اپل از آی مک پرو با سخت‌افزار فوق‌العاده قدرتمند پرده برداشت

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
مطالعه 5 دقیقه
اپل در کنفرانس WWDC 2017 از قدرتمندترین رایانه سری مک خود تحت عنوان iMac Pro پرده برداشت.
تبلیغات

شرکت اپل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC 2017 که در شهر سن خوزه‌ی ایالت کالیفرنیا برگزار شد، سنگ تمام گذاشته و تغییرات زیادی در بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار ایجاد کرده است. زومیت را همراهی کنید تا به‌طور اختصاصی به بررسی کامل ویژگی‌های خیره‌کننده‌ی آی‌مک پرو شگفت‌انگیز کوپرتینونشین‌ها بپردازیم.

آی مک پرو اپل

اپل امروز از خط تولید جدید آی‌مک پرو به‌عنوان یک محصول فوق حرفه‌ای و در کلاس ورک‌استیشن برای کاربران حرفه‌ای که خواستار قدرت پردازشی بسیار بالا هستند، پرده‌برداری کرد. تمامی مدل‌های iMac Pro جدید اپل از صفحه نمایش مجلل ۲۷ اینچی 5K رتینا با پشتیبانی از فناوری تصویری HDR و محدوده‌ی رنگ گسترده‌ی P3 بهره می‌برند. میزان روشنایی صفحه نمایش ۴۳ درصد نسبت به نسل قبل افزایش یافته و به ۵۰۰ نیت رسیده است. رزولوشن نمایشگر آی‌مک پرو ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ پیکسل است. با توجه به این رزولوشن، صفحه نمایش آی‌مک پرو دارای ۱۴.۷ میلیون پیکسل خواهد بود. بنابراین با توجه به مشخصات یادشده و توانایی نمایش بیش از ۱ میلیارد رنگ، باید شاهد تصاویر تماشایی واقع‌گرایانه‌ای در صفحه نمایش آی‌مک پرو باشیم. همچنین، آی‌مک پرو اپل از دوربین فیس‌تایم 1080p بهره‌مند است.

پیشرفته‌ترین مدل آی‌مک پرو مجهز به پردازنده‌ی مرکزی ۱۸ هسته‌ای زئون شرکت اینتل و پردازنده‌ی گرافیکی Radeon Vega شرکت AMD است که آن را به قدرتمندترین رایانه‌ی سری مک بوک معرفی‌شده تا الان تبدیل می‌کند. آی‌مک پرو جدید اپل با رنگ زیبای خاکستری فضایی عرضه خواهد شد. آی‌مک پرو عملکرد خیره‌کننده‌ای در زمینه‌ی انجام ویرایش‌های گرافیکی پیشرفته، ایجاد محتوای واقعیت مجازی و رندرهای سه‌بعدی بلادرنگ ارائه می‌دهد.

آی مک پرو اپل

شرکت اپل علاوه بر آی‌مک پرو در حال کار روی نسل آینده‌ی مک پرو بازطراحی شده است. نسل جدید مک پرو برای کاربرانی در نظر گرفته شده که نیازمند سیستم‌های رایانه‌ای رده بالا با طراحی ماژولار هستند. شرکت اپل علاوه بر مک پرو، بر ساخت یک صفحه نمایش حرفه‌ای هم متمرکز است. جان ترنس به‌عنوان معاون ارشد بخش مهندسی سخت‌افزار اپل درباره‌ی آی‌مک پرو جدید این‌گونه اظهار می‌کند:

ما به خاطر معرفی آی‌مک پرو به توسعه‌دهندگان و سایر مصرف‌کننده‌ها بسیار هیجان‌زده هستیم. آی‌مک پرو، سریع‌ترین و قدرتمندترین رایانه‌ی مک تا به امروز است که برای اولین بار محاسبات کلاس ورک‌استیشن را به آی‌مک آورده است. ما کل سیستم را بازمهندسی و یک معماری حرارتی کاملا جدید طراحی کرده‌ایم. نتیجه‌ی تمامی این مهندسی‌ها را در یک محفظه‌ی بسیار زیبا و بی‌صدا برای رسیدن به عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شگفت‌آور به مصرف‌کنندگان علاقه‌مند خود ارائه کرده‌ایم. آی‌مک پرو گام بسیار بزرگ روبه آینده است که تاکنون نمونه‌ی مشابهی از آن وجود نداشته است.

عملکردی در رده‌ی ورک‌استیشن با طراحی آی‌مک

آی مک پرو اپل

از ویژگی‌های بارز آی‌مک پرو می‌توان به بهره‌مندی از نسل جدید پردازنده‌ی زئون اینتل با ۱۸ هسته‌ی پردازشی در مدل سطح بالا اشاره کرد که برای انجام پردازش‌های فوق‌العاده سنگین طراحی شده است. پردازنده‌ی یادشده دارای حداکثر فرکانس کاری ۴.۵ گیگاهرتزی در حالت Turbo Boost و حافظه‌ی کش سطح سوم ۴۲ مگابایتی است. با توجه به معماری تماما فلش و طراحی حرارتی نوآورانه‌ی کاملا جدید، ظرفیت خنک‌کنندگی آی‌مک پرو در همان طراحی باریک و یکپارچه‌ی آی‌مک تا ۸۰ درصد افزایش یافته است. مدل‌های دیگر آی‌مک پرو مجهز به پردازنده‌ی زئون اینتل دارای ۸ یا ۱۰ هسته‌ی پردازشی است که قدرت انتخاب بیشتری به کاربران ارائه می‌دهد.

گرافیک فوق پیشرفته در آی‌مک

آی مک پرو اپل

رایانه‌ی فوق حرفه‌ای آی‌مک پرو مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی Radeon Pro Vega 64 یا Radeon Pro Vega 56 ساخت شرکت AMD است که پیشرفته‌ترین پردازنده‌های گرافیکی به کار گرفته‌شده در رایانه‌های سری مک اپل به‌حساب می‌آیند. پردازنده‌ی گرافیکی Radeon Pro Vega 64 دارای هسته‌های پردازشی جدید و مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم گرافیکی پهنای باند بالای موسوم به HBM2 است. پهنای باند حافظه‌ی HBM2 استفاده‌شده در کارت گرافیک Radeon Pro Vega به ۴۰۰ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. پردازنده‌ی گرافیکی Radeon Pro Vega 56 هم مشابه با مدل قبلی است؛ اما از ۸ گیگابایت حافظه‌ی HBM2 بهره‌مند است. آی‌مک پرو مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی Radeon Pro Vega، توان محاسباتی Single precision یازده ترافلاپ را برای رندر سه‌بعدی بلادرنگ و ایجاد تصاویر سه‌بعدی واقعیت مجازی با نرخ فریم بالا فراهم می‌کند. در مورد محاسبه‌ی Half precision هم که برای فناوری یادگیری ماشین ایده‌آل است، آی‌مک پرو قادر به ارائه‌ی قدرت پردازشی ۲۲ ترافلاپ است.

حافظه‌ی ذخیره‌سازی سریع و فناوری‌های ارتباطی پیشرفته

آی مک پرو اپل

علاوه بر موارد یادشده، آی‌مک پرو از حافظه‌ی SSD با ظرفیت‌های ذخیره‌سازی ۱، ۲ و ۴ ترابایتی با توان عملیاتی ۳ گیگابایت بر ثانیه‌ای بهره می‌برد و به حافظه‌ی رم ECC از نوع DDR4 با ظرفیت حداکثری ۱۲۸ گیگابایتی و فرکانس کاری ۲۶۶۶ مگاهرتزی تجهیز شده است. در این مورد هم کاربران می‌توانند حافظه‌ی رم کمتر ۶۴ یا ۳۲ گیگابایتی را که قطعا هزینه‌ی کمتری خواهد داشت، انتخاب کنند. آی‌مک پرو با بهره‌مندی از ۴ درگاه تاندربولت 3 می‌تواند به حداکثر ۲ آرایه‌ی RAID عملکرد بالا و ۲ صفحه نمایش 5K به‌طور هم‌زمان متصل شود. برای اولین بار در تاریخ رایانه‌های سری مک اپل، آی‌مک پرو مجهز به درگاه اترنت ۱۰ گیگابیتی با کانکتور RJ‑45 برای دستیابی به سرعت شبکه‌ی ۱۰ برابری است. علاوه بر درگاه‌های ارتباطی یادشده، آی‌مک پرو مجهز به ۴ پورت USB 3، شکاف کارت SDXC فوق سریع و شبکه‌ی بی‌سیم وای‌فای 802.11ac است.

سیستم صوتی

آی‌مک پرو جدید اپل به بلندگوهای استریو و ۴ میکروفون تجهیز شده است. جک صوتی هدفون ۳.۵ میلی‌متری هنوز در رایانه‌ی آی‌مک پرو اپل پابرجا است و کاربران می‌توانند هدفون‌های متعددی به آن متصل کنند.

قیمت و زمان عرضه

آی مک پرو اپل

بسته‌بندی آی‌مک پرو شامل یک مجیک موس 2، کیبورد دارای Numeric Keypad، کابل تبدیل لایتنینگ به یواس‌بی و کابل برق است. تمامی لوازم جانبی یادشده به رنگ خاکستری فضایی خواهند بود. علاوه بر پیشرفت‌های سخت‌افزاری یادشده، ادغام شدن آی‌مک پرو با سیستم عامل جدید macOS High Siera بهینه‌سازی شده‌ی اپل، به معنی واقعی کلمه، هیجان‌انگیز خواهد بود. رایانه‌ی رومیزی آی‌مک پرو اپل از ماه آذر (دسامبر) با قیمت ۴۹۹۹ دلار در کشور ایالات متحده آمریکا عرضه شده و قابل دسترس خواهد بود. به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به بخش آی‌مک پرو وب‌سایت اپل مراجعه کنید.

رایانه‌ی فوق‌العاده قدرتمند آی‌مک پرو اپل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا رقیبی برای آی‌مک پرو در نظر دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات