فاکسکان به دنبال احداث کارخانه تولید صفحه‌ نمایش‌ در آمریکا است

سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به نظر ‌می‌رسد فاکسکان به دنبال احداث کارخانه‌ای برای تولید صفحه‌ نمایش‌ سایز کوچک تا متوسط در خاک ایالات متحده آمریکا است.
تبلیغات

خبری که ماه گذشته میلادی در رسانه‌ها مخابره شد، از سرمایه‌گذاری عظیم فاکسکان در آمریکا حکایت داشت. شایعات زیادی در مورد برگزاری یک رویداد ویژه‌ در تابستان امسال برای این سرمایه‌گذاری وجود دارد. حال به نظر می‌رسد بخشی از این سرمایه‌گذاری مربوط به ایجاد کارخانه تولید ال‌سی‌دی خواهد بود. گزارش جدیدی که امروز رسانه‌ای شد، از مذاکره فاکسکان با دولت‌های فدرال و ایالتی برای سرمایه‌گذاری در خاک آمریکا حکایت دارد. به احتمال فراوان موضوع اصلی این مذاکرات ایجاد کارخانه‌ی تولید پنل‌ نسل ششم TFT-LCD برای ساخت صفحه‌نمایش‌ سایز کوچک تا متوسط مورد استفاده در ابزار اینترنت اشیاء بوده است. از این نوع صفحه‌نمایش‌ در اتومبیل‌ها، تجهیزات مراقبت پزشکی و مواردی از این دست استفاده می‌شود.

گزارش دیگری که توسط Digitimes منتشر شده است از برنامه فاکسکان برای احداث خط تولید‌های نسل ۸.۵ یا ۱۰.۵ به‌منظور تولید پنل‌ ال‌سی‌دی تلویزیون، مدول‌های تلویزیون یا حتی خط مونتاژ آن‌ها خبر می‌دهد. به ادعای این منبع، تصمیم فاکسکان برای ایجاد کارخانه تولید ال‌سی‌دی به‌منظور ایجاد بازار برای برند شارپ است؛ اما به دلیل فروخته شدن حقوق این برند در آمریکا به هایسنس، این ادعا غیر قابل قبول است. با وجود مذاکرات بین فاکسکان و هایسنس برای بازگرداندن این برند، به نظر نمی‌رسد هایسنس برنامه‌ای برای این کار داشته باشد. شارپ تا پایان سال ۲۰۲۰ قادر به فروش تلویزیون‌ ال‌سی‌دی با برند خود در بازار آمریکا نخواهد بود، از این رو انگیزه‌ای برای ایجاد کارخانه‌ی تولید تلویزیون نخواهد داشت.

فاکسکان باید از بین سه تکنولوژی a-Si، LTPS و IGZO یکی را برای خط تولید نسل ششم پنل‌هایش انتخاب کند. innolux که فاکسکان سهامدار اصلی آن است، ظرفیت تولید بزرگی در a-Si دارد. با این حال فاکسکان و این شرکت به دنبال ایجاد کارخانه‌ی نسل ششمی LTPS برای تولید TFT-LCD در جنوب تایوان هستند. شایان ذکر است که شارپ هم یکی از متخصصین در تی‌اف‌تی ال‌سی‌دی‌های IGZO به شمار می‌آید.

تری گو مدیرعامل فاکسکان ماه گذشته اعلام کرد که تابستان امسال برای معرفی و اعلام جزئیات این سرمایه‌گذاری انتخاب شده است. هفته گذشته نیز تیم کوک از اعلام جزئیات سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در پایان ماه جاری میلادی پرده برداشت. قرار است سافت‌بانک، اپل و فاکسکان سه عضو یک همکاری مشترک باشند. ماسایوشی سان که ریاست هیئت مدیره‌ی سافت‌بانک و اسپریت را بر عهده دارد، در دیدار ماه دسامبر خود با رئیس جمهور منتخب آمریکا در مورد سرمایه‌گذاری عظیم این شرکت در آمریکا مذاکره کرده است.

رسانه‌ها چند ساعت قبل خبری مبنی بر دیدار تری گو و ترامپ در واشنگتن مخابره کردند. کارخانه تولید ال‌سی‌دی و چند سرمایه‌گذاری‌ دیگر، محور مذاکرات تری گو و رئیس جمهور آمریکا بوده است. به نظر می‌رسد این کارخانه‌ی جدید چیزی در حدود ۷.۱ میلیارد دلار هزینه در برخواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات