آیفون ۸ با لنز سه بعدی و آیفون ۷ اس پلاس با شارژ بی‌ سیم همراه می‌شود

پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اطلاعات جدیدی در مورد مشخصات احتمالی آیفون ۷ اس پلاس و آیفون ۸ توسط برخی تأمین‌کنندگان اپل فاش شد.
تبلیغات

مدیر اجرایی ویسترون به‌عنوان یکی از تأمین‌کنندگان اپل، روز پنجشنبه اعلام کرد که گوشی آیفون ۷ اس پلاس از قابلیت شارژ بی‌سیم بهره خواهد برد و قابلیت ضد آب بودن این دستگاه نیز نسبت به آیفون ۷ ارتقاء خواهد یافت.

رابرت هانگ، مدیرعامل ویسترون، در نشست سالانه‌ی سهام‌داران کمپانی خود اطلاعاتی را فاش و به این مورد اشاره کرده است که قابلیت‌های جدیدی از جمله شارژر وایرلس و قابلیت ضد آب بودن ارتقاءیافته به آیفون‌های امسال اضافه خواهد شد.

هانگ گفته است که این تغییرات نیاز به تست روش‌های جدیدی برای دستگاه‌ها خواهد داشت و به‌عنوان مثال قابلیت ضد آب بودن جدید آیفون ۷ اس پلاس نیاز به تغییر مونتاژ کلی این گوشی دارد. گفته می‌شود ویسترون اکنون درگیر تولید بخشی از آیفون ۵.۵ اینچی پلاس جدید اپل است. این محصول در واقع جایگزینی برای پرچم‌دار کنونی اپل یعنی آیفون ۷ پلاس محسوب می‌شود.

Iphone 7s plus waterproof

انتظار می‌رود کمپانی اپل در سال جاری سه مدل آیفون جدید معرفی کند. یکی از این دستگاه‌ها آیفون ۸ نام خواهد داشت که از طراحی کاملاً جدیدی بهره می‌برد و نمایشگر آن از نوع اولد و خمیده است. دو آیفون دیگر در واقع جایگزینی برای آیفون‌ ۷ و آیفون ۷ پلاس خواهند بود که از طراحی مشابهی با نسل کنونی خود بهره می‌برند و صفحه نمایش آن‌ها نیز از نوع ال‌سی‌دی است. اما گفته می‌شود آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس با قابلیت شارژ بی‌سیم به بازار عرضه خواهد شد تا نسبت به آیفون‌های کنونی برتری قابل توجهی داشته باشند.

روش شارژ بی‌سیم مد نظر اپل از نوع تماسی است؛ بنابراین گوشی باید روی یک سطح مخصوص قرار داده شود تا عملیات شارژ انجام شود. در شایعات مختلف بارها خوانده‌ایم آیفون‌های جدید اپل که پاییز معرفی خواهند شد، همگی به قابلیت شارژ بی‌سیم مجهز می‌شوند.

اما یکی از تأمین‌کنندگان تایوانی کمپانی اپل به نام لارگن‌ پرسیژن که وظیفه‌ی تولید لنزهای دوگانه‌ی آیفون ۷ پلاس را بر عهده داشته، اخیراً این مورد را تأیید کرده است که عرضه‌ی سنسورهای تشخیص چهره مخصوص آیفون ۸ را نیمه‌ی دوم سال جاری آغاز خواهد کرد.

Iphone 8 3d lens

این شرکت در حال حاضر در حال گسترش ظرفیت‌های تولیدی خود است و به همین جهت ۴۵۰۰ نفر کارمند برای کارخانه‌ی جدید خود استخدام کرده است. به عبارت دیگر، حالا تعداد کل کارمندان این شرکت دو برابر شده است. بنا به اعلام این تأمین‌کننده، آیفون ۸ اپل که از صفحه‌نمایش اولد بهره خواهد برد به سنسورهای سه‌بعدی نیز تجهیز می‌شود. این سنسور حتی در شرایط نوی نامناسب می‌تواند چهره‌ی کاربر و نیز عنبیه‌ی چشم وی را تشخیص دهد.

 تحلیلگر معروف ‫KGI Securities، مینگ‌چی کو، پیش‌بینی کرده است که نسل بعدی دوربین فیس‌تایم در آیفون ۸ به سنسورهای تقویت‌شده‌ی استاندارد آرجی‌بی با ماژول فرستنده و دریافت‌کننده‌ی مادون قرمز مجهز خواهد بود. این دوربین از یک سنسور ۱.۴ مگاپیکسلی سفارشی بهره خواهد بود که وظیفه‌ی این سنسور تشخیص تغییرات در سیگنال‌های نور است.

به نظر می‌رسد نسل بعدی دوربین آیفون از لیزرهای مخفی بهره خواهد برد که چشم انسان قادر به دیدن آن نیست. این سنسور برای ارائه‌ی ویژگی‌های پیشرفته از جمله سلفی‌ سه‌بعدی، نقشه‌برداری دقیق عمق، مدل‌سازی سه‌بعدی و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این انتظار می‌رود سنسور‌های تصویری آیفون ۸ همانند قبل توسط کمپانی سونی تولید شوند.

مدیرعامل لارگن، آدام لیندر، هفته جاری و تهیه یک کنفرانس خبری پس از جلسه‌ی عمومی سالانه‌ی شرکت خود اعلام کرد که این کمپانی از نیمه دوم سال جاری آماده‌ی شروع عرضه‌ی ماژول‌های دوربین سه‌بعدی مخصوص گوشی‌های هوشمند است.

تا به این لحظه هیچ یک از کمپانی‌های تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند، محصولی با لنز سه‌بعدی معرفی نکرده‌اند و همین امر باعث می‌شود آیفون ۸ اولین محصولی باشد که با این قابلیت و در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد.

جف پو، یکی از تحلیل‌گران مرکز مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری Yuanta، پیش‌بینی کرده است که لارگن حدود ۹۰ درصد از دوربین‌های پشتی، حدود نیمی از لنزهای سه‌بعدی و تقریبا یک‌سوم دوربین‌های سلفی مورد نیاز برای آیفون‌های ۲۰۱۷ را تولید خواهد کرد. گفته می‌شود کمپانی Genius Electronics Optical که تحت کنترل فاکسکان فعالیت می‌کند و شرکت ژاپنی کانتاسو برای تأمین سایر قطعات مورد نیاز آیفون ۸ با یکدیگر در حال رقابت‌ هستند.

 نظر شما در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات