اپلیکیشن رسمی مدیریت فایل iOS در اپ استور رؤیت شد [به‌روزرسانی]

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در آستانه‌ی برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2017 اپل، اپلیکیشن مدیریت فایل رسمی این کمپانی برای iOS در اپ استور رؤیت شد.
تبلیغات

با توجه به نزدیک بودن زمان برگزاری کنفرانس WWDC 2017، شایعات و گمانه‌زنی‌های در مورد محصولات و سرویس‌‌های جدید اپل بسیار شدت گرفته است؛ البته بخش قابل توجهی از اطلاعات منتشرشده را یکی از کاربران ردیت موسوم به Fonxconninsider و در مورد محصولاتی چون اسپیکر هوشمند، هدست واقعیت افزوده و توقف تولید مک‌بوک ایر به اشتراک گذاشته است.

با این حال یکی از توسعه‌دهندگان تیزبین iOS به نام استیو تروتُن-اسمیث، اپلیکیشنی اختصاصی موسوم به Files را برای اکوسیستم موبایل اپل رؤیت کرده است که می‌تواند قابلیتی کلیدی به iOS بیاورد که مدت‌ها است از نقاط قوت سیستم‌های عامل اندروید و ویندوزموبایل به شمار می‌رود.

Files for iOS

اگرچه تصویر منتشرشده از صفحه‌ی اپلیکیشن Files در اپ‌استور، اطلاعات چندانی در اختیارمان نمی‌گذارد؛ اما به نظر می‌رسد که این اپلیکیشن با آیفون و آیپد سازگار خواهد بود. با توجه به آیکون Files، ظاهرا این اپلیکیشن خلأ ناشی از نبود ابزاری یکپارچه برای مدیریت فایل در پلتفرم موبایل اپل را پُر خواهد کرد. با این حال همان‌طور که در توییت تروتن-اسمیث نیز به چشم می‌خورد، پیش‌نیاز این اپلیکیشن، iOS 11 است.

خوشبختانه تنها چند ساعت تا آغاز نطق اصلی کنفرانس WWDC 2017 باقی است؛ بنابراین نیاز نیست زمان زیادی برای پی بردن به قابلیت‌ها و عملکرد ابزار مدیریت فایل iOS به انتظار بنشینیم.

به‌روزرسانی: ظاهرا اپل در نظر دارد تا چندوظیفگی را در پلتفرم iOS وارد مرحله‌ی جدیدی کند؛ چرا که لحظاتی پیش تصویری در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل قابلیت درگ و دراپ کردن را نیز به عملکرد Split View در iOS اضافه کرده است؛ قابلیتی که می‌تواند فرایند طاقت‌فرسای کپی و پیست را بسیار ساده‌‌تر کند.

Drag and Drop iOS
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات