سیتی بانک: اپل احتمالا نتفلیکس را تصاحب می‌کند

یک‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بازوی تحقیقاتی سیتی بانک با انتشار گزارشی احتمال تصاحب نتفلیکس توسط اپل را بیش از ۴۰ درصد برآورد کرده است.
تبلیغات

بازوی تحقیقاتی سیتی‌بانک گزارشی منتشر کرده است که در آن به بررسی احتمالات در رابطه با تصاحب کمپانی‌هایی که می‌توانند توسط اپل تصاحب شوند، پرداخته است. در این گزارش نام نتفلیکس و تسلا نیز وجود دارد. بر اساس برآوردهای صورت گرفته، سیتی بانک پیش‌بینی کرده که احتمال اینکه اپل کمپانی نتفلیکس را تصاحب کند، نزدیک به ۴۰ درصد است. در مقابل، تسلا که زیر پرچم ایلان ماسک به فعالیت خود ادامه می‌دهد، با احتمالی ۵ درصدی برای تصاحب شدن توسط اپل در رتبه‌های پایین قرار گرفته است.

در لیست اعلام‌شده توسط سیتی بانک، گزینه‌های بسیار نام آشنایی وجود دارند که شامل سه رسانه‌ی بزرگ، سه استودیوی بازی‌سازی و یک تولیدکننده هستند. دیزنی و هولو در کنار نتفلیکس را باید رسانه‌های بزرگی خواند که از شانس ادامه‌ی فعالیت زیر پرچم اپل برخوردارند. الکترونیک آرتز و اکتیویژن، به‌عنوان دو کمپانی بازی‌ساز مطرح جهانی نیز در این لیست قرار دارند.

تصاحب نتفلیکس از جانب اپل بسیار منطقی به نظر می‌رسد، چراکه این کمپانی جوان هم در خاک آمریکا و هم خارج از آن کاربران بسیاری دارد که روز به روز بر تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. دیزنی به‌عنوان یک کمپانی کهنه‌کار که خاطرات کودکی بسیار از ما با نام آن گره خورده، علاوه بر اینکه یک کمپانی نام‌آشنا در حوزه‌ی تولید محتوا است، دارایی‌های بسیار باارزشی نیز دارد. البته دیزنی با توجه به قدمت بسیار، دارای رویکردی سنتی است؛ اما نت‌فلیکس بنیان خود را روی جدیدترین ساختارهای ارتباطی گسترده است.

شاید از خود بپرسید چرا نام تسلا اخیرا بارها و بارها به‌عنوان یکی از کمپانی‌هایی مطرح شده است که اپل می‌تواند آن را تصاحب کند. تصاحب تسلا را باید توافقی برد-برد برای طرفین خواند؛ چراکه تسلا شدیدا برای پیشبرد اهداف خود و گسترش هر چه بیشتر، نیازمند منابع مالی است که اپل در اختیار دارد و در سوی مقابل، اپل برای حفظ قدرت خویش در پی خلاقیت است که تسلا از این فاکتور حیاتی سود می‌برد.

به‌جرئت می‌توان گفت که تسلا در حال ترسیم آینده‌ی حمل و نقل است. سیستم رانندگی هوشمند این کمپانی را باید پیشرفته‌ترین سیستم رانندگی خواند که در حال حاضر توسط کمپانی‌های خودروساز تولید شده است. تسلا علاوه بر توسعه‌ی سیستم رانندگی هوشمند، از نظر تولید خودروهای الکتریکی نیز در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد؛ به‌طوری‌که بزرگ‌ترین برند خودروهای الکتریکی در دنیای خودروسازی به شمار می‌رود که علاوه بر این قابلیت، ویژگی‌های هوشمند نیز به آن اضافه شده است.

تسلا می‌تواند ۲۵۰ میلیارد دلار اپل را در کانال‌های مناسبی سرمایه‌گذاری کند و از آن برای گسترش هر چه بیشتر توانایی‌هایش استفاده کند. همچنین علاوه بر سرمایه‌گذاری در یک زمینه‌ی مناسب، تسلا این پتانسیل را دارد که موتور خلاقیت اپل را که کند شده است، دوباره به راه بیندازد. با وجود اینکه اپل با روشن کردن چراغ انقلاب گوشی‌های هوشمند موفق شده است سود سرشاری از تولید آیفون‌هایش به جیب بزند؛ اما در یک سال اخیر شاهد کاهش رشد فروش آیفون هستیم که زنگ خطر را برای این کمپانی به صدا درآورده است. از این‌رو تصاحب تسلا می‌تواند کانال‌های جدیدی برای نوآوری و درآمدزایی اپل بگشاید.

البته مسئله‌ای که در اینجا مطرح شده، نقش ایلان ماسک در آینده‌ی اپل و تسلا است. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که در صورت تصاحب تسلا از سوی اپل، ایلان ماسک را باید به‌عنوان مدیرعامل اپل قبول کرد.

باید دید آیا چنین اتفاق بزرگی برای ترکیب دو غول بزرگ روی خواهد داد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات