دعای جوشن کبیر و اعمال شب قدر در موبایل - زوم اپ

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در این مطلب شما را با اپلیکیشن دعای جوشن کبیر در سه پلت‌فرم اندروید، آی‌ او اس و ویندوز موبایل آشنا خواهیم کرد.
تبلیغات

شب‌های قدر را می‌توان مهم‌ترین بخش از ماه پربرکت رمضان دانست. شبی که به باور خیلی‌ها تقدیر یک‌ساله رقم می‌خورد و یکی از بهترین فرصت‌ها برای طلب بخشش از خداوند است. این سه شب دارای ادعیه و اعمال به خصوصی هستند که انجام آن‌ها در آیین ما توصیه شده است و از میان آن‌ها خواندن دعای جوشن و به سر گرفتن قرآن را می‌توان معروف‌ترین آن‌ها در این سه شب دانست. در این مطلب دعای جوشن کبیر را برای اندروید، آیفون و ویندوزموبایل به شما معرفی خواهیم کرد. همچنین نگاهی به اپلیکیشن اندروید «شب‌های قدر» که شامل ادعیه و اعمال شب قدر است خواهیم داشت. اگر از افرادی هستید که به خواندن جوشن کبیر و قرآن به سر گرفتن کفایت می‌کنید می‌توانید تنها با دانلود اپلیکیشن «جوشن کبیر» در محیطی زیبا و چشم‌نواز دعای جوشن کبیر را به همراه ترجمه فارسی در اختیار داشته باشید. اگر خواهان اعمال و ادعیه بیشتری در رابطه با این ۳ شب هستید نیز می‌توانید اپلیکیشن «شب‌های قدر» را دانلود و استفاده کنید. در ادامه به معرفی کوتاه این دو برنامه خواهیم پرداخت.

اپلیکیشن جوشن کبیر + ترجمه و صوت (اندروید)

اپلیکیشن «جوشن کبیر» برنامه‌ای برای گوشی‌های اندروید است که به لطف آن می‌توانید دعای جوشن کبیر را به‌صورت متنی و صوتی و به همراه ترجمه‌ی فارسی در اختیار داشته باشید. اگر در این ۳ شب قصد دارید دعای جوشن کبیر را بخوانید، می‌توانید با نصب این برنامه، این دعا را به بهترین شکل در اختیار داشته باشید. محیط برنامه به شکل بسیار جالبی با حال و هوای شب‌های قدر عجین شده است و با استفاده از تم آسمان و سوسوی ستارگان، فضایی آرامش‌بخش را برای خواندن این دعا به وجود آورده است. در این برنامه دعای جوشن کبیر به‌صورت فراز به فراز به نمایش گذاشته خواهد شد که نکته‌ی جالب آن، ترجمه‌ی فارسی خط به خط آن است؛ به‌طوری که می‌توانید با خواندن هر بخش کوتاه این دعا، بلافاصله در زیر ترجمه‌ی فارسی آن را نیز مطالعه کنید. خوشبختانه مبحث شخصی‌سازی نیز در «جوشن کبیر» جدی گرفته شده است و شما می‌توانید نوع و سایز فونت عربی و فارسی برنامه را مطابق میل خود تغییر دهید. پخش صوتی دعا نیز با صدای محسن فرهمند تعبیه شده است تا در صورت نیاز بتوانید آن را پخش کنید. نکته‌ی جالب این ویژگی، اسکرول خودکار دعا به‌طور هماهنگ با صوت است به این معنا که می‌توانید بدون نیاز به لمس صفحه، متن دعا را در هنگام شنیدن صوت آن دنبال کنید. امکان شروع خواندن از فرازهای انتخابی نیز در نظر گرفته شده است تا اگر بنا به هر دلیلی در خوانش دعا وقفه افتاد، بتوانید در آینده با رجوع مجدد به فراز مورد نظر آن را ادامه دهید.

اپلیکیشن شب‌های قدر (اندروید)

https://cdn01.zoomit.ir/2016/6/68926ad5-b5c3-4768-8224-e0d8342b1bcc.jpg

اپلیکیشن «شب‌های قدر» یک برنامه‌ی اندروید بسیار جمع و جور و ساده است که موارد مورد نیاز برای این سه شب را در یک محیط خلوت جمع‌آوری کرده است تا بتوانید به‌سادگی به مطالب دلخواه دسترسی داشته باشید. این مطالب در موضوعات ادعیه و سوره‌ها، اعمال مشترک، اعمال هر شب، ذکر شمار و حکمت و فضیلت شب‌های قدر دسته‌بندی شده‌اند و هر کدام دارای زیرمجموعه‌های کاملی هستند. برای مثال در بخش ادعیه شما به متن کامل دعاهایی نظیر جوشن کبیر (متن و ترجمه)، جوشن صغیر، مجیر، سحر، افتتاح، زیارت عاشورا و‌... دسترسی خواهید داشت. فضیلت‌های شب قدر، روش امامان در شب قدر، اعمال شب آخر و متن سوره‌هایی همچون عنکبوت نیز از دیگر مطالب موجود در این برنامه هستند که به‌طور کاملا رایگان در اختیار شما قرار گرفته است. وجود پوسته روشن و تاریک و همچنین امکان تغییر اندازه فونت از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن ۸۰۰ کیلوبایتی هستند.

آیفون و ویندوزموبایل

اگر کاربر آی‌او‌اس یا ویندوزموبایل هستید نیز می‌توانید با دانلود دو اپلیکیشن زیر، متن و ترجمه‌ی فارسی دعای جوشن کبیر را همراه خود داشته باشید.

.

.

برای آشنایی با دیگر اپلیکیشن‌های مناسب برای ماه رمضان همچون قرآن صوتی، ادعیه و ... به پست «اپلیکیشن های ماه مبارک رمضان برای اندروید، آی او اس و ویندوزموبایل» مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات