آکیولس، هدست واقعیت مجازی ۲۰۰ دلاری در سال ۲۰۱۸ رونمایی می‌کند

شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فیسبوک درصدد عرضه‌ی یک هدست واقعیت مجازی توسط آکیولس با برچسب قیمت ۲۰۰ دلاری برای سال ۲۰۱۸ است.
تبلیغات

به گزارش بلومبرگ، فیسبوک قدم دیگری برای تبدیل کردن هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس ریفت به یک محصول با تولید انبوه برمی‌دارد. بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، فیسبوک در نظر دارد تا اواخر سال جاری میلادی یک هدست واقعیت مجازی ارزان‌قیمت با پشتیبانی از ارتباط بی‌سیم راهی بازار کند. هدف از عرضه‌‌ی این هدست ۲۰۰ دلاری توسط فیسبوک، افزایش محبوبیت و استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی است؛ به‌طوری‌که غول شبکه‌های اجتماعی در نظر دارد همچون آیفون که موج ایجاد کرد، تحولی در دنیای واقعیت مجازی ایجاد کند.

در حال حاضر هدست‌های واقعیت مجازی در دو حالت کلی راهی بازار می‌شوند؛ هدست‌های واقعیت مجازی ارزان‌قیمتی نظیر گیر وی‌آر ۱۳۰ دلاری سامسونگ که از گوشی‌های هوشمند برای نمایش و پردازش اطلاعات استفاده می‌کنند و دسته‌ی دوم هدست‌های واقعیت مجازی ۴۰۰ دلاری نظیر آکیولس ریفت که برای پردازش اطلاعات نیازمند یک رایانه‌ی ۱۰۰۰ دلاری هستند. فیسبوک در نظر دارد با هدست ۲۰۰ دلاری خود فضای خالی بین این دو دسته را پر کند. این هدست برای پردازش اطلاعات می‌تواند از پی‌سی یا گوشی‌ هوشمند کمک بگیرد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این هدست با کد نام Pacific در فیسبوک شناخته می‌شود. پسیفیک با هدف نمایش ویدئو، گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی و اجرای بازی‌ها توسعه می‌یابد و از نظر سایز کوچک‌تر از ریفت خواهد بود. ضمنا وزن این هدست نیز از گیر وی‌آر سامسونگ کمتر خواهد بود.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک نیز پیش از این به نبود یک هدست واقعیت مجازی که بین محصولی نظیر گیر وی‌آر و ریفت قرار گیرد، اشاره کرده بود. آکیولس اولین هدست واقعیت مجازی خود را در سال ۲۰۱۰، زمانی‌که یک استارتاپ بود، تولید کرد. البته این هدست در قالب جمع‌آوری سرمایه توسط کیک‌استارتر تولید شد. در سال ۲۰۱۴، فیسبوک با پرداخت بیش از ۲ میلیارد دلار آکیولس را تصاحب کرد. با وجود تلاش‌های صورت گرفته هنوز بازار هدست‌های واقعیت مجازی رشد چندان زیادی ندارد. بر اساس گزارش IDC، در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی تولیدکنندگان تنها ۲.۳ میلیون دستگاه گجت واقعیت مجازی راهی بازار کرده‌اند؛ این در حالی است که در همین مدت، ۳۴۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند عرضه شده است.

البته با عرضه‌ی نسل دوم از هدست‌های واقعیت مجازی به بازار، اوضاع در حال تغییر است. سال گذشته سونی با عرضه‌ی پلی‌استیشن وی‌آر نشان داد که در صورت عرضه‌ی یک محصول خوب که محتوای مناسبی نیز برای آن آماده شده باشد، می‌توان فروش خوبی تجربه کرد. سونی موفق شد بیش از یک میلیون دستگاه از هدست ۵۰۰ دلاری خود را به فروش برساند.

دو کمپانی لنوو و اچ‌تی‌سی نیز در حال کار روی توسعه‌ی هدست واقعیت مجازی مستقل خود هستند. البته چندی پیش سامسونگ از هدست اکسینوس وی‌آر با عملکرد مستقل از پی‌سی یا گوشی هوشمند رونمایی کرد. در حال حاضر سامسونگ با در اختیار داشتن سهم ۲۲ درصدی از بازار هدست‌های واقعیت مجازی، به جایگاه اول تکیه کرده است. آکیولس پس از سونی و اچ‌تی‌سی در رده‌ی چهارم قرار گرفته است. با توجه به حضور هوگو بارا در فیسبوک، شنیده‌ها حکایت از این دارند که غول شبکه‌های اجتماعی در پی همکاری با شیائومی و زنجیره‌ی تولید محصولات این کمپانی به‌منظور تولید انبوه هدست‌ واقعیت مجازی ۲۰۰ دلاری آکیولس است. شنیده‌ها نشان از این دارند که این هدست از وجود تراشه پردازشی کوالکام استفاده خواهد کرد.

فیسبوک در کنار این هدست، در پی راه‌اندازی فروشگاه مستقلی برای دانلود بازی و محتوای مورد نیاز است که حتی می‌توان از روی هدست نیز اقدام به دانلود و انتخاب محتوای مورد نظر از فروشگاه کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات