ریزر بلید استلث 2017 با ظاهری جدید و نمایشگری بزرگ‌تر معرفی شد

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت ریزر، لپ‌تاپ مخصوص بازی بلید استلث (Blade Stealth) را با پردازنده‌ی جدید و نمایشگر بزرگ‌تر به‌روزرسانی کرد. مدل جدید، با رنگ خاکستری هم تولید می‌شود و تنها ۱.۳۳ کیلوگرم وزن دارد.
تبلیغات

در جریان نمایشگاه E3 2017، شرکت ریزر از نسل جدید لپ‌تاپ‌های باریک و سبک مخصوص بازی خود، سری بلید استلث، رونمایی کرد. این سری که از محبوبیت زیادی در بین علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری برخوردار است، توانسته به جایگزین خوبی برای لپ‌تاپ‌های اپل مک‌بوک نیز تبدیل شود. شرکت ریزر با معرفی مدل جدید و از بین بردن تمام ایرادهای واردشده به مدل سال گذشته، سعی کرده است برترین لپ‌تاپ باریک و سبک مبتنی بر ویندوز را وارد بازار کند.

برخلاف مدل سال گذشته که از نمایشگری ۱۲.۵ اینچی با دقت 4K استفاده می‌کرد، ریزر استلث ۲۰۱۷ به نمایشگری ۱۳.۳ اینچی با دقت QHD یعنی ۱۸۰۰×۳۲۰۰ پیکسل و فناوری IGZO برای کاهش مصرف انرژی، مجهز شده است. باوجود بزرگ شدن سایز نمایشگر، به لطف حاشیه‌ی باریک‌تر در صفحه‌نمایش Stealth 2017، ابعاد بدنه‌ی دستگاه در مقایسه با مدل سال گذشته، تغییری نکرده است.

شرکت سازنده اعلام کرده است که بیشترین نارضایتی کاربران از مدل سال گذشته، مربوط به حاشیه‌ی دور نمایشگر بود که در مدل جدید، ۵۰ درصد باریک شده است. طبق ادعای شرکت سازنده، نمایشگر استلث ۲۰۱۷، تمام طیف رنگ sRGB را پوشش می‌دهد و روشنایی آن معادل ۴۰۰ نیت است.

بدنه‌ای حرفه‌ای‌تر

تمام لپ‌تاپ‌های ریزر از بدنه‌ای با روکش مشکی و مات استفاده می‌کند که به لوگوی درخشان و سبزرنگ ریزر مزین شده است؛ اما خریداران مدل جدید، علاوه بر این رنگ، امکان انتخاب رنگ خاکستری را هم دارند. رنگ جدید، نه‌تنها ظاهری حرفه‌ای‌تر و زیباتر دارد، بلکه اثرانگشت را هم کمتر نشان می‌دهد؛ به‌علاوه، لوگوی درخشان و سبزرنگ Razer، جای خود را به یک لوگوی خاموش و مشکی داده است. این موضوع برای کسانی که ظاهر رنگارنگ و درخشان لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی را نمی‌پسندند، مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

ریزر

نور پس‌زمینه‌ی کیبورد هم از حالت رنگین‌کمانی خارج شده و با نوری یکدست سفید جایگزین شده است. درگاه‌های USB هم دیگر سبزرنگ نیست و برای همخوانی با سایر قسمت‌های بدنه، از رنگ مشکی استفاده می‌کند.

تاچ‌پدی دقیق‌تر

لپ‌تاپ‌های شرکت ریزر به استفاده از تاچ‌پدهای دقیق شهرت داشته است؛ اما استلث ۲۰۱۷ تاچ‌پد به‌مراتب بهتر و دقیق‌تری دارد. تاچ‌پد جدید، فضای بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به لطف همکاری با شرکت مایکروسافت، از تمام فرمان‌های چندلمسی در ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند.

عملکردی سریع‌تر

بارزترین تغییر ایجادشده در سخت‌افزار داخلی ریزر بلید استلث ۲۰۱۷ در مقایسه با مدل سال گذشته، استفاده از پردازنده‌ی دو هسته‌ای Core i7 مدل 7500U است. این پردازنده که جزو مدل‌های ولتاژ پایین (ULV) از نسل هفتم پردازنده‌های شرکت اینتل با کد کبی لیک است، مصرف انرژی کمتر و سرعت بیشتری در مقایسه با پردازنده‌ی نسل ششم دارد. این موضوع به استلث ۲۰۱۷ کمک می‌کند که شارژدهی بیشتری داشته باشد و گرمای کمتری تولید کند؛ به‌علاوه، مدل جدید استلث، ۱۶ گیگابایت رم دارد و از حافظه‌های SSD شرکت سامسونگ از نوع PCIe NVMe استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند بنا به نیازشان، بین حافظه‌های ۲۵۶ گیگابایت تا یک ترابایت انتخاب کنند.

ریزر

تراشه‌ی گرافیکی اینتل HD Graphics 620، وظیفه‌ی انجام محاسبات گرافیکی و اجرای بازی‌ها را در مدل جدید بر عهده دارد. کاربرانی که به دنبال قدرت بیشتری برای اجرای بازی‌ها هستند، می‌توانند همراه این لپ‌تاپ، یک دستگاه ریزر کور (Core) هم تهیه و کارت گرافیک جداگانه‌ای به لپ‌تاپ خود وصل کنند.

مشخصات 

ریزر استلت بلید ۲۰۱۷

رنگ‌بندی

مشکی یا خاکستری

نمایشگر

لمسی خازنی ۱۳.۳ اینچی با دقت ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل

پردازنده‌ی مرکزی

Intel Core i7-7500U

پردازنده‌ی گرافیکی

Intel HD Graphics 620

حافظه‌ی داخلی

256GB/512GB/1TB PCIe SSD

رم

16GB

سیستم‌عامل

ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۶۴ بیتی

درگاه‌ها

2x USB 3.0, 1x Thunderbolt 3 (USB-C), HDMI 2.0a, 3.5mm Headphone/Microphone

باتری

لیتیوم-یون داخلی با ظرفیت ۴۳.۶ وات‌ساعت

ابعاد

۳۲۱ در ۲۰۶ در ۱۳.۱ میلی‌متر

وزن

۱.۳۳ کیلوگرم

جمع‌بندی

شرکت ریزر با توجه به خواسته‌های کاربران و ایرادات واردشده به مدل‌های سال گذشته‌ی Blade Stealth، لپ‌تاپی به بازار عرضه کرده که نه‌تنها مناسب علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری، بلکه مناسب هر نوع کاربری است.

ریزر

Razer Blade Stealth از امروز با قیمت ۱۳۹۹ دلار و از طریق فروشگاه اینترنتی ریزر در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات