شناخته می‌شود، آهنگی را که مشترکا با هنرمندی موسوم به Big B تهیه کرده بود به‌طور اختصاصی در پلتفرم ساندکلاد منتشر کرد تا اعتماد خود به این پلتفرم را نشان دهد. همچنین اخیرا چنسلر بنت مذاکراتی با الکس لیونگ داشت؛ اما موضوع مذاکرات آن‌ها مشخص نیست.

شایان ذکر است که از سال گذشته، ساندکلاد روی پلتفرم SoundCloud Go تمرکز داشته که غیر رایگان است و می‌تواند به‌عنوان یک منبع درآمد برای این پلتفرم قلمداد شود. با این وجود، باید منتظر باشیم تا ببینیم چه آینده‌ای در انتظار این پلتفرم محبوب است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات