مهم ترین اخبار زومیت در هفته دوم اردیبهشت

شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هر هفته شاهد انتشار اخبار متعددی در دنیای فناوری هستیم که در جمع‌بندی هفتگی مرور کوتاهی بر این اخبار طی هفته‌ی گذشته خواهیم داشت.
تبلیغات

با توجه به پایان سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷، در هفته‌ی گذشته شاهد انتشار گزارش مالی کمپانی‌های حوزه‌ی فناوری بودیم. هرچند اپل نتوانست به پیش‌بینی کارشناسان وال‌استریت از نظر میزان فروش آیفون دست یابد؛ اما نقدینگی خود را به ۲۵۰ میلیارد دلار رساند. فیسبوک رشد خیره‌کننده‌ای از نظر سوددهی گزارش داد که ماحصل رشد تبلیغات در این شبکه‌ی اجتماعی است که یک چهارم جمعیت کره‌ی زمین را درگیر خود کرده است. آلفابت نیز به لطف افزایش درآمد تبلیغات دیجیتال، از رشد ۲۹ درصدی سوددهی خود خبر داد. در پایان باید به مایکروسافت اشاره کنیم که با ارائه‌ی گزارش مالی خود نشان داد که سیاست‌های نادلا برای گسترش ارائه‌ی سرویس‌های ابری مؤثر واقع شده است؛ هرچند درآمد بخش گوشی‌ هوشمند تنها به ۵ میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

اخبار مربوط به مایکروسافت را نباید تنها به انتشار گزارش مالی این کمپانی محدود کنیم، چراکه ردموندی‌ها علاوه بر مراسمی با عنوان MicrosoftEDU# و کنفرانس بیلد که ۱۹ اردیبهشت‌ برگزار خواهد شد، برای برگزاری کنفرانسی در ۲ خرداد در شانگهای چین با احتمال رونمایی از محصولات سخت‌افزاری جدید وعده داده‌اند. مایکروسافت که در مراسم اخیر خود از ویندوز ۱۰ اس و سرفیس لپ‌تاپ رونمایی کرد، در این هفته‌ باز هم دستمایه‌ی اخبار جالبی در مورد گوشی‌های هوشمند بود؛ چراکه پس از انتشار اخباری در مورد توقف سرمایه‌گذاری روی ویندوزفون، ساتیا نادلا در مصاحبه‌ای از تولید گوشی‌های هوشمند متفاوت توسط شرکت تحت مدیریتش خبر داد.

توییتر پس از اعلام سیاست‌های جدیدش به‌منظور راه‌اندازی سرویس استریم ۲۴ ساعته‌ی ویدیو که ۷ روز هفته بی‌وقفه به خبرپراکنی خواهد پرداخت، هفته‌ی گذشته نام همکار‌های رسانه‌ای خود را اعلام کرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بلومبرگ، بازفید و ورج اشاره کرد.

به‌طور حتم نمی‌توان یک روز را سپری کرد و خبری از سامسونگ نشنید. گلکسی اس ۸ یا همان پرچم‌دار امسال سامسونگ را باید اصلی‌ترین سوژه‌ی انتشار اخبار در هفته‌های اخیر خواند. در روزهای گذشته خبری منتشر شد که نشان از مشکل اسکرین بیلدینگ این گوشی هوشمند داشت. همچنین سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه‌های حافظه در جهان، از حافظه فوق سریع جدیدی رونمایی کرده است.

در ادامه می‌توانید مرور کوتاهی بر لینک اخبار مهم هفته گذشته داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات