وزیر ارتباطات: تماس صوتی تلگرام رفع فیلتر نمی‌شود؛ سیاست ما کاهش تعرفه است

دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات درباره‌ی تغییرات تعرفه در شبکه‌ی ارتباطی‌، تصمیمات درباره‌ی عرضه‌ی اینترنت نامحدود و فیلتر تماس صوتی تلگرام توضیحاتی ارائه کرد.
تبلیغات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه‌ی افتتاح پروژه‌های شرکت مخابرات ایران در رابطه با شبکه‌ی ملی اطلاعات، درباره‌ی دو موضوع پرحاشیه‌ی این روزها در اینترنت ایران، یعنی تغییر عرضه‌ی اینترنت ثابت از حجمی به نامحدود و تغییر تعرفه‌های شرکت مخابرات توضیحاتی ارائه کرد. واعظی راجع به تغییر در تعرفه‌ها گفت:

سیاست ما کاهش تعرفه است. نه برای تلفن، نه برای اینترنت و نه برای موبایل تعرفه‌ها را افزایش نخواهیم داد.

وزیر ارتباطات درباره‌ی موضوع نامحدود کردن اینترنت ثابت گفت:

 اگر اینترنت بخواهد نامحدود شود، تقاضا زیاد خواهد شد و ممکن است شبکه انتقال کشور نیاز به توسعه داشته باشد، به همین دلیل شرکت مخابرات با شرکت ارتباطات زیرساخت برنامه‌ریزی‌هایی کردند که ما بر اساس آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد. 

«اگر تماس صوتی تلگرام باز شود، مخابرات ورشکست می‌شود»

یکی از مسائل مهمی که واعظی امروز به آن اشاره کرد، برطرف نشدن فیلترینگ تماس صوتی تلگرام بود. واعظی با اعلام اینکه تماس صوتی تلگرام رفع نمی‌شود، گفت:

با وجود شرکت مخابرات و سه اپراتور موبایل به این خوبی، اگر می‌خواهید آن‌ها را ورشکست کنید، تماس صوتی تلگرام را باز کنید.

واعظی همچنین به فیلتر شدن جریان پرداخت مالی و خدمات ارزش افزوده در شبکه‌های اجتماعی خارجی از ۴ سال پیش، با هدف حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی اشاره‌ای کرد و گفت:

اگر کوچک‌ترین امتیازی در راستای خدمات ارزش افزوده به شبکه‌های اجتماعی خارجی بدهیم، شبکه‌های اجتماعی داخلی پا نمی‌گیرند. هدف نهایی ما این است که در کشور تمامی فعل و انفعالات مالی، تبلیغاتی و ارزش افزوده در بستر شبکه‌های اجتماعی داخلی انجام شود.

 واعظی اعلام کرد اگر یک شبکه‌ی اجتماعی داخلی سه میلیون کاربر جذب کند، به آن امتیاز تبلیغات داده خواهد شد و اگر این آمار به ۵ میلیون نفر برسد، امکان پرداخت و حمایت‌های دیگری نیز خواهد داشت.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در هیچ جای دنیا دولت سازنده‌ی شبکه‌های اجتماعی نیست؛ بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگا‌ه‌ها را متولی ساخت این شبکه‌ها اعلام کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات