گلکسی نوت 8 از سنسور اثر انگشت روی نمایشگر بهره نخواهد برد

پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهرا گلکسی نوت ۸ سامسونگ نیز مانند گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بی‌بهره خواهد بود.
تبلیغات

دو گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از جمله مهم‌ترین گوشی‌هایی محسوب می‌شوند که در سال جاری معرفی شده‌اند؛ ولی افرادی که از یکی از این دو دستگاه استفاده کرده‌اند، به‌سرعت به نامناسب بودن محل قرارگیری حسگر اثر انگشت پی برده‌اند. گزارش شده است که سامسونگ هزینه‌ی زیادی برای توسعه‌ی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر صرف کرده تا بتواند از این فناوری در دو گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس بهره ببرد؛ اما متأسفانه این تکنولوژی در زمان معرفی دو پرچم‌دار مورد اشاره کامل نشد و سامسونگ نتوانست از آن در تولید انبوه این دو گوشی استفاده کند.

بسیاری از کاربران و متخصصان امیدوار بودند که سامسونگ امسال گلکسی نوت ۸ را به همراه حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر روانه‌ی بازار کند تا این محصول به یک گوشی هوشمند کامل‌تر تبدیل شود. حال گزارش جدیدی از جانب Naver Leads منتشر شده است که بر اساس آن، سامسونگ امسال گلکسی نوت ۸ را با فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر همراه نخواهد کرد. در بخشی از این گزارش به این مورد هم اشاره می‌شود که حتی اپل برای استفاده از فناوری یادشده و استفاده از آن در آیفون ۸ با مشکلات زیادی مواجه شده است. که انتظار می‌رود شرکت اپل در اواخر سال جاری از نسل بعدی آیفون رونمایی کند.

یکی از کارمندان سامسونگ الکترونیکز گفته است: «ما تمامی تلاش‌های لازم را برای قرار دادن حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر گلکسی نوت ۸ انجام داده‌ایم، اما از آنجا که این فبلت یک گوشی‌ استراتژیک محسوب می‌شود؛ به دلایل امنیتی و یک سری از محدودیت‌ها تصمیم گرفته‌ایم از تکنولوژی مورد بحث در این محصول استفاده نکنیم.»

سامسونگ الکترونیکز تحقیق و توسعه‌ی فناوری حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را با همکاری شرکت‌های دیگری چون CrucialTec ادامه خواهد داد. CrucialTec یک شرکت‌ مستقر در کره‌ی جنوبی است که ترک‌پد اپتیکال و حسگر اثر انگشت تولید می‌کند.

نسل کنونی  حسگر اثر انگشتی که سامسونگ از آن در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس استفاده می‌کند، بیضی‌شکل است که نسبت به حسگرهای اثر انگشت دایره‌ای بسیاری از گوشی‌های هوشمند از جمله آیفون ۷، ال‌جی جی ۶ و گوگل پیکسل یا حتی گوشی پایین‌رده‌ی شیائومی ردمی ۴، دقت کمتری دارد. همچنین سرعت حسگر اثر انگشت پرچم‌داران کنونی سامسونگ نسبت به حسگرهای دایره‌ای مورد اشاره کمتر است و به همین دلیل امیدواریم این غول کره‌ای در گلکسی نوت ۸ از یک حسگر اثر انگشت دقیق‌تر و باکیفیت‌تر استفاده کند و آن را در زیر دوربین پشتی دستگاه قرار دهد تا کاربران مشکلی بابت دسترسی به آن نداشته باشند.

گزارش دیگری هم منتشر شده است که بر اساس آن، سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸ را در تاریخ ۸ سپتامبر معرفی خواهد کرد. انتظار می‌رود این فبلت به یک نمایشگر ۶.۳ اینچی اینفینیتی مجهز شود. همچنین گفته‌ می‌شود نوت ۸ اولین گوشی هوشمند ساخت سامسونگ خواهد بود که از دوربین دوگانه‌ی پشتی بهره خواهد برد. این دستگاه همچنین به حسگر عنبیه‌ مجهز خواهد بود و علاوه بر این، همانند گلکسی اس ۸ از دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی بیکسبی بهره خواهد برد. از دیگر ویژگی‌های مورد انتظار برای فبلت پرچم‌دار بعدی سامسونگ می‌توان به قابلیت فوکوس خودکار دوربین جلویی این محصول اشاره کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات