مشاهده زاویه دید بازدیدکنندگان ویدیوهای 360 درجه یوتیوب برای تولیدکنندگان محتوا ممکن شد

یک‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سازندگان ویدیوهای ۳۶۰ درجه‌ی یوتیوب از این پس می‌توانند محلی را که بازدیدکنندگان این نوع محتوا تماشا می‌کنند، تشخیص دهند.
تبلیغات

یوتیوب اکنون ابزار تحلیلی جدیدی را برای تولیدکنندگان ویدیوهای ۳۶۰ درجه و واقعیت مجازی توسعه داده که با استفاده از آن می‌توان محلی که کاربران در هنگام تماشای این نوع محتوا بیشتر به آن توجه کرده‌اند را دید. نقشه‌های مخصوص نوع دید بازدیدکنندگان، برای تمامی ویدیوهایی که بیش از ۱۰۰۰ بار دیده شده باشند فعال خواهد شد و با استفاده از این نقشه‌ها می‌توان محل دقیق دید کاربران و اینکه دقیقا چه مدت و به چه بخشی از ویدیو توجه کرده‌اند قابل مشاهده است.

این تلاش یوتیوب باعث خواهد شد تا تولیدکنندگان ویدیوهای ۳۶۰ یاد بگیریند که چگونه محتوایی جذاب‌تر و بهتر تولید کنند. کاربران می‌تواند به چند روش ویدیوهای ۳۶۰ درجه را تماشا کننند؛ استفاده از هدست واقعیت مجازی، سوایپ کردن روی ویدیو در اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های هوشمند یوتیوب، یا چرخاندن ویدیو ۳۶۰ درجه در مرورگرهای وب دسکتاپ.

علاوه بر اضافه شدن ابزار تحلیلی مورد اشاره، یوتیوب همچنین یکسری نکات کلی در مورد ویدیوهای ۳۶۰ درجه منتشر کرده که رعایت این نکته‌ها می‌تواند در جلب توجه افرادی که تا‌کنون دید خاصی به محتوای ۳۶۰ درجه نداشته‌اند تاثیر مثبتی داشته باشد. بیشترین تمرکز به نمای روبه‌روی ویدیوها است. محققان یوتیوب نشان داده‌اند که افراد ۷۵ درصد از هر ویدیو را از طریق زاویه‌ی ۹۰ درجه‌ی روبه‌روی آن ویدیو مشاهده می‌کنند. اگر می‌خواهید کاربران هنگام بازدید از ویدیوهای یاد شده، محیط اطراف را هم بررسی کنند باید از صحنه‌های درگیرکننده و جذاب در زاویه‌های مختلف استفاده کنید. یوتیوب اکنون سازندگان این نوع محتوا را تشویق کرده تا از انیمیشن‌ها و نشانه‌ها به منظور هدایت تمرکر بازدیدکنندگان بهره ببرند. بدین ترتیب می‌توان اطمینان حاصل کرد که افراد در هر زمان دقیقا به بخشی از ویدیو توجه کنند که ما می‌خواهیم.

اینکه یوتیوب به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا بتوانند قسمت‌های محبوب را در ویدیوهای ۳۶۰ درجه کشف کنند یک قابلیت جذاب است. این ویژگی شبیه روشی است که فیسبوک لایو ارائه می‌دهد. در فیسبوک لایو نیر سازندگان می‌توانند درگیرکننده‌ترین و محبوب‌ترین بخش‌های هر استریم ویدیویی را مشاهده کنند. البته در حال حاضر این قابلیت جدید فقط برای تولیدکنندگان در دسترس قرار گرفته است و بنابراین این افراد می‌توانند با دانستن نقاط قوت و ضعف ویدیوهای خود، محتوایی بهتر و جذاب‌تر تولید کنند.

یوتیوب همچنین دریافت اپلیکیشن‌های مخصوص آزمایشگاه VR Creator را در لس‌آنجلس آغاز کرده است. بنا به اعلام وب‌سایت تک‌کرانچ اپلیکیشن‌های منتخب در این زمینه وارد برنامه‌ی سه ماهه شده و توسعه‌دهندگان آن‌ها تا ۴۰ هزار دلار پول دریافت خواهند کرد تا بدین ترتیب مهارت‌های تولید ویدیوهای واقعیت مجازی خود را افزایش دهند.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات