آپدیت جدید تلگرام منتشر شد: افزایش ظرفیت سوپرگروه، تعیین دسترسی ادمین و محدود کردن اعضا

جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
لحظاتی پیش آپدیت رسمی و نهایی 4.1 تلگرام منتشر شد و ویژگی‌های کاربردی و مهمی همچون افزایش ظرفیت سوپرگروه‌، تغییر سطح دسترسی ادمین‌، محدود کردن اعضا در سوپرگروه و ... به آن اضافه شد.
تبلیغات

چند روز پیش و به محض منتشر شدن نسخه بتای تلگرام، ویژگی‌های جدید آن را خدمت شما معرفی کردیم. چند لحظه پیش نیز نسخه نهایی این آپدیت منتشر شد و از حالا می‌توانید از طریق پلی استور، تلگرام خود را به نسخه 4.1 آپدیت کنید و از موارد جدیدی که در ادامه، آن‌ها را مرور خواهیم کرد بهره‌مند شوید.

افزایش ظرفیت سوپرگروه‌ها به ۱۰ هزار نفر

از امروز سوپرگروه‌های تلگرام می‌توانند تا ۱۰ هزار عضو را در خود جای دهند که رقمی شگفت‌انگیز است و می‌تواند کاربرد سوپرگروه‌ها را بیش از پیش افزایش دهد. امکان جستجوی اعضا نیز اضافه شده است تا بتوانید بدون محدودیت در نمایش تعداد اعضا، کاربر مورد نظرتان رو جستجو و پیدا کنید.

امکان Ban و محدود کردن اعضای سوپرگروه

امکان جالب دیگری که در بخش کنترل سوپرگروه‌ها اضافه شده ، قابلیت محدود کردن کاربران در سوپرگروه است. از این پس می‌توانید به‌جای آنکه یک کاربر را به‌طور کامل از سوپرگروه اخراج یا بلاک کنید، تنها به محدود کردن موقت او بپردازید. برای مثال می‌توانید مشخص کنید که کاربر مورد نظر تا یک هفته اجازه‌ی ارسال مطلب در سوپرگروه نداشته باشد. یک کاربر در حالت عادی می‌تواند پیام‌های جدید را بخواند، پیام جدید ارسال کند، مدیا و استیکر بفرستد و اقدام به انتشار لینک کند. از این پس می‌توانید روی تمام این موارد به‌صورت تفکیک‌شده کنترل داشته باشید و هرکدام را که مایل بودید، برای یک کاربر خاص غیرفعال کنید. امکان Ban یا مسدود کردن زمان‌بندی شده‌ی اعضا نیز در این صفحه قرار گرفته است‌.

تعیین سطح دسترسی‌های ادمین کانال

در این بروزرسانی ادمین اصلی یک کانال (سازنده) می‌تواند روی سطح اختیارات دیگر ادمین‌ها کنترل داشته باشد و وظایف آن‌ها را مدیریت کند. پیش از این تنها سازنده کانال قادر به انجام مواردی همچون تغییر عکس یا اطلاعات کانال، ویرایش یا حذف پست دیگر ادمین‌ها و ... بود؛ اما از این پس سازنده می‌تواند مشخص کند که کدام یک از ادمین‌های دیگر نیز قادر به انجام این امور باشند. برای دسترسی به این بخش به صفحه‌ی پروفایل کانال بروید و روی آیکون چرخ‌دنده که به بالای صفحه اضافه شده است، لمس کنید.

تعیین سطح دسترسی‌های ادمین سوپرگروه

علاوه بر امکان مدیریت دسترسی‌های Admin در کانال، شاهد اضافه شدن این ویژگی در سوپرگروه‌ها نیز هستیم. از این پس ادمین اصلی یک سوپرگروه می‌تواند مشخص کند که ادمین‌های دیگر، چه امکاناتی در اختیار داشته باشند. امکان تغییر اطلاعات گروه، حذف پیام دیگر اعضا، قابلیت Pin کردن پیام‌ها، بلاک کردن اعضا و تنظیم یک ادمین جدید از مواردی هستند که ادمین اصلی گروه می‌تواند برای دیگر ادمین‌ها مشخص کند. برای دسترسی به این بخش به صفحه‌ی پروفایل سوپرگروه بروید و روی آیکون چرخ‌دنده که به بالای صفحه اضافه شده است، لمس کنید.

ثبت رویدادها و فعالیت ادمین‌ها و اعضا در کانال و سوپرگروه

توسط بخش Events که به سوپرگروه‌ها و کانال‌ها اضافه شده است، می‌توانید به گزارشی از امور انجام‌شده در ۴۸ ساعت گذشته دسترسی داشته باشید. اضافه شدن ادمین جدید، جوین شدن اعضای جدید، ترک کردن کانال توسط اعضا، تغییر عکس یا اطلاعات کانال یا سوپرگروه، ارسال یا حذف شدن یک پست، ویرایش شدن یک پست به همراه نمایش نسخه قبل از ویرایش و ... از مواردی هستند که در این بخش ثبت و ضبط می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. این ویژگی می‌تواند کمک بسیاری برای ادمین‌های یک سوپرگروه باشد تا اعضایی که اقدام به نشر مطلب اسپم و بعد از مدتی آن را حذف می‌کنند، شناسایی کنند. همچنین کانال‌هایی که چند ادمین مشغول مدیریت آن هستند، می‌توانند از این امکان استفاده کنند و برای مثال متوجه شوند که کدام ادمین مطلب خوب یا اشتباهی را منتشر کرده است. برای دسترسی به این بخش به صفحه پروفایل کانال یا سوپرگروه بروید و روی آیکون چرخ‌دنده که به بالای صفحه اضافه شده است، لمس کنید.

امکان استفاده از پراکسی داخلی

تلگرام در این نسخه قابلیتی مشابه اپلیکیشن توییتر به خود اضافه کرده است که توسط آن می‌توانید به امکان تنظیم پراکسی داخلی دسترسی داشته باشید. توسط این امکان قادر خواهید بود بدون نیاز به فعال یا غیرفعال کردن‌های مکرر اپلیکیشن تغییر آی‌پی و تنها با وارد کردن یک پراکسی در برنامه، بدون محدودیت‌ از تلگرام (و شاید تماس صوتی) استفاده کنید. اگرچه این امکان در حال حاضر و به لطف دسترسی آزاد به تلگرام کاربرد چندانی نخواهد داشت؛ اما در هر صورت وجود آن بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. برای دسترسی به این بخش، به Setting و سپس Data And Storage مراجعه کنید.

امکان Peer To Peer در تماس صوتی

توسط این امکان جدید که در بخش Privacy And Security قرار گرفته است، می‌توانید تماس‌های صوتی را به سرورهای تلگرام منتقل کنید تا آی‌پی شما در تماس‌ها آشکار نشود. این قابلیت در حالت پیش‌فرض روشن است؛ اما با خاموش کردن آن، تماس صوتی به سرورهای تلگرام مرتبط می‌شود. در همین بخش توضیح داده شده است که خاموش کردن Peer to Peer و استفاده از سرورهای تلگرام می‌تواند کیفیت صدا را کاهش دهد.

نمایش عکس و ویدیو در کنار یکدیگر در گالری

سرانجام یکی از ناخوشایندترین موارد موجود در تلگرام یعنی تفکیک عکس‌ها و ویدیوها در گالری (هنگام ارسال مدیا) نیز برداشته شد و از این نسخه با انتخاب گزینه Attach و گالری، مستقیما عکس‌ها و ویدیوها را در کنار یکدیگر مشاهده خواهید کرد و نیازی به عوض کردن حالت نمایش از Photo به Video نخواهد بود.

.

.

دانلود به‌روزرسانی

اندروید (پلی‌استور)  |   آی‌او‌اس (اپ‌استور)

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات