احتمالا پیکسل 2 گوگل با نمایشگر ۵ یا ۶ اینچی عرضه می‌شود

سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مشخصات فنی نسل بعدی گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس ال گوگل فاش شده و در آن به استفاده از نمایشگر OLED ساخت ال‌جی در پرچم‌داران بعدی گوگل اشاره شده است.
تبلیغات

تا به امروز اطلاعات چندانی از مشخصات فنی گوشی‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL فاش نشده بود؛ اما امروز کاربران انجمن XDA به نقل از شخصی که حداقل با یکی از دو گوشی پیکسل یا پیکسل ایکس‌ال جدید کار کرده است، اطلاعات فنی مربوط به این گوشی‌ها را منتشر کرده‌اند. 

بر اساس این گزارش، پیکسل ایکس‌ال که با نام رمز Taimen شناخته می‌شود به صفحه نمایش ۵.۹۹ اینچی با رزولوشن 1440p مجهز خواهد شد. این نمایشگر از نوع OLED و ساخت ال‌جی است. بر اساس گزارشی از رویترز، گوگل سرمایه‌‌گذاری ۹۰۰ میلیون دلاری در بخش تولید پنلهای الجی انجام داده است تا از بابت تأمین پنل‌های مورد نیاز در گوشی‌های پیکسل نگرانی نداشته باشد. 

از دیگر مشخصات فنی منتسب به پیکسل‌های بعدی گوگل می‌توان به پردازنده‌‌ی Snapdragon 835 با فرکانس ۲.۴۵ گیگاهرتز، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی اشاره کرد. هنوز مشخص نیست که پیکسل‌های بعدی گوگل با حافظه‌های دیگری نیز عرضه خواهند شد یا خیر. 

همچنین در اطلاعاتی که کاربران XDA فاش کرده‌اند، به یک دوربین اصلی (خبری از دوربین دوگانه نیست) به همراه فلاش دوگانه اشاره شده است. حاشیه‌ی دور نمایشگر Pixel XL بسیار باریک‌تر از نسل قبل شده و سنسور اثر انگشت در بخش شیشه‌ای پشت دستگاه جای نگرفته است.

نسخه‌ی کوچک‌تر پیکسل نمایشگر ۴.۹۷ اینچی و رزولوشن 1080p دارد و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز شده است. طراحی هر دو گوشی عینا شبیه به هم است و تنها تفاوت در ابعاد دو گوشی است. 

ظاهرا گوگل نیز ترجیح داده است جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را در پیکسل نیز حذف کند و به‌جای آن اسپیکر استریو قرار دهد. 

اگر این مشخصات فنی حقیقی باشند، نظر شما درباره‌ی پیکسل‌های بعدی گوگل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات